Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko asunnon lapsiperheen naapurista?

Vierailija
03.04.2025 |

Olen 25-v. ja ostamassa asuntoa. Olen kiinnostunut luhtitalon 2. krs asunnosta, jossa naapurina lapsiperhe, lapset 3-, 5- ja 7-v. Heillä on myös koira. Uhka vai mahdollisuus, kuinka hirveän metelin tuollainen perhekombo voi aiheuttaa? Teen 3-vuorotyötä, joten unen saaminen olisi tärkeää. Asunto on kyllä päätyasunto ja tuo yksi ainoa seinänaapuri, alapuolella eläkeläispari. Väliseinä on betonia. Nykyinen omistaja ei ole kommentoinut ollenkaan kuuluuko naapurista aivastuskin vai ei mitään. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kombolla ja vuorotyöläisenä en ostaisi. 

Vierailija
2/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin rakennus on valmistunut? Vaikuttaa hiukan äänieristykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin. Mua ei ole koskaan häirinnyt lasten äänet.

Vierailija
4/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Osittain tuon takia maksoin melkein kymppitonnin neliöltä tästä, koska lapsiperheillä ei ole ikinä varaa muuttaa perheasuntoon tähän taloon.

Vierailija
5/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy alkuillasta kuuntelemassa

Vierailija
6/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Jouduin jo yhdestä asunnosta muuttamaan jatkuvan melun takia ja nyt olen taas samassa suossa, kun tännekin muutti naapuriin lapsiperhe huutamaan, kiljumaan, hyppimään, juoksemaan ja paiskomaan tavaroita.

Vierailija
7/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu hyvin mökä myös tiiliseinän lävitse, kokemusta on. Ja mökä lisääntyy sitä mukaan kun kakarat kasvaa.

Vierailija
8/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sen virheen tein mutta onneksi pääsin eroon nopeasti siittä asunnosta. Sitä huutoa ja karjuntaa ei jaksa samalla kun niiden kauhukakaroiden äiti valitti ihan kaikille että koko kerrostalon täytyy toimia hänen lapsien ehdoilla niin että esimerkiksi illalla kun tuli töistä ei olisi saanut käydä suihkussa eikä vessassa eikö todellakaan saanut pestä pyykkejä että hänen lapset saa nukkua vaikka hiljaisuus ei ollut vielä alkanut. Aika usein se öiti yritti estää minun töihin menon kun hänen lapset halusivat piirrellä parkkipaikan asfalttiin. Sille kun sanoi että voisitko joskus edes yrittää edes hillitä sitä kalaroidesi huutamista että saisi nukkua yövuoron jälkeen sai aina saman vastauksen että minun lapset saa tehdä mitä haluavat silloin kun ei ole hiljaisuus aika. Muutenkin se oli jatkuvasti vaatimassa meiltä muilta asukkailta palveluksia että hän pääsisi helpommalla kakaroidensa kanssa mutta koko sinä aikana kun asuin siinä ne ei suostunut tekemään yhtään mitään muiden hyväksi. Ja kaikki mitä omistit oli myös heidän käytössä jos ne kakarat halusi niitä käyttää

Älä osta sitä sitä asuntoa. Löydät ihan varmasti paremmankin jossa saat jopa nukkua yö vuoron jälkeen

Vierailija
9/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin. Mua ei ole koskaan häirinnyt lasten äänet.

Ja ne Vuorotyöt. . . . ( jäätävä meteli, et nuku ikinä )

Vierailija
10/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ihan arpapeliä. Jotkut lapsiperheet voi olla hyvinkin hiljaisia, jos perhe on vaikka aktiiviisia ulkoilijoita ja työpäivän päätteeksi ja viikonloppuisin lähdetään sen koko katraan kanssa ulkoilemaan. Bileitä tuskin pidetään ja nukkumaanmenoajat ovat hyvällä todennäköisyydellä aikaisin viikonloppuisinkin.

Toisaalta siellä voi myös olla täys härdelli päällä 24/7. 

Ja ihan yhtälailla eläkeläispari voi pitää kovaa mekkalaa jos kuulo on huono ja päivärytmi ihan mitä sattuu jolloin voi televisiot ja radiot huuttaa yölläkin ja kaikki kommunikaatio tapahtuu huutamalla.

Vierailija
11/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ihan arpapeliä. Jotkut lapsiperheet voi olla hyvinkin hiljaisia, jos perhe on vaikka aktiiviisia ulkoilijoita ja työpäivän päätteeksi ja viikonloppuisin lähdetään sen koko katraan kanssa ulkoilemaan. Bileitä tuskin pidetään ja nukkumaanmenoajat ovat hyvällä todennäköisyydellä aikaisin viikonloppuisinkin.

Toisaalta siellä voi myös olla täys härdelli päällä 24/7. 

Ja ihan yhtälailla eläkeläispari voi pitää kovaa mekkalaa jos kuulo on huono ja päivärytmi ihan mitä sattuu jolloin voi televisiot ja radiot huuttaa yölläkin ja kaikki kommunikaatio tapahtuu huutamalla.

Riski on sen verran suuri ja haitallinen että itsehän en sitä riskiä ottaisi että päätyisin kauhukakroiden naapuriin. Niitä on kuitenkin nykypäivänä sen verran paljon kun vanhemmat ei halua olla vanhempia vaan kavereita lapsilleen. Lapsille ei aseteta rajoja eikä pidetä kuria. Jos vanhemmat opettaisi lapsilleen muiden kunnioitusta niin asia olisi aivan eri mutta kun vanhemmat ei sitä tee koska "minun lapset saa tehdä mitä haluavat niin sinun on vain sopeuduttava tilanteeseen tai sitten sinun on muutettava jonnekin muualle"

Ei ne lapset oikeastaan ole se o gelma vaan niiden vanhemmat

Vierailija
12/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi asuntoa lapsiperheen naapurista muutenkaan saati jos tekisin vuorotyötä. Älä osta sinäkään, kadut vielä.

Vierailija
13/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tollasta joutuu kovasti miettimään tiedät jo vastauksen. Löydät paremman asunnon muualta.

Vierailija
14/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ois kivaa naapurikyylätä. 

Vierailija
15/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eniten metelöivät naapurit ovat olleet keski-ikäinen lapseton pariskunta. Melua kuului välillä päivisin ja usein öisin. Lapsiperheet ovat olleet enimmäkseen hiljaisempaa väkeä

Vierailija
16/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapurissa kolme arviolta 1-5 vuotiasta lasta ja meteli ihan hirveä, ilman koiraa. Kaikki perheet ei muuten ulkoile joten älä tuudittaudu siihen että kävisivät ulkona riehumassa. 

Vierailija
17/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuvat, eläkeläiset kuolevat ja lapset kasvavat. Mutta lasten teini-ikä on edessä, kaverit,  musiikit jne. Olen asunut samassa talossa 43 vuotta ja naapurit ympärilläni ovat vaihtuneet moneen kertaan. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka ostohetkellä olisi hiljaisia naapureita, niin 6 kkn kuluttua tilanne on voinut muuttua todella paljon.

Vierailija
18/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti hyvin rakennettu,niin ostaisin.

sellaista ei ole tullu vastaan ku yhen kerran elämässä, naapurista ei kuulunu pihaustakaan,ikinä,ei mistään suunnalta,vaikka oli koviakin jatkoja välillä aina,siis. minulla tai jollain muulla.

impparillaki pysty ampuun,eikä kuulunu mitään naapurille, tämä testattiin  naapurin kans. 

Ja miks muutin, no omaan taloon. 

Vierailija
19/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteet muuttuvat, eläkeläiset kuolevat ja lapset kasvavat. Mutta lasten teini-ikä on edessä, kaverit,  musiikit jne. Olen asunut samassa talossa 43 vuotta ja naapurit ympärilläni ovat vaihtuneet moneen kertaan. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka ostohetkellä olisi hiljaisia naapureita, niin 6 kkn kuluttua tilanne on voinut muuttua todella paljon.

Nykyteinit istuu yksin kotona kuulokkeet päässä, ei todellakaan pidetä bileitä tai soiteta musiikkia.

Vierailija
20/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Vanhusten vierestä en enää ostaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan