Kavahdutko, jos kyläilypaikasss on aseita näkyvillä seinätelineessä?
Maaseudulla on ollut tapana säilyttää metsästysaseita seinätelineessä tai entisinä aikoina hirvensarvissa. 
Omassakin lapsuudenkodissa oli useat komeat hirvensarvet, täytetty ja kuivattu hirven pää ja muita täytettyjä eläimiä.
Voisin kuvitella miten kaupunkilainen kukkahattutäti soittaa poliisille, jos näkee edes ampuma-aseen jossain.
Minäkin olen useasti puhdistanut reserviläiskivääriä kaupunkiasuntoni parvekkeella. Ilmakiväärini on autenttinen kopio oikeasta kivääristä, sitä säilytän usein vaatekaapissa.
Aina puhutaan maanpuolustustahdosta, mutta pelkällä tahdolla ei puolusteta vaan aseilla.
Kommentit (25)
Silloin arveluttaa kun olen äskettäin muhinoinut isännän vaimon tai tyttären kanssa isännältä salassa.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläköhän noin on tapana? Terveisin maalainen, jonka lähipiirissä melkein kaikki metsästää eikä kellään ole aseita esillä. Täytettyjä eläimiä ja eläintenosia kylläkin.
Kyllä maaseudulla on usein seinätelineessä. 80-luvulla yleinen tapa ja kyllä vieläkin saa olla seinätelineessä, jos ei ole enempää kuin 5 asetta ja ne eivät ole luokiteltu erityisen vaaralliseksi.
Mulla on seinällä muutamia ikivanhoja deaktivoituja piilukkoaseita, koska ne kuuluu mun sukuni historiaan (tuskin niillä kyllä kukaan edes uskaltaisi/osaisi ampua). Toimiva pistooli johon kantolupa puolestaan on lukitussa kaapissa enkä ole siihen vuosiin koskenut, teinityttönä varmaan viimeksi kokeilin isän kanssa.
Ap vielä vastaa tässä itselleen. Usko pois olet yksinkertainen ja lapsellinen pojanmölli noine höpinöinesi.
Menehän vähän pihalle.
Vai vielä kukkahattutädit tulisivat kavahtamaan sun haulikkojas. Nojoo