Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: koska vauva omaan sänkyyn?

13.03.2007 |

Eli haluaisin tietää koska muut ovat siirtäneet vaavin perhepedistä omaan sänkyyn? Haluaisin myös kuulla mielipiteitänne koska mahd. olis hyvä ikä, ennen kuin tapa on sitkeässä tms... Miten toimitte, kuinka sujui? Meillä nyt 4,5kk totuttelee pinnikseen ja unet takkuilee.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poika 4 kk ja mokoma protestoi, jos nukahdan kun poika yöllä tissillä ! Ilmoittaa itse selväsanaisesti haluavansa omaan sänkyyn (kumma juttu..) =) Ja sinne myös komeasti on nukahtanut illalla itsekseen jo pari viikkoa.

Susa-Juulia

Vierailija
2/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikolla " kuinka pitkään perhepetiä vai eikö olleenkaan" . Siellä ainakin 40 vastausta kysymykseesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vilaisinkin sitä pinoa, mut sain käsityksen et siellä vain kerrottiin mielipiteitä perhepedistä ja siitä pitäisikö siihen ryhtyä alkuunkaan... mä olisin halunnu tietää et kuinka takas omaan sänkyyn ja koska..?

Vierailija
4/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin sopivia hetkiä löytyy niin paljon kuin vauvojakin:-)

Meille tämä 7kk ikä sopii siksi, että vauva jaksaa valvoa pidemmän pätkän 4h illalla ennen unille menoa. Silloin hän on väsynyt ja jatkaa unia pinnasängyssä, vaikka havahtuisikin uudelleen hereille esim puolen tunnin kuluttua.

En imetä myöskään enää (imetystä 5½kk) ja yösyötöt ovat loppuneet puolen vuoden iässä.

Vierailija
5/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin the masukin. Meidän likka kans 4.5kk ja omassa sängyssä ei olla nukuttu ollenkaan...hiukan hirvittää ainakin itseäni se hetki jolloin aletaan opettelemaan. Menee ihan taatusti kauheeksi valvomiseksi taas...Nyt imee yöt pitkät ja aina ollut pätkänukkuja joten en kuvittelekaan koettavani muuttaa nukkumisjärjestelyjä vielä. Oikeaa hetkeä odotellessa...luulen että vierähtää vielä kuukausia!

Kuinka teillä " the masu" nukuttiin perhepedissä? Jos vauvasi nukkui hyvin, varmaankin osaa myös tottua helpommin omaan sänkyyn??? Pidättekö pinnistä samassa huoneessa kuitenkin?

Itse olen suunnitellut laittavani jossain vaiheessa( kunhan nukkuisi esim. 3 tunnin pätkiä!) ensin pinniksestä tehtyyn sivuvaunuun, jos näin siirtymä olisi " hellempi" . No, katsotaan...

Ihan kiva olisi kuulla muiden kokemuksia, kun aika usein kuitenkin perhepetiläiset taitaa " antaa" lapsensa nukkua vieressään suhteellisen pitkään, siis useita vuosia. Voiko siis lapsi tuntea itsensä hyljätyksi voimakkaammin siinä vaiheessa kun tuota muutosta koetetaan saada aikaan???

Vierailija
6/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli perhepeti ensimmäiset 1,5 kk, jonka jälkeen neiti siirrettiin meidän sängyn viereen omaan pinnikseen. Tässä nukkui n. kuukauden, ja n. 2,5 kk siirrettiin omaan huoneeseen. Ajoitus sen vuoksi noin aikaisin, kun neiti söi vain 2 kertaa yössä, ja sen jaksaa kävellä toiseen huoneeseenkin. Neiti nyt 4 kk, eli 1,5 kk on mennyt jo näin. Meillä ei ollut ongelmia siirrossa ja luulenpa että tuo pinnis oman sängyn vieressä auttoi asiaa, kun äidin haju oli vieressä.

Joka tapauksessa unen määrä lisääntyi, kun neiti on omassa huoneessa!

Mutteri

Vierailija
7/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka nukkunut 3 viikkoisesta omassa sängyssä, mutta sitten joutui sairaalaan leikkaukseen ja siitä tuli jonkinlainen läheisyydenkaipuu ja alkoi taas nukkua vieressäni (reilu kuukausi sitten). Tämän tietenkin lapselle suon, kaiken kokemansa jälkeen.

Nyt ollaan alettu nukuttamaan taas omaan sänkyyn iltaisin, eli iltapullon jälkeen tutti suuhun ja poika nukkumaan itsekseen. Joskus nukahtaa ilman kummempia mutinoita, joskus tarvitsee hieman taputella pepulle, joskus taas ei sitten mikään auta vaan nukutettava syliin/viereen. Toiveissa olisi että nyt pikkuhiljaa alkaisi nukahtamaan itsekseen ennenkuin tästä alkaa nukutusrumba. Pieneen kähinään en vielä puutu vaan annan lapsen yrittää löytää unenpäästä kiinni itsekseen. Mutta jos huutaa kurkkusuorana niin en tosiaan henno vaan nappaan kainaloon rauhoittumaan. Yleensä aamuyöstä poika nukkuu tosi levottomasti, jolloin nappaan viereeni turvatakseni itselleni edes jonkinlaiset yöunet. Ei ole kovin virkistävää uni, jos ravaa vartin välein rauhoittelemassa lasta :)

Uskon, että kun lapsi saa tarpeeksi läheisyyttä päivisin, niin hän ei kärsi vaikka yöt nukkuukin omassa sängyssä. Meillä on isommat nukkuneet pitkään perhepedissä, mutta nyt kolmannen kanssa mennään näin, koska se tuntuu hyvältä ratkaisulta. Nukun itse paremmin kun vauva ei ole koko yötä kyljessä kiinni (ei niska-hartia vaivoja, joista saan migreeniä).

Kukin tavallaan :-)

Vierailija
8/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että jos perhepeti onnistuu niin vanhemmilta kuin lapsiltakin niin nukkukaa vaan niin kauan kuin lapsi itse siitä pois lähtee. Eihän se lapsi osaa oikeaa aikaa sanoa ja onkokaan oikeaa aikaa. Kun itse tunnet, ettei se ratkaisu ole enään hyvä sinulle tai miehellesi tai lapsesi protestoi, niin silloin kokeile muita ratkaisuja. Niin kauan kuin kaikki menee luonnollisesti, niin anna kaiken jatkua. Tämähän pätee ihan kaikissa asioissa, niin perhepedissä kuin omassa sängyssä nukkumisessakin.

Meillä poika on nukkunut omassa sängyssä aina ja omassa huoneessakin 4,5kk;n iästä. Herkkä uninen on ollut, varmaan äitiinsä tullut ja alkoi heräilemään mieheni kuorsaukseen yms. öisin ja aamuisin mieheni töihin lähtöön. Siksipä siirrettiin omaan huoneeseen. Kävin imettämässä pojan huoneessa, mutta jätti yösyönninkin 6 kk:n iässä itse pois ja on nukkunut 12 tunnin yöunia sen jälkeen heräämättä. Me olisimme kyllä halunneet perhepetiä ja kaipuu on edelleen kova, mutta huonosta nukkumistaidosta kärsivänä, en itse saanut ollenkaan unta lapsi kainalossa. En tiedä miksi??? Mieheni taas erittäin hyvänä nukkujana pystyi nukkumaan täysillä ja olisikin halunnut pojan pitää vierellään.

On minulla ihana tarina perhepedistäkin: sisareni nukkui vauvasta saakka vanhempiemme välissä ja muutti 12 vuotiaana omaan huoneeseen, omaan sänkyyn. Yläasteelle lähtiessään. Siihen asti nukkui heidän kanssaan ja kaikki meni tosi hyvin. Hänet myös piti aina nukuttaa eli lukea iltasatu tai laulu tai olla vain vieressä. Ei tullut traumoja, vaikka monet ihmettelivätkin tuota tilannetta. Lapset ovat hyvinkin erilaisia ja meidän perheessämmekin oli minun ja sisareni lisäksi veli. Minä ja veljeni emme koskaan tykänneet nukkua vanhempiemme vieressä, emmekä sinne koskaan pyrkineetkään, eikä meitä tarvinnut nukutella. Muutenkin sisarellamme on nykyäänkin, aikuisena, läheisyyden kaipuuta eli aina halailemassa yms. ihanaa. Toisissa on erilainen herkkäpuoli ja toisissa ei. Kai se on vauvasta saakka niin.

Vierailija
9/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en saa öisin nukuttua kunnolla, neiti tissittelee jatkuvasti... Jos yöt nukuttaisiin hyvin, niin asia ei niin haittaisikaan. Itsellä vaan alkaa oleen paikat jumissa, kaipuu miehen kainaloon ja tytsä kääntyilee jo siihen malliin ettei uskalla yksin jättää hetkeksikkään.

Olemme nyt saaneet vauvan totutettua siihen että menee illalla omaan sänkyynsä ja kun sieltä herää n.1-1,5h päästä, otan viereen. Välillä protestoidaan, mutta jos vaan masu on täynnä niin yleensä rauhoitutaan vartin sisään.

Minusta tuntuu että yksi syy heräilyyn piilee siinä että äitin tissit on koko ajan vieressä kuin " avoin baari" . Olen ajatellut kerätä hiukan voimia ja sitten päättää että tyttö siirtyy omaan sänkyynsä ja kaksi ruokailua yössä saa riittää! Mielestäni 4,5kk iässä se pitäisi riittää...