*KESKIVIIKKO SYYSKUISET-04*
Kommentit (17)
Kurkistus menneeseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9821433&p=1&mpage=3&tmode…
Heräsin aikaisin, tänään pitää myös liikkua toimistolta asiakaskäynnille. Oisin voinut kökkiä täälläkin päivän. Tylsää, kun on projekti jota tehdään silloin tällöin. Ehtii unohtaa välillä koko homman.
Piletti, koitetaan vaan mennä joskus lounastamaan! Mulla vaan on tunnit aina kovin kortilla, joten kauas en täältä voi oikein lähteä.
T: Ynis
Nyt esikko kipeä.
Oma olo onneksi parempi.Jospa sain taudin omalta osalta kuriin maitoh.bakteereilla ja homeopaattisilla.Toivottavasti pysyy pois ja kiertää lapset sitten ennen vauvan syntymää että pääsevät äitiä ja vauvaa katsomaan.
Omaa napaa vain!
L+5+rv 38+5(kolme lapsista syntynyt rv 39 josko tämäkin???)
Jokahan Tea meni kun ei oo mitään kuululunut?
TP saatiin Veeti kakka tekemään pottaan pitkien suostuttelujen ja kehumisten jälkeen. Kyllä siinä aikaa meni. Kakkas kanssa aina vaippaan kun sai tilaisuuden. Nyt niin innoissaan käy kakalla potalla kun saa aina itse vetää vessanpytyn. Veetin mielestä huippukiva jutu kun kakka huuhtoutuu pois. Niin ja vieläkin pyydetään Veeti ottamaan vaippa heti kun on herännyt pois ettei tuu vahingossa kakka vaippaan.
Tänään on Venlan neuvola. Taidankin pitkästä aikaa mennä ihan Venlan kanssa kahdestaan kun mies on jo päässyt töistä kun on neuvola-aika. Saa mies vaikka lähteä Veetin kanssa puistoon.
Huomenna onkin sitten taas päiväkotiin tutustuminen jälleen. Veeti innoissaan ois jo tänään menossa.
Nyt hermostuu Venla. Pitää siis mennä.
Öttis, Veeti ja Venla
Nöösän hoitaja soitti aamulla, ettei voi viedä hoitoon. Varahoito ei oikein pelitä, joten työt piti järjestellä uusista. Huomenna voipi päästä hoitoon tai sitten isä jää kotiin ja minä suuntaan koulutukseen.
Kiitos Nöösän maissi-onskuista. Eilen vahvistui, että maissinsietokyky on tosi minimaalinen (tästäkin määrästä olen kuitenkin iloinen). Pieni määrä kerta päivässä on maksimi. Kaksi pientä annosta on liikaa ja tuloksena huonoja öitä ja kivikovaa limakakkaa.
Kiitos Kukkuu parkkivinkeistä. Ehtivät hyvin käytäntöön, kun huomenna vasta menen.
Harmillista Keilin, kun sinulla on kiirettä. Josko me saataisiin treffit pian kuitenkin pystyyn.
Harmillista myös, kun Pile ei ole to toimistossa.
Enkelille paljon voimia. Mietin usein, miten voisin auttaa. Rukouksissa kanna teitä.
Toivottavasti Tea pääsi jo vihdoin synnärille.
Meilläkin kukat pukkaa jo varttaan mullan läpi. Tosin sama ilmiö oli havaittasvissa jo marras-joulukuussa. IHanaa, kun kevät tulee! Aurinko paiste saa virkeämmälle tuulelle. Josko väsykin väistyisi ja huoletkin toivottavasti.
Iloista päivää kaikille! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Varmaan vaavi sylissä synnärillä :)
Pitäis ruveta imuroimaan ja tekee ruokaa.
Uloskin pitäis selviytyä.
Ihanaa on olla nukkunut putkeen 8h
tissibaarin sulkeminen oli loisto juttu!
Ekana yönä oli hiukan protestointia mutta enään ei mitää.
Aamulla kuuden aikaan annoin-jatkoi unia puoli ysiin.
Se oli ainut herätys koko yönä!!!!!!!
Eilen olin uimassa kilsan lisäks vähän vesijuoksua.
Mä olen niiiin raivona kun ei tää mun paino laske ei.
Pitäiskö lähtee painonvartijoihin????Tai kiloklubiiin tai keventäjiin??
Mä oon ihan kypsä...
Ei ole lunta enään
Saas nähdä tuleeko vielä takatalvia.
On nää hulluiks mennyt nää talvet.
Veetille Onnea pottatreenailusta
Leannan porukalla parantumista!!
Enkelille jaksamista **
Nyt hommiin
Ramika
Sitten olen töissä,työkkärissä tai työhaastattelussa..oi ja voi!
Tässä vaiheessa sitä on vertaillu näitä kotivuosia ja kovin on erilaiset!
Pojan kanssa olessa elo oli hauskaa.Lähellä asui 3ystävää joilla oli samanikäset lapset ja vielä serkkuni oli Suomessa..Tehtii retkiä suomenlinnaan,pihlajasaareen,eri puistoihin,uimarannoille...sadasäällä kahviteltiin ja grillattiin parvekkeella.Yksi ystävä kävi samassa puistossa ja aika meni kun siivillä...Nyt on kaikki muuttanu pois ja tuntuu et ulkona odotan et " pakollinen" aika on menny..ja en edes muista millon ois ollu hauskaa...
Tea on varmaankin mennyt..oisko jo nyytin kanssa?
Enkeli:Tuli mieleen tuosta mitä T@hati kirjotti...Mietin jo aiksemminkin ensikotia mut sit teillä jotenki tilanne rauhottu tai tuli isovanhempia apuun...Mutta oikeesti ensikoti vois olla teille hyvä paikka!Saisit apua!!Ei tarvitsisi olla yksin!Siellähän voi asua myös koko perhe-isä käy sitten sieltä töisä.
Kohta LEannan Sissikin tulee maailmaan :-)
Täytyy ulos lähteä,haetaan poika heti 12jälkeen..
POjan ryhmää oli tullu uusi hoitaja ja tämän pitäisi nyt olla koko loppukevät!Vaikutti oikein kivalle :-)
jatu
Tea on vissiin sitten mennyt jo?! Ei kun onnea matkaan!
Ihanaa, kun aurinko paistaa. Mutta se ei ole ihanaa, että aamut ne sen kuin aikaistuvat vaan - pimennysverhoista huolimatta.... Ja kun aikaisin nousee, kerkeää vaikka mitä. Mm. olen tänä aamuna siivonnut alakerran ihan kunnolla, matot ovat vielä ulkona tuulettumassa. Lapset päikkäreillä ja nyt hetki omaa aikaa. Pitäis vrmaan itsekin nukkua, kun yöksi pitää töihin mennä (grrrrr!).
Leannalle toivotan myös onnea pian tapahtuvaan H-hetkeen!
Nöösälle onnea maissista ja Veetille onnistuneesta pottailusta. Nimimerkillä jospa joskus meilläkin...
Pikkuisille onnea uusista taidoista, joita olivat ryömiminen, konttailu (?), mutta hatarapää ei muista nyt, että kuka oli oppinut ja mitä oli oppinut? Heh :D
Missä ÄQ?! Miten prinssit voivat? Entäs Tiiviin pienet?
Jollekin muullekin piti jotain kommentoida, mutta nyt soi puhelin...pitää mennä.
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Piti saada seuraa, mutta Nealle tulikin ripuli.. Yöllä heräili ja aamu kuudelta halus sit kakalle. Sen jälkeen muutamat löysät kakat tulleet.. Mullakin huono olo mahassa, vähän lämpöä. Ei ruoka maistu, aamulla söin jugurtin ja äsken jäätelöä. Nea oli niin poikki, et halus itse nukkumaan ennen 12 ja nukahti nopeesti. Ärsyttää, et nyt pitää sairastaa, päivät niin pitkiä täällä kotona. Toivon, et Mini säilyy terveenä ja et ei viety eilen mitään tartuntaa siskon vastasyntyneellä.. :-/
Kiitos tuesta kaikille. Tähän tilanteeseen ei vaan taida olla muuta ratkaisua, kuin että Mini kasvaa ja päästään uloskin. Mahavaivojaan ei itke onneks enää, vaan väsymystä iltaisin, kun päikkärit huonot. Ilmavaivoja ei nyt ole ollut, kun jätettiin se Gefilus pois, nyt testissä DDS Junior. Kaikkein kauheinta olis lähteä omasta kodista ensikotiin. Nea reagoi uusiin paikkoihin, ois tosi rasittavaa asua jossain muualla, kuin kotona ja mä en todella halua mitään lisästressiä tähän elämään. Vaikka siel ei tarttis olla yksin, ois paluu kotiin kuitenkin edessä ja ei tää helpota, ennen kuin ajan kanssa. Nyt on vaan elettävä pvä kerrallaan, vaikka rankkaa onkin.
Väsyttää sikana, eikä oikein mitään liiku päässä. Meen lehteä lukemaan, kun tytöt vielä nukkuu. Tympeö olo.
Ootan kovasti Tean kuulumisia!
Leannalle voimia viime metreihin!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Jännitävää... en malttaisi odotella vauva uutisia :)
Enkelille paljon myötätuntoa, onneksi aika kuitenkin menee nopeasti, vaikka joskus minuutit kyllä tuntuvat tunneilta.
Ystävä kävi aamulla pakkaamassa astioita, siihen se pakkaus into sitten jäikin. Tarttis ryhdistäytyä...
Kura leikeissä ollaan oltu Een kanssa kaikki vaatteet ihan märkinä kurahousuista huolimatta.
Aan kanssa oltiin eilen neuvolassa. Ei meinattu millään saada punnitua, kun ei kertakaikkiaan ollut sitä hetkeä paikallaan, kolmen ihmisen voimin oltiin edessä ettei sit tipu kun lähtee. 9200g saatiin kuitenkin epäviralliseksi tulokseksi, pituus oli 73cm. Muutenkin lääkäri ja th kovin ihmeissään meidän vauhti veikosta kun ei meinannut saada tutkittua, pöydällä ihan turha yritys :) Korvat ja keuhkot oli puhtaat :). Kävelemään varmaan lähtee kohta, nyt menee jo yhdestä kädestä taluttamalla.
vaan täällä haisee paska, täytyy kait tehdä asialle jotain
Mari ja pojat 2,5v ja 8kk
Taivas on pilvetön ja ilma tosi lämmin. No, ainahan mun yllä leijuu muutama harmaa pilvi ja tällä kertaa aiheuttajana naapuri. Haukutti koiriansa tuossa pihalla just kun sain Onnin äsken nukkumaan ja kun näki että olen ovenraossa katsomassa herääkö Onni, pyytämällä pyysi naapurin pikku pojan juttusille. Voi voi.
No mutta paistaa se aurinko risukasaankin. Onni päätti tänä aamuna nukkua 2h pidempään kuin keskimäärin viime aikoina ja heräs 8.20!!! Voiko olla tottakaan?!?! Yöllä heräs huuteleen äitiä ja menin pimeässä sänkyä kohti ja sitten kuuntelin, että ei tästä sängystä mitään kuulu. Poika istui lattialla sängyn vieressä juomamuki kädessä! Nytkö se alkaa sitten vaellella yöllä:) KUn ei ikinä tule itse sängystä pois. Nii-in, ei edes aamulla.
Kerhoon siis vähän myöhässä päästiin mutta en valita. Hyvin ehdittiin silti olla.
Tea taitaa tosiaan olla jo tupla-äiti, tai ainakin ihan pian. Ja Leannankin Sissi - voi sitä alkua millainen se oli ja nyt nyytti pian jo syntyy.
Nyt 24:n kimppuun.
T-P
Tarhahakemus jätetty-hyvä minä!Joskus toukokuusa on syksyn valintakokous..
Puistossa oli kyllä lämmin.Lumet oli sulanu ja suuria lätäköitä oli siellätäällä ja lapset ihan onnessaan!Typykin suorastaan ui lätäkössä-oli kuulemma pakko.No,jostain oli vesi menny sisään ja housut märkänä..ja oikeesti vettä pitäviä kurahanskoja ei ole kai olemassakaan!!!
Täytys käydä muussia tekemään.illalla yhteiskerta pojan jumpassa..jotenki rasittaa,typy on siel aika hankala mukana!Pitää varoa et ei jää jalkoihin ja toisaalta se sotkee siel syteemejä..Tulee äitilleki hiki!
ja sitten vielä ruokakauppaan keramolempien lapsosten..vältän sitä viimiseen asti mut nyt oli liian hyvä ilma jättää ulkoilut väliin..
Mimmuli:Typyllä ilmeiseti kananmuna käy sillontällön,jatkuvassa käytössä tekee ripulin.Näin olen pähkäillyt,joskin ehkä vielä täytyy hieman tutkailla asiaa....Kiva kun on selkeät oireet :-/
Jos alkas niitä perunoita kuoria...yks inhokkihomma!
jatu
Käykääpä katsomassa sähköpostinne, josko sinne olisi yhdeltä ampilta tullut viestiä. Jos ei, niin johan se on hiivatti. Härmot män justiinsa, kun tän aparaatin kanssa äsken touhusin. Ei oo sähköpostin lähettäminen helppoa, ei oo. Usotteks työ?
Tean kuulumisia odotan minäkin.
Voikaa hyvin, ja paksusti ne, joilla l.a. lähestyy.
Ei ainakaa mul ole postia :-/
jatu
Sitä minä vain täällä kurkin, että josko olisi jo vauva-uutisia :)
Enkelille VOIMIA ja halaus! Ensikodilla voi olla myös muunlaista tukea tarjolla, ovat kuitenkin siellä erikoistuneet vauvaperheiden arjen vaikeuksiin ja tukemiseen. Voisit kysellä neuvolasta lisää tai soittaa sinne ja kysellä mitä tarjolla - siis että ei tarvitse välttämättä siellä asua. Paitsi se unikoulu taitaa niin mennä ... Siellä on se Baby Blues-osasto. Onkohan siellä jotakin ns. avotoimintaa (siis sellaista tukea jota voisi saada ilma että asuu paikanpäällä). Siitä on vaan niin kauan kun itse olen ollut tekemisissä Ensikodin kanssa, että en enää tiedä miten tänä päivänä heidän systeeminsä toimii ja mitä toimintaa siellä on.
Meidän pihalla lumikellot ja narsissit pukkaa myös maasta ylöspäin.
Tulimme Pikku-Jätistä. Kolmas ab-kuuri :( Nuha tytöllä vaan jatkuu ja jatkuu, korvatulehdus-epäilys nielu/kitarisatulehduksesta-korvatulehdus. Tässä täpä. Ja enää EN todellakaan leuhki että terveenä -tai edes melko terveenä ollaan. Tosin, tämä korvatulehdus oli sillätavalla " ylläri" että ei aiheuttanut kovin risaisia öitä ja tyttö syönytkin OK. Aamulla vaan taas oli kuume noussut ja nenä se jatkaa tukkoisuuttaan.
Kävimme myös aamulla röntgenissä (ed. lääkärikäynnillä saimme lähetteen) jossa kuvattiin tytön kitarisat. Sitten nyt iltapäivällä oli erikoislääkärille aika joka sitten tulkitsi kuvat ja röntgenlääkärin lausunnon. Ei ole kitarisat suuret. Mutta löysi sitten sen korvatulehduksen. Parin viikon päästä uusintakäynti. JOs tämä jatkuu, kai meillä on edessä mahdollinen kitarisaleikkaus. AInakin vähän tähän suuntaan lääkäri puhui. Vaikka ne risat nyt ei suuren suuret olleetkaan.
Onneksi on lapsivakuutus!
Mies loppuviikon tytön kanssa kotona. Mulla on järkyttävä viikko menossa töissä :( Perjantaina joudun poikkeuksellisesti tekemään työpäivän yhden ison ja vaativan jutun takia. Mutta saan sitten olla ensi maanantain kotona tytön kanssa (ts. pe-hoitovapaa siirtyy maanantaille). Ensi viikko on siksi tosi kiva, vain tiistai-torstai töissä :)
(Ellen sitten hoida sairasta tyttöä .. huoh).
Mimmulillekin tsemppiä töiden ja kotiasioiden yhteensovittamiseen. Ei aina helppoa, ei. Minäkin melko lähellä Katajanokkaa olen - tai melkoisen helpon matkan päässä mutta en myöskään valitettavasti ehdi lounasseuraksi :( Kiva, että maissikokeilu etenee.
Jotain muutakin oli mutten muista.
Illan jatkoja
Alli (joka jännää myös Teaa)
Minäkin käyn Tean uutisia kurkkimassa, ikään kuin tänne siitä heti paikalla tulisi tieto:)
Mulla on stressaantunut olo. Päänahkakin kutisee kauheasti (oire sekin). Päätä meinaa myös särkeä. Olin kuitenkin kotona normaalia aikaisemmin ja mieskin lähti kotiin aikaisemmin, kun töissä oli tullut palohälytys ja olivat joka tapauksessa joutuneet ulos sieltä. Minä sain rauhassa käydä kirppiksellä järjestämässä pöytää ja viemässä vielä viimeisiä vaatteita sinne (joo, joka kerta ne on vikoja). Hyvin on käynyt kauppa, vaikka aina se harmittaa kun tavaraa tulee pari laatikollista takaisin.
Kävin myös ostamassa esikoiselle kurahousut (Bamset Lindexiltä, onkohan kelvolliset), kun löysin 122cm olkaimelliset ja vähän muutakin vaatetta.
Pieni pissasi keittiön lattialle ollessaan toista kertaa pikkuhousuilla illalla. Ei ollut kauaa, kun kävi potalla eikä tullut mitään. Sitten yhtäkkiä lammikko lattialla ja housut märkänä. Mutta onneksi ei lannistunut, vaan halusi puhtaat pikkuhousut vielä jalkaansa, eikä vaippaa. Sitten ei vaan meinannut tajuta, että yöksi pitää kuitenkin laittaa vaippa (ja päivälläkin vielä on täysin vaipoissa, vaikka pk:ssa on kuulemma usein kuiva vaippa).
Joo, että sellainen böö. Huomenna normi päivä toimistolla, hyvä niin. Sitten onkin taas jo perjantai. Tauti vaikuttais hieman helpottaneen, ehkä nuhalääke auttaa (mies sai tänään samaa lääkettä lääkäriltä:).
Ai niin. Tea ei ole nyt varmaankaan lukemassa vähään aikaan, mutta mun eilinen lääkäri sanoi, että pieni alilämpö on aika yleistä flunssassa.
Nyt menen pesulle, niin pääsen peiton alle kattomaan Grayn anatomiaa kohta.
T: Ynis
Myönnän, että Tean uutisia odottelen minäkin;) Vaikka taitaa se olla ihan selviö asia, että synnärillä Tea jo on ja eikös sekin ollut selvillä, että Lotta tyttö sieltä tulee;) No mutta silti sitä odottaa innolla niitä kuulumisia.
Vähän sain lisäpontta taas salitreeniin tänään. Ekaa kertaa elämässä mulle tuli joku (tällä kertaa nainen) kommentoimaan mun treenaamista positiiviseen sävyyn! Etsin nimittäin käsipainoja ja se nainen tuli 3kg painot käsissä kysyyn, etsinkö niitä. En ehtinyt sanoa mitään kun se näki mun käsissä 9kg painot ja se sanoi, että jaa sullahan on kunnon painot, nämä mun painot on tällaiset vauvapainot;) Naureskeli vaan. Sanoin, että kaikkihan me ollaan joskus niillä aloitettu. Se nainen tuli vielä myöhemmin kun jalkoja treenasin, sanomaan että ihan hävettää kun tulin sillain pieniä painoja ehdotteleen kun katson millä painoilla teet jalkojakin. Että olet ennenkin vissiin treenannut. (lyhykäisyydessään noin siis..) Ja minä en ole edes mikään himo-fitness treenaaja, en todellakaan.
Huh, nyt pitää mennä nukkumaan. Huomenna on kerhoväen kera retkipäivä. Mennään bussilla samaan ulkoilupaikkaan kuin syksyllä. Luvassa mäenlaskua ja makkaranpaistoa. Muuten alkaakin pulkkakelit olla ohi. Aamulla päästiin kerhoon pulkalla kun oli vähän maa jäässä. Tullessa ei oikein asfaltilla luistanut:/
Tuttiiis, Mersuuu, Lempooo, Lilaaa!!! Huhuu!!!
T-P
Nyt lapset aamupesulle, aikasin on herätty..