Kysymys hoitajille/lääkäreille: Jos vastaanottoaika on klo 9, ja sulla on 40 min aika. Onko seuraava potilas klo 10?
On nimittäin jäänyt ihmetyttämään monikin asia tällä lääkärikäynnillä ,julkisella puolella. Menin klo 9. Paikka oli autio. EI potilaita, niin kuin kauan sitte kun kävin edellisellä kerralla, oli odotussali täynnä. Pari tyyppiä vaan käveli ohi, yksi vain istui käytävällä.
No, asioita en saanut hoidettua, olisi ollut monta muutakin vaivaa, ja mut häädettiin ovesta ulos jo 9.30. Ei ollut seuraavaa asiakasta oven takana odottamassa, joten epäilen seuraavan potilaan aika oli vasta klo 10. KERTOKAA MINULLE; ONKO NÄIN?
Jäi nimittäin ihmetyttämään, mitä se lääkäri tekee sen luppoajan, kun 1: ei tutkinut minua. 2 ei ollut toista potilasta. Tiedän ettei ole voinut ottaa toista potilasta koska se mun aika olisi jatkunut vielä klo 9.40 asti ainakin, näin hoitaja sanoi kun aiemmin kysyin, miten pitkä aika. EI ole voitu antaa seuraavalle aikaa vielä tuohon kellonaikaan.
Tottakai tiedän että he kirjaa tapahtumat, ja laittaa enkä lähetteen eteenpäin. Meneekö tässä 30 minuttia. Ei. Ehkä paneutuu seuraava potilaan tapaukseen, mutta tämä ei ole minun probleema. Sen voi tehdä aamulla klo 8. EI minun ajalla. Paljastakaas hoitajat miten asia menee?
Kommentit (5)
Jos käynti on sairaalan yhteydessä poliklinikalla, on myös mahdollista että lääkäri on päivystämässä samalla osastoilta tulevia lääke- tai kannanottopyyntöjä ja tekee niitä aina noissa väleissä.
Kaikkien hoitohenkilökuntien työhön kuuluu paljon sellaista kuormitusta, mitä ei asiakkaalle/potilaalle näy. Ja se ei ole julkisella sulle korvamerkittyä aikaa koko 40min, vaan he hoitavat asian kerrallaan ja asiakas ulos.
Yksityiselläkin vastaanottoaikaan kuuluu kirjaaminen, eli voit joko istua siinä vieressä katsomassa kirjausta kummes aika on loppu tai lähteä ja jättää ammattilaisen tekemään kirjaukset rauhassa loppuun asti. Mutta älä häiritse tulittamalla lisäkysymyksiä, jos haluat että tekstissä ei ole asiavirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Sillä sun 40 minuutin ajalla pitää ehtiä hoitamaan myös kirjaukset. Lääkärillä on voinut olla vaikka puhelinaika jollekin toiselle potilaalle kello 9.40 tai aika varattu reseptien uusimiselle tai muulle työlle, jossa ei ole paikanpäällä potilasta.
Tiedän ettei täällä anneta puehelinaikoja muuten kuin iltapäivisin. Joten hän siis käytti MINUN aikaa muille? MINÄHÄN sen ajan tulen maksamaan, minua laskutetaan tästä täysi summa, oisiko se jo 30 euroo??
Joten teidän selitykset ei mene läpi. Jos on aika mulle varattu 40 minuuttia, se myös käytetään VAIN minuna asioihin. Ja varmasti hänen kalenteriin on myös näin merkattu. Hoitakoot rästit omalla vapaa-ajallaan, iltaisin. niin muutkin tekee, ei hän ole poikkeus. Jokainen meistä joskus joutuu ylitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos käynti on sairaalan yhteydessä poliklinikalla, on myös mahdollista että lääkäri on päivystämässä samalla osastoilta tulevia lääke- tai kannanottopyyntöjä ja tekee niitä aina noissa väleissä.
Kaikkien hoitohenkilökuntien työhön kuuluu paljon sellaista kuormitusta, mitä ei asiakkaalle/potilaalle näy. Ja se ei ole julkisella sulle korvamerkittyä aikaa koko 40min, vaan he hoitavat asian kerrallaan ja asiakas ulos.
Yksityiselläkin vastaanottoaikaan kuuluu kirjaaminen, eli voit joko istua siinä vieressä katsomassa kirjausta kummes aika on loppu tai lähteä ja jättää ammattilaisen tekemään kirjaukset rauhassa loppuun asti. Mutta älä häiritse tulittamalla lisäkysymyksiä, jos haluat että tekstissä ei ole asiavirheitä.
höpö höpö, tiedät ettei näin ole. Hän ei ollut aulapäivystäjänä tuona päivänä. Sille on oma paikka, jonka ohi kävelin aamulla kun menin sinne. "tekee niitä aina noissa väleissä" ei ole mahdollista. Ei aikoja varata kalenteriinsa kahdelle eri asioidenhoidoille. Edelleen, rästit omalla vapaa-ajallaan. Minua älä laskuta siitä.
Varatussa ajassa pitää tosiaan ehtiä lääkärin/hoitajan hoitaa tai tutkia se potilas, kirjata käynti ja viedä mahdolliset tutkimusvälineet desinfioitavaksi ja siistiä huone seuraavaa potilasta varten. Harvemmin tuolla varatulla ajalla ehtii lääkäri tekemään ns. toimistotyötä eli esimerkiksi lausuntoja. Toimistotyölle on oma aikansa. Huvittaa kun potilaat vinkuu, että eihän siinä ajokorttitarkastuksessa mene kuin 10min, eikö johonkin väliin mahtuisi.. Eivät älyä että lääkärin pitää tehdä se lausunto, jolla potilas saa ajokorttinsa pitää. Jos potilaan kanssa menee suunniteltua vähemmän aikaa niin kyllä se aika käytetään niihin paperitöihin.
Sillä sun 40 minuutin ajalla pitää ehtiä hoitamaan myös kirjaukset. Lääkärillä on voinut olla vaikka puhelinaika jollekin toiselle potilaalle kello 9.40 tai aika varattu reseptien uusimiselle tai muulle työlle, jossa ei ole paikanpäällä potilasta.