Ensikot keskellä viikkoa
Tässä vielä eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9821878&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (24)
Hohhoijjaa, täällä myös noustu jo 7.10. Ensin alkoi vieressä ähinä, paukuttelu ja kitinä, ja yritin tainnuttaa poikaa takas uneen tutilla. No sitten tuli iiiso kakka ja olikin pakko nousta. Aleksin sain nukkumaan illalla 22 maissa, mutta sen jälkeen onkin taas heräilty tunnin välein läpi yön, välillä tissitelty, välillä itketty mahaa.
Ossella oli ollut kanssa rikkonainen yö. Hyvä juttu että vaippa kuitenkin oli märkä nyt. Jospa tyttö alkavaa flunssaa itkeskelee, toivotaan kuitenkin että säästyisi siltä.
Nyt kahvin keittoon, yksi tässä venkoilee sylissä, saa nähdä viihtyykö tänäänkään missään muualla kuin sylissä (ja mielellään liikkuvassa sellaisessa.)
Viipero & Aleksi 4kk+
eihän osse puhunut että tyttö flunssaa itkeskeli vaan heräsi itkeskellen syämään :) Aikasta tiheää imua kyllä teillä!
OSSE, kuulostaa tutulta. Meillä mennään joka ilta sänkyyn heti kun pikkumieskin on nukahtanut yöunille (21-22) ja aamulla noustaan aina 6-7. Olin aivan onnessani kun luulin, että viime yöstä olis tullut hyvä, kun poju heräs ekan kerran vasta kahdelta, oli mennyt nukkumaan ysiltä. Noh, sen jälkeen me onkin tunnin välein syöty :D Ja sama ollut jo pari päivää. Kun poju herää päiväunilta siinä 13-14, sen jälkeen on tankkailtu 1-1,5h välein. Itse kans mietin, että onko pojalla tiheän imun kausi, kun yleensä riittää, että syödään n. 3h välein.
Äh, nyt ei pysty jatkamaan, pitää mennä syöttöpuuhiin :)
Han ja Rumpalipoika 1kk 1vko
täällä kans heräiltiin yöllä, ei kait sen enempää kun yleensäkään mutta flunssan kourissa se tuntui jotenkin niiiin väsyttävältä että.
pahimmillaan 22-02 välillä Liia heräili joko vartin välein tai sitten nukkui koko ajan tissi suussa ja äiskällä oli ihan selkä tönkkönä huonosta asennosta.yökin meni tunnin pätkissä. No mutta nyt on uus päivä:)
Aamut on aina super ihania kun on vielä niin pitkä aika seuraavaan yöhön;):D
Siitä istuimesta, me ostetaan gracon cosmic, sen saa ensin selkä menosuuntaan ja sit kasvot menosuuntaan eli on pitkäikäinen, se taitaa olla peräti 7-vuotiaaks asti, mutta eihän nyt 7-vuotias mihinkään turvaistuimeen suostu;)..ja mikä tärkeintä niin se mahtuu jotenkuten meidän takapenkille.
Meillähän on jo toinen kaukalo menossa kun eka jäi tosi nopsaan pieneksi (oli kylläkin tutulta käytettynä saatu) ja ostettiin sit gracon kaukalo. Silloin Liia oli 4kk ja ajateltiin että ostetaan suoraan jo istuin mutta suurimmassa osassa oli suositus alkaen 5-6kk ja niissä muutamassa mihin sai laittaa vaikka vastasyntyneen supistajalla oli tosi rapea hinta ja ne oli liian isoja virityksiä meitin autoon.
Että näin.
Nyt aamupuuron keittoon!!
..ja jaksuja kaikille valvoneille..
Queen ja Liia 7kk
Meillä heräillään nykyään kuuden ja seitsemän välillä, kun Aino viuhtoo ja riuhtoo sängyssään ja vingahtelee välillä... Tai siis itse asiassa yöt taitaa kokonaisuudessaan olla vähän sitä sun tätä, mut alkuyön sitä itse nukkuu sikeimmin. Meillä ei siis syödä yöllä eikä päivällä :(
Kiitti Jenni, kun laitoit määriä mitä D suunnilleen on syönyt. Tottahan se on, ettei kai tosta syömisetä muuten tarttiskaan murehtia, mutta kun nyt on suutaus koko ajan päivä päivältä huomattavasti alaspäin, ja meidän tyytyväinen tyttökään ei oikein oo enää niin tyytyväinen... Ja joka ikinen maitoannos on huudon ja taistelun takana :(
Käytiin eilen toisen kerran vyöhyketerapiassa. Vyöhyketerapeutin mukaan Ainon maha on ihan selkeesti ärtynyt ja muutenkin hänestä kaikki viittaa allergiaan... No, vastahan mä oon tässä kohta ainakin 3 kk epäilly maitoallergiaa... Nyt vaan odotellaan yhteydenottoa TYKSstä, toivottavasti pian saatais asia eteenpäin! Oli mikä oli, niin ois se kiva saada asiat kuntoon ja tyttö syömään/ juomaan ilman huutamista ja pakottamista! Onneks sentään ollaan noita kiinteitä aloiteltu, niin on jotain mistä saa vähän energiaa edes :/
Ei oikein osaa nyt edes kommentoida muitten juttuja, kun on huoli omasta pikkuisesta...
Osaan muuten hyvin kuvitella, mitä Viipero sun mielessä liikkuu, taitaa olla aika samanlainen tilanne :/
Jumppakin jäi meillä näköjään väliin, kun Aino vasta nukahti ja en raski herätellä kun kerrankin nukkuu :)
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille, palaan kommentoimaan jos aivotoiminta vielä tästä vähän kohenis ;)
t. Ope ja Aino ylihuomenna 5 kk
On tämä kyllä kurjaa kun ei voi toista auttaa kivuissaan :(
Jotenkin toivoo että selviäisi tämä oireilu allergiaksi, ainakin sitten osaisi auttaa välttämällä niitä aineita mitkä ei sovi. Kuvailin tuolla allergiat ja sairaudet -palstalla Aleksin oireita, ja kovasti vastanneet oli sitä mieltä että vastaa täysin allergian kuvaa.
Kovasti jaksamista sulle! Tosi kurja tilanne teillä, meillä on se hyvä juttu että pojalle ruoka maistuu ja kasvaa hyvin, kun taas sinä saat murehtia sitä että saako tarpeeksi ruokaa ja miten saisi syömään, varmasti ihan koko aikainen stressi päällä.
Täällä ollaan jo vähän paremmalla tuulella ja ololla!
Meillä kun oli Eetu huutanut viis-kuus yötä, niin päätettiin su-yönä, et ma-aamuna sit viedään lääkäriin, no käytiin Eetun kanssa maanantaina aamusta neuvolatädin luona, joka sano et on tulehdus, sit laitto meidät lääkärille (ei oma, vaan sijainen) joka naureskellen sano ettei oo VIELÄ tulehdusta, kun ei oo märkää!!! ja että onhan se vähän punainen, mutta ei muuta hoitoo kuin suppoo vaan!!! No, me miehen kanssa sitten mietittiin ja mietittiin että tilataanko yksityiseltä vai ei! Tilattiin ja aika oli 17.40 jossa lääkäri totesi, että ON TULEHDUS! ja antoi lääkkeet ja vielä panadolin sitä nestemäistä lääkettä, vaikutta paremmin, ja ah, kun Eetu sai taas yönsä nukuttua!!! Arvatkaa vaan aionko ottaa puheeksi tuon tk:n lääkärin neuvolassa!!!!
Sit ma-tiyön Eetu nukku TOSI hyvin, mä EN! Mulla alko su menkat (6-7synnytyksen jälkeen) ja olin kolmeen kertaan vessassa kaksin kerroin, ja mieli teki huutaa, kun sattu niin s..tanasti! Kävin sit eilen pääterveysasemalla, jos sais jotain helpotusta ja tietoa mistä moinen johtuu, mut lääkäri anto vaan burana600-reseptin ja sano, et " vaikee sieltä on mitään nähä kun on nuo kuukautisvuodot menossa!!!" niin eihän mulla vissiin muuten niiitä kipujakaan olis!!! Mutta siis lääkkeet jätin apteekkiin ja nyt oon sit popsinut vuoron perään panadolia (1½) ja buranacapseja, ja olo on ihan siedettävä...
Tänään tais olla yhteinen sopimus noilla ensikoilla, koska täälläkin Eetu heräs seiskan aikaan... hmmm...
Osse oli saanut " kunnon" yöunet, mä taidan kyllä kans testata tuota jonain päivänä... Ja onnea pissinäytteen ottamiseen, taitaa olla aika mielenkiintonen homma, hmmm, miten ihmeessä se onnistuu? Ja toivottavasti pääsette uimaan!
Opella riittää tuota huolta. Voimia teille!!! Toivottavasti Aino ymmärtää piakoin tuon syömisen hyvänkin puolen!
Treffeistä, me tullaan EHDOTTOMASTI Tampereen seuraaville treffeille Eetun kanssa!!! Pistetääs pinoo pystyyn, eikös vaan? Onkos se sitten se 4.4, sillonhan on jo ihan kevät, ihanaa!!!
Burdelle PALJON voimia! Ja tietty koko perheelle kanssa!
Iisa oli päässyt " fiilistelemään" ... Meillä on melkein koko päivän radio aina auki. Mä kun oon sellanen joka ei kestä yhtään hiljaista hetkee...
Turvaistuimista on ollut puhetta, meillä on Britax Two Way Elite, ja tykätään siitä tosi paljon! Hintakin oli sopiva, maksettiin siitä noin 220e, kun mä halusin yhen tietyn värin ;=)
Musta tuntuu niin hurjalle, kun monet aloittaa kiinteiden syömisen samoihin aikoihin, meillä aloitettiin ne kun eetu oli noin 4,5kk, tai siis maistelu aloiteltiin tuollon, kun musta tuntuu että teillä kaikilla muilla, Amy, MM, Burde yms. on vielä niin pienet nuo tytyt...
Joo, mutta eipä tässä muuta, täytyy vissiin mennä kokeilemaan josko itekin sais unen päästä kiinni...
napero ja Eetu 1v1kk
Ossella on ollut kummallinen yö, miten tuollaisen heräilyn jälkeen vi tuntea itsensä levänneeksi ???
Tyhjää nyt lyö, ei osaa kommentoida mitään, Opelle laitan tsemppihalit ja toivon että allergia selviää.
Ja arvauskeskus lääkärit toivotan hunningolle.
Oltiin taas muskarissa, Ainoa vaan tuppaa väsyttämään viimeinen vartti kun ekat päikkärit olis tulossa, nukkuu vieläkin tuolla turvakaukalossa on nukkunut jo 1 1/2 tuntia.
Aino on ruvennut menemään nukkumaan ihmisten aikoihin nukahtaa 21.30 maissa ja vetelee 3 saakka yöllä, sitten pitää saada evästä, nukahtaa kyllä tosi kivasti sen jälkeen ja nukkuu 8 saakka.
Eli meillä yösyöminen on tullut takaisin, mutta meneepähän aikaisemmin nukkumaan entisen 23-23.30 sijaan.
Kertokaas nyt viisaammat kuinka kauan tuollaista nuhaa pitäisi seurailla ja mennä lääkäriin, Ainon nuha on kestänyt nyt 1 1/2 viikkoa iltaisin huutaa parikin tuntia en tiedä onko kyseessä vain väsy huuto, huudan ihan muutenvaan huuto vai särkisikö sen korvia, kahtena iltana tätä nyt on ollut. Muuten on tosi pirteä eikä itkeskele päivisin oikeestaan ollenkaan paitsi kun tulee väsy.
Sellaista täällä, nyt menen hetkeksi levyttämään tohon sohvalle ennenkuin rakas rinrenssani herää !
AA ja AE 2 päivää vajaa 3 kk ( apua kohta rokotetaan )
AA, meillä ihan sama homma, poju itkeskelee iltaisin, vaikka tähän asti on ollut aina niin hyväntuulinen ja pirteä hereillä ollessaan. Kävin viime viikolla lääkärissä, joka sanoi, ettei mitään hätää (meilläkin pojalla siis nuhaa yms.), mutta kyllä mua silti vähän ihmetyttää, että mikäs sille on tullut, kun itkeskelee :O Koliikki-itkuakaan se ei ole. Väsymystään kitisee ja varmaan myös voi olla kipeä, mutta kun kerran lääkärin mielestä kaikki on ok, niin pitää kai se uskoa. Katsoi korvatkin, eikä kuulemma pitäisi ainakaan lähiaikoina olla pelkoa korvatulehduksista, kuulemma jotenkin " avarat" korvakäytävät tms.(?). Mutta kyllä se varmaan kannattaa käydä näyttämässä lääkärissä, saa ainakin itselleen mielenrauhan.
OPELLE ja VIIPEROLLE, tsemppiä vauvojen mahavaivojen kanssa! Toivottavasti alkaa hommat selviämään, epätietoisuus on kaikkien pahinta, kun ei voi mitenkään auttaa pientä :/ Jos tietäisi, että kyseessä on varmasti allergia, sitä pystyisi hoitamaan. Toivottavasti ei kummankaan perheessä tarvitse enää kauaa kärvistellä masuvaivojen kanssa!
Meillä oli viime viikolla aika vyöhyketerapeutille, mutta jouduttiin perumaan, koska pojalla oli tuota flunssaa :/. Nyt on jo vähän parempana, että pitänee tilata uusi aika. Jospa pojan päivä- ja yöunet parantuisi, kun masuvaivat helpottuisi. Saas nähdä :)
Edelleen Han ja Rumpalipoika 1kk 1vko
Ai että jotenkin risoo kaikki tänään! Koti on kuin tornadon jäljiltä ja itse olen ollut jostain syystä ihan rättipoikkiväsynyt ja mieskin vielä lähti pitkälle yöpyvälle työvuorolle. Olis miljoona asiaa, mitä haluaisin ehtiä tehdä, mutta quun kanssa ei kuitenkaan voi samalla tavalla keskittyä tekemään mitään suursiivousta tms. Toivoisin niin, että saisin karsittua näitä meidän rojuja ennen muuttoa. Illalla on aina vaan muutama tunti aikaa tehdä mitään ennen kun pitää mennä nukkumaan, että jaksaa herätä pojan kanssa aamulla viimeistään klo 7. Valivali! Pitää varmaan lähteä tonne auringonpaisteeseen vähän keinumaan quun kanssa, josko tää mieli tästä paranis.
Viiperolla ja opella on huolia lapsukaisten allergioista, tosi kurjaa! Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin, että asiat selviää.
Marikalla oli hyviä ultrakuulumisia, jee jee! Ens viikolla sitten varmasti näkyy se sykekin jo!
Joku oli kysellyt isommista turvaistuimista. Me ostettiin eilen myös se Britaxin Two way elite. Milloinkohan me voitais ottaa se käyttöön (?), kun quu on jo nyt vähän liian pitkä tohon turvakaukaloon mun mielestä, mutta tossa isommassa on painoraja 9kg. Kumpikohan on kriittisempää, pituus vai paino? NapNap, milloin te vaihdoitte teidän neidille isomman istuimen? Kyllä teilläkin varmaan pituusraja tuli enemmin vastaan kuin painoraja, vai mitä? Meillähän voi 9kg mennä rikki vasta monen kuukauden päästä, jos nyt ei tule kasvupyrähdystä. Poitsu painaa nyt varmaankin noin 8kg.
Lisäks ostettiin quulle hienot uudet matkarattaat, sellaset Carenan raikkaan siniset. Hierottiin pakettikauppa ja saatiin " tosi halvalla" turvaistuin, matkarattaat, turvavyönalennin ja potta. Mun mies on varsinainen kauppamies ja osaa kyllä tinkiä! Itse en ikinä jotenkin kehtais, mutta onneks on tuo ukko. :)
Tänään käytiin viemässä quun passihakemus poliisilaitokselle. Kohtahan se meidän matkakin jo on. Enää nelisen viikkoa, ihanaa! Se menee varmaan kuin huomaamatta, kun ensin odotan pari viikkoa kuin kuuta nousevaa, että olis se ultra. :)
No niin, tosi omanapaista, mutta tänään on kyllä niin kenkku olo, että en jaksa edes yrittää kommentoida hirveesti. :/
-Q- ja -q- 7kk ja masuvaavi edelleen vaan 4+?
Han, onkos rumpalilla kenties tiheän imun kausi? Eikös se kuusiviikkoisena iske yleensä? Ainakin Noel tihensi selkeästi tahtiaan siinä 5,5vk kohdalla, vaikka muutenkin söi hirmuisen usein. Illalla tissiteltiin vajaan tunnin välein klo 18 ja 24 välillä tuohon aikaan... Mutta ainakin meillä helpotti sen jälkeen, toivottavasti teilläkin!
AA, pahoittelut nyt tätä kautta kun en huomannut vastata viestiisi tänä aamuna! Me ollaan sen verran aamuntorkkuja ettei päästä ikinä liikkeelle ennen puoltapäivää... Luin sen viestisikin vasta klo 11 jälkeen... Mutta kyllä me tästä skarpataan, olisi ihanaa nähdä taas!
Ja Bejpillä on sama ongelma kuin meillä: parveke on kuuma! Meilläkin oli +26 astetta, mutta avasin parvekelaseja niin laski heti +13 asteeseen. Laitoin vaunut parvekepylvään taakse ja vielä vaalean harson tumman kuomun suojaksi, niin enää ei ole paahtavan kuuma. Siellä käy nyt ihana viilentävä tuuli. Täytyy vaan katsoa ettei Noel saa liikaa viimaa, kun sillä on tosi ohuesti päällä. Kauhean vaikea pukea tällaisella kelillä vauvaa!
Meillä oli tosiaan se nimiäis- ja sukulointireissu tänä viikonloppuna. Noel oli itse aurinkoinen koko reissun, hurmasi ihan kaikki! Se on muutenkin niin hyväntuulinen ja iloinen pikkumies, että oikein ihmetyttää miten tuollaisia voi olla! Varmaan perinyt tuon isältään, jota kaikki aina kehuvat niin iloiseksi ja hyvätapaiseksi :)
Tosiaan muuten meni hienosti, mutta mä sain kotimatkalla huoltsikan sämpylästä ruokamyrkytyksen. Ja kun Noelilla oli rytmi sekaisin automatkan jäljiltä, se vetäisi vain 30min päikkärit ja heräsi juuri kun mulla nousi ruoka ylös. Melkein ehdin vessaan saakka..! Ja poika karjui partsilla hirveän loukkaantuneena kun äiti ei sillä sekunnilla tullut hakemaan... Siinä vaiheessa olisi ollut ihanaa että olisi voinut soittaa miehen töistä kotiin auttamaan, mutta eihän se onnistu. Plääh.
Onneksi nyt on olo jo parempi, ja poika on tosiaan koko ajan niin hyvätuulinen että sitä on ilo hoitaa! Kotonaolo on päivä päivältä mukavampaa, kun Noel kasvaa ja tulee (jos mahdollista) entistä seurallisemmaksi.
Niitä mittoja mäkin voisin laittaa:
syntymämitat 3700g, 50cm
4vk 4300g, 54.1cm
6,5vk 4860g, 55.8cm
10vk 5820g, 58.8cm
Nyt pitää harjoitella järkevää ajankäyttöä ja mennä suihkuun, vielä kun poika nukkuu.
Kandi & Noel, ensi viikolla 3kk
queenilla on ihana asenne tuohon yövalvomiseen! Meillä mä taas monesti odotan, että tulis kello jo kahdeksan, et saisin typyn yöpukuun, ku illalla pitää aina hirveesti keksiä tekemistä typylle.
napero, se näyte otetaan tuollaiseen pussiin joka kiinnitetään tarralla alapäähän ja pissi valuu nätisti sinne vaipan sisällä. Meidän neiti vaan päätti tietty tehdä kakan samalla kertaa, ja se teki puuhasta... sanoisinko sottaista? Tuloksena oli navasta alaspäin joka puolelta kakkainen tyttö, kakkaläikkä lattiassa, hoitoalusta meni pesuun ja mun jalkapohjistakin löytyi pestävää... :D Mutta näyte saatiin vietyä ja nyt ootellaan tuloksia.
AA, mulle nuo unet oli virkistäviä lähinnä siks, että normaalisti menen nukkumaan vasta 23-01 välillä (tiedän et se on tyhmää) ja sit väsyttää megana ku tytsä herää 7-8 aikoihin. Nyt tuli nukuttua kuitenki n. 10 tuntia, katkonaisesti mut ihan hyvin väliajat. Viideltä mun kroppa oli jo sitä mieltä, että vois herätä, mut jatkoin sit kuitenkin vielä unta.
Typy tässä sylissä leikkii taikamukillaan. Osaa hienosti imeä, mut mukin hallinta on vielä vähän hakusessa. :)
Taidetaan lähtee vielä uudelleen lenkillem äsken oltiin kaupassa ja neitin mielestä tunnin päikkärit oli tarpeeks ja nyt sit hierotaan silmiä siihen malliin...
-Osse taas
Mä olen nyt tullut siihen tulokseen noiden hopplopp treffien kans, et me ei tulla :(. Anteeksi NapNap ja Pesukarhu! Meillä yöt on enimmäkseen ihan h*elvettiä nykyään.. Esim. ma-ti yö D valvoi 1.20-3.20 ja heräs aamulla klo 6. Mä nukuin ehkä yhteensä 4 tuntia kolmessa osassa koko yönä (jouduin välil laittaan tuttiakin..). Lisäks sunnuntaisin meillä on vauvauinti, joka tarkottaa mun herätystä viim. 6.30. Tonne holoppiin jouduttais vaihtaan junasta bussiin enkä mä jaksa ton uinnin ja (todennäkösesti) erittäin huonojen yöunien jälkeen alkaa vekslaan noilla p*rkeleen julkisilla.. Jos ois oma auto niin tulisin kyllä, mut sitä ei nyt ole..
Huomenna mä olen menossa leffaan (siis Tennispalatsin vauvaleffaan) mun kaverin kanssa, mut ollaan usein treffattu enskoja samalla.. Eli mulla on ruskea-beige-vaaleansiniset vaunut, tyvestä tummat hiukset missä on vaaleita raitoja, silmälasit ja vähän keskivertoa tummempi vauva mukana ;). Kaverin tuntomerkkejä en kehtaa laittaa ilman lupaa..
Meillä D menee illalla unille klo 20 aikaan ja mamma viimeistään klo 22 (yleensä). Muuten ei tulis tästä elämästä yhtään mitään. Etenkin kun meillä ei välttämättä päivälläkään nukuta 30-45 min pidempiä pätkiä. Noiden pätkien aikana mun on taas saatava kaikki sellanen tehdyksi mitä ei D sylissä voi tehdä.. Herran valveilla ollessa meillä ei nimittäin edes käydä vessassa saati syödä :O!
Pitäisköhän meidänkin kokeilla vyöhyketerapiaa? Alkaa nimittäin olla äidillä tusksia päiviä vähän liikaa taas, kun lapsi ei syö (soseita ei edelleenkään mene edes teelusikallista/ruokailu), maitoa menee pääosin vaan unessa, eikä nuku eikä viihdy sekuntiakaan yksin tai edes lattialla mun vieressä kuin ehkä minuutin..
Lisäks mua v*tuttaa noi meidän vaunut! On niin raskaat työntää, et varmaan puolet tästä mun niskasärystä johtuu niistä.. Esim. äsken kävin nukuttamas D' n vaunukävelyllä.. Kestikin vaan jokun tunti 20 min ennen kuin D suostu nukahtaan (ei suostu oleen vaunuissa makuullaan, mikä hiukan hidastaa tota toimitusta..). Ainakin palaa kaloreita, kun oita panssarivaunuja lykkii eli ei pitäis valittaa kun tavotteena on saada muutama (5) kiloa pois kevään aikana..
Onpa mulla näköjään huono päivä! *hävettää purnata kaikesta* Mut oikeesti jos toi lapsi edes söis niin kuin " normaalit" vauvat niin oisin niin tyytyväinen..
Q: Sulla on sentään syy olla kiukkunen ja väsynyt (" ne hormonit" ;)..), mulla ei :(. Jos asuttais lähempänä eikä q ois kipee niin voitais tulla teille kiukutteleen yhdessä ;)! Meillä ukko on kans loistava tinkaaja (sattuneista syistä), mut harmi vaan ei oikein Suomessa osaa/kehtaa tinkiä :)
D onkin nukkunut jo huomaamatta tunnin! Kävin kyllä kerran keikuttelemassa vaunuja partsilla (sen kriittisen 30-45 min kohdalla..).
Jenni
On kiva lukea noita muiden vauvojen mittoja. Meillä on ens viikolla neuvola, saas nähdä, miten poju on kasvanut. 1kk neuvolaa meillä ei ollut, mutta
2,5 vko 4280g ja 54cm.
5,5 vko n. 5200g. Tämä jälkimmäinen tosin tällainen epävirallinen mittaus, joka tehtiin eilen kotivaa´alla mummulassa :) Ens viikolla saadaan ne " viralliset mittaukset" siellä neuvolassa. Mutta isolta poika tuntuu verrattuna siihen vastasyntyneeseen pikkuruiseen vauveliin.
Vielä vedellään sikeitä, mutta saas nähdä, kuin kauan enää. Alkaa pojalla olla varmaan pian nälkä, 4h viimeisestä syötöstä. Loppupäivä varmaan taas tankkaillaan vähän väliä, mutta mikäs siinä, pääasia, että poju on tyytyväinen :)
taas vaan ihan pikainen ilmoittautuminen! Ja Burdelle suuret kaukohalaukset surun keskelle!! Ja Iisa - laitan sulle mailia siitä leffasta...
Oli kiva treffata o-puolen Enskoja ja Iisaa maanantaina! Ja me selviydyttiin ihan kunnialla kotiin - ei jääty sätkimään mihinkään bussin ovien väliin tai muutakaan kovin dramaattista :) Hih.
Eilen mulla meni koko päivä ihan plörinäksi, ja edellinen yö myös. Mä nimittäin bongasin pari vkoa sitten nivusestani patin, ja edellisyönä bongasin toisenkin. Yön pimeinä tunteina mielikuvitus tietysti lähti laukkaamaan ja mietiskelin jo mm. hautajaisiani :( Eilen illalla sit käytiin lääkärissä, eikä tämä kai onneksi mitään vakavaa ole. Hyvä oli kuitenkin että menin, sillä hoitoa nämä patit kuulemma vaativat - nyt onkin sit antibioottikuuri päällä. Toivottavasti eivät nyt sekoita tuon meidän muuten niin rauhallisen neidin masua... Jos noi patit ei lähde kuurilla, ne poistetaan jotenkin sisäkautta häpyhuulten alta tms....kääks.
Viime yönä nukuttiin klo 22-11.30 kolmella pikaisella syötöllä - sain siis hyvin paikkailtua edellisyön valvomisia. Muutenkin tyttö on edelleen kovin rauhallinen ja uni maittaa...
Anteeksi jälleen kerran omanapaisuus! En tajua, miksen ehdi paremmin paneutumaan tähän hommaan vaikka haluaisin...tai ehkä se on keskittymisestä kiinni?! Höh.
Makkara & PrinsessaNakki 3vkoa
Hitsi mä en ookkaan huomannu että on leffa torstai, voitais koittaa Ainon kanssa saapua paikalle, meidät tunnistaa ainakin vaunuissa olevasta hienon hienosta rekkarista.
Tulkaa siis tönimään jos huomaatte meidät paikan päällä
Aino hermoo tuolla olkkarissa joten se on mentävä.
AA
Mun piti olla ahkera ja mankeloida meidän lakanat piitkästä aikaa (äiti jätti tänne perinnöks mulle mankelin ja tuossa alkuviikosta kaivoin sen rojukasan alta esiin). Mutta se koneenrakkine ei suostunutkaan käynnistymään. Voi p****! No toki voisin siivota muuten tai tehdä jotain muuta hyödyllistä, mutta enpäs viitsi.
Eilen oli siis se eka vauvauinti. Ja voi kun se oli kivaa. Emmi oli heti kuin vanha tekijä. Ei yhtään haitannut neitiä, vaikka ohjaaja otti Emmin koekaniiniksi kun näytti asentoja ja otteita. Siellä se likka vaan köllötteli ja möllötteli vedessä. Ja innostui pallosta ja renkaasta, jotka sai suuhun. =) Parikymmentä minuuttia oltiin ja sitten lähdettiin pois ennen huutoa. Ja se tulikin sitten pukiessa. Ja unikin heti autossa. Mutta kotona Emmi taas heräs ja valvoi melkein kymmeneen. Mutta nukkui kuitenkin aamulla kahdeksaan (ei siis enskavauvojen seiskan sopimus pätenyt täällä) syöden neljältä ja seiskalta. Mieskin tykkäs hommasta, mutta en viitsinyt vielä kysyä, jatkaako mukana ensi kerrallakin. Annan sen ottaa itse asian puheeksi.
Tänään oltiin jo aamupäivällä mun äitin kanssa tapaamassa sellaista vanhaa tätiä, joka oli aikanaan mun mummun hyvä ystävä. Rouva on päälle 80 ja tosi pirtee edelleen. Ja Emmi näytti taas kaikki hyvät puolensa. Miten kukaan koskaan uskoo, että neiti osaa olla myös hankala? ;o) Ja iltasella olis luvassa kummipojan 2-v synttärit vähän jälkikäteen. Että ihan kyläluutia täällä. Emmi porskuttaa nyt kolmatta tuntia päikkäreitä, jotta taas jaksaa.
Kaupassa käydessäni ostin yhden kesäkurpitsan. Ajattelin siitä tehdä perunan sekaan sosetta. Mitenkän se maistuu?
Viipero ja Ope ja Jenni painii ipanoitten syömisten ja vatsakipujen kanssa. Höh! Toivottavasti saatte avun pian! Voimia!
Jenni, mistä sä oikeesti meinaat saada 5kg pois? Sähän olet jo niin hoikka!
Ossen pissanmetsästys oli ollut vähän hankalaa. Toivottavasti sieltä ei nyt mitään tulehdusta löydy! Nukkuminen on kivaa, eiks jeh? =)
Napero, meidän likathan on jo tuon 4,5 kk:n kieppeillä - niin hurjalta kuin se kuullostaakin!
AA:n Aino on hoksannut tuon ihmismäisemmän rytmin. Kiva! Meillä kans Emmi ihan omia aikojaan alkoi nukahtaa aiemmin jossain vaiheessa. Siis täytyyhän hänet edelleen tissitellä tai kanniskella uneen, mutta se onnsituu nykyän aiemmin.
Olipas Kandilla ikävä muuten mukavan reissun päätös! =S
Makkara oli löytänyt patteja. Höh! Selvisikö, mitä ne vois olla? Mä muistan selvästi kuinka aikanaan, kun mun kasvain löytyi, niin just se odotus ja epätietoisuus oli kaikein kamalinta. Toivotaan, että patit häviää, eikä tropit sekoita neidin masua!
Kävin tässä välissä puhelimessa ja sitten soitin äiteellekin tuosta mankelista. Ja saatiin se mamman help-deskin avulla käyntiin. Nyt siis mankeloimaan ennen kuin Emmi herää...
-Amy ja Emmi 4kk ja monta viikkoa päälle
...hei pitääköhän sinne leffaan varata jotain lippuja etukäteen vai riittääkö jos paikan päältä ostaa?! Miten suosittuja nuo on...? Kivaa, jos AA tulis myös!
Amy - lääkäri arvioi, että isompi patti olis joku tulehdushommeli, joku hieno nimikin sillä oli mutta en muista...ja se pienempi olis sit turvonnut imusolmuke, joka olis reagoinut tuohon tulehdukseen. Vähän mua jäi kyllä mietityttämään, kun toi isompi patti tuli selvästi pienemmän jälkeen... Mut siis en usko että mitään vakavaa on kuiteskaan. Ja vielähän mulla on jälkitarkastuskin edessä, siellä voi taas ottaa asian puheeksi mikäli ei ne patit tajua häipyä siihen mennessä. Saanko udella, mikä kasvain sulla on ollut?
Ja hei - olen Amylle kateellinen mankelista! Mankeli, kuivausrumpu ja yleiskone ovat olleet mun päiväunien kohteena (wou, villit unet mulla...) jo iät ja ajat - yleiskoneen sainkin n. kk sitten :)
Makkara
tää omahyväisyyden huipentuma haluaa vielä hehkuttaa, että me ilmoittauduttiin eilen vauvauintiin ja eka kerta on todnäk 19.5.! Kivaa! (vaikkakin mä itse pelkään kyllä vettä kuin ruttoa enkä ymmärrä, miten pystyn skarppaamaan siellä...mut kun en halua, että tästä lapsosesta tulee samanlaista pelkuria niin yritän parhaani :)
Makkara
Kokeilkaas naiset joskus tällasta: menkää sänkyyn ennen kahdeksaa, tissitelkää vauvan kanssa kunnes nukahtaa, jutelkaa vähän miehen kanssa, lukekaa muutama sivu lempikirjalilijan kirjaa ja nukahtakaa itse levollisesti uneen. Ylös nousu sitten (sekavien vaiheiden jälkeen) seitsemältä seuraavana aamuna. Väsyttää huomattavasti vähemmän ku edellisenä päivänä, vaikka täysin pirteä olo ei vieläkään ole. :D
Sekavat vaiheet sisältävät sitten itkuisen tytön syöttöä klo 21, 22.30, 1.20, 3.jotain, 5.20, ja vissiin vielä kerran sen jälkeen... ja ylös tosiaan seiskalta. Ja joka kerran söi ja kauan. Et oisko tiheen imun kausi?? :) Mutta olipahan pissiä vaipassa senkin edestä.
Typy nukkui vieressä suuren osan yöstä, kun en tosiaan jaksa nostaa sänkyyn ja takas noin monesti. Herätessä tyttö yski ja niiskutti hiukan, joten ehkä se flunssa sit kuitenkin on tulossa, kun ei nukkunut pää kohotettuna. mälsää.
Jaahas, täytynee laittaa typylle vaatteet niskaan ja syödä itsekin jotain.
Täältä omasta ja typyn navasta tähän.
-Osse ja neiti 4kk