Onko kummallista kävellä messukeskukselta Paavalinkirkolle viiden euron säästön takia?
Pasilan juna-asema on vain 5 minuutin kävelymatkan päässä, mutta junalippu 5 euroa kalliimpi. Lisäksi ajattelin messukeskukselta pois tultua käydä Kallion Round-kahvilassa, jonne puolen tunnin kävelymatka. Sinne on lahjakortti enkä tiedä milloin tulen seuraavan kerran käymään Helsingissä eli tulisi sekin käytettyä. Sieltä vielä 1,6 kilometrin matka bussipysäkille.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miä se ketään liikuttaa miten liikut tai mitä teet? Haetko täältä jotain yleistä hyväksyntää suunnitelmillesi? Tee nyt hyvä ihminen just siten kuten sulle parhaiten sopii.
No kun sisko, jonka kanssa menossa messuille, sanoi, että hänen mielestään järjetöntä ja itse menee junalla mennen tullen, koska mukavampaa.
no se mukavuus määrittelee monella sitä elämää ja samaan hengenvetoon ihmetellään että liikunta on kauhean vaivallollista..ei ole jos hoksaa hyödyntää hyötyliikuntaa :)
Niin on ja nyt vain sattuu olemaan niin, että lähin Round Kalliossa. Kampissa toinen, mutta sinne tunnin kävelymatka messukeskukselta. Ajallisesti ei siis säästä kuin 8 minuuttia, mutta on sekin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miä se ketään liikuttaa miten liikut tai mitä teet? Haetko täältä jotain yleistä hyväksyntää suunnitelmillesi? Tee nyt hyvä ihminen just siten kuten sulle parhaiten sopii.
No kun sisko, jonka kanssa menossa messuille, sanoi, että hänen mielestään järjetöntä ja itse menee junalla mennen tullen, koska mukavampaa.
En edes uskaltanut tuosta Roundista vielä mainita, kun sitten varmaan ihmettelisi vielä enemmän. Hän siis nyt siinä luulossa, että kävelisin messuilta suoraan Paavalinkirkolle. Kummastelisi varmasti, jos kävelisin ensin 30 min kahvilaan ja sen jälkeen 24 min bussipysäkille eli jotain reilu tunti menisi yhteensä, kun laskee vielä bagelin syönnin kahvilassa. Varmaan heti sanoisi, että onko välttämätöntä tehdä samalla reissulla.
Hän on hieman eri asemassa kuin minä, koska melko hyväpalkkaisessa työssä, mutta ite oon työtön. Häntä ei siis haittaa, vaikka junalippu hieman kalliimpi. Tässä muuten on sekin asia, että hän tulee messuille yhden kaverinsa kanssa, joka puhuu aika paljon eikä senkään takia haittaa, että menemme takaisin eri matkaa, kun messuilla saa tarpeeksi kulkea yhdessä 😅
Ei mitää järkeä. Lähet mistä lähet, kävelet Alepaan, ostat kassin kaljaa. Juo Alepan edessä ja sammu siihen.
Tosin, jos menen sellaisella bussilla, että ehdin käydä Roundissa, silloin saatan myöhästyä jatkobussista mikäli saapuisi perille 5 minuuttia myöhässä.
Taidan kuitenkin jättää kahvilassa käynnin väliin ja lähteä messuilta suoraan pysäkille. Sen verran aikaa vievää ja tulisin turhaan väsyneeksi, kun lähtenyt jo aamulla liikkeelle ja vasta illalla perillä.
Oletko täysivaltainen aikuinen ihminen? Kannattaisi varmaan aluksi kertoa huoltajalle/holhoojalle, mihin olet menossa ja mitä reittiä :) Hän osaa arvioida, selviätkö matkasta yksinäsi vai kannattaisiko kuitenkin mennä samaa matkaa siskosi kanssa koko reissu.