Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein vuonna 2003 rakennushommia

Vierailija
02.04.2025 |

Opiskelijana, tuntipalkalla 15 €. Tämä oli normaali kesähessun palkka.

22 vuotta myöhemmin ammattilaisen palkka monessa hommassa. Vuonna 2003 15 € riitti säkilliseen ruokaa. Tänään sillä saa 5 kiloa porkkanaa tai 7 litraa maitoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on netonnut välissä ? Asuntojen ja samalla ihmisten omaisuuksien arvot ovat nousseet suuressa osassa Eurooppaa. Norjan öljyrahasto on paisunut valtavasti. Suomalaisten omaisuus on surkea verrattuna suureen osaan Eurooppaa. Julkisella sektiorilla Suomessa on kyllä porukkaa joiden urakehitystä nostetaan kaikkien kustannuksella.

Ei mee Suomella kauhean hyvin ei. Eikä ratkaisuna ainakaan ole rumien talojen rakentaminen Helsinkiin niin että niihin saa majoitettua ulkomaisten ja kotimaisten asuntosijoittajien toimesta jotain hylkiöitä vaikkapa ulkomailta. Nouseeko hinnat täällä niin että voitto valuu ulkomaisten ja pörssivetoisten kauppaketjujen myötä muualle ja suomalainen kuluttaja maksaa viulut.  

Vierailija
2/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähessuiksi ei edes luultavasti pääse tuosta vaan Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyömarkkinoilta kun on lukenut uutisia niin ne ovat kyllä olleet luokkaa 100 hakee ja 2 pääsee.

Luulen että monessa maassa saa valita muutamasta työpaikasta mihin mennä. Ne maat hoitavatkin asiansa hyvin.

Vierailija
4/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa aika kallista maitosa sulla....

Vierailija
5/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyömarkkinoilta kun on lukenut uutisia niin ne ovat kyllä olleet luokkaa 100 hakee ja 2 pääsee.

Luulen että monessa maassa saa valita muutamasta työpaikasta mihin mennä. Ne maat hoitavatkin asiansa hyvin.

mutta itsehän me persut olemme hallitukseen äänestäneet, nautitaan nyt siitä

Vierailija
6/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Persut olisivat ennen vaaleja kertoneet miten himoitsevat päästä höykkyyttämään köyhimpiä ja muutenkin vaikeimmassa tilanteessa olevia suomalaisia, ei niitä moni olisi äänestänyt. Että siinä mielessä, ei voi sanoa  että "saatiin mitä tilattiin".

Vierailija
7/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Persut olisivat ennen vaaleja kertoneet miten himoitsevat päästä höykkyyttämään köyhimpiä ja muutenkin vaikeimmassa tilanteessa olevia suomalaisia, ei niitä moni olisi äänestänyt. Että siinä mielessä, ei voi sanoa  että "saatiin mitä tilattiin".

ja kukaan ei muka tajunnut että persut puhuvat yhtä ja tekevät toista?

Vierailija
8/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sen täytyy olla niin että on eri alalla olevia organisaatioita, joista työntekijä valitsee sellaisen joka on hänen arvomaailmaansa ja halujaan lähimpänä. Näin siis sivistysmaissa, jossa asiat hoidetaan hyvin.

Vierailija
9/9 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan normaali kesähessun palkka ollut. Katsoin taloustaulukostani ja minä sain silloin rakennusmestarina 13€/h kahdeksan vuoden työkokemuksella pääkaupunkiseudulla. Tosin yksityisellä palkat olivat vähän paremmat kuin julkisella, jossa olin.

Keskipalkka Suomessa 2003 muuten oli 13,8€/h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi