Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko itse aikuinen kun sait esikoisesi?

Vierailija
02.04.2025 |

Nimittäin yllättävän moni ei ole sitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin. Mitä ihmettä tarkoitat? 

Vierailija
2/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, sain esikoiseni kun olin 32 vuotias. Toisen lapseni sain 36 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotias. Näin jälkeenpäin ajatellen ei olisi haitannut yhtään, jos olisin odotellut pari vuotta. En olisi mitenkään arvannut, että tulisibn heti raskaaksi, kun sen suhteen oli odotettavissa ongelmia.

Vierailija
4/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olin ja en harrastanut seksiä alaikäisenä. Aloitin sen aikuisena mun puolison kanssa.

Vierailija
5/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 29v ja minusta olin ihan aikuinen,a

Vierailija
6/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iältäni olin, mutta muuten en ollut aikuinen. Kaikki ulkoiset puitteet oli kunnossa, oli omistusasunto, avioliitto, ammatti ja työpaikka, mutta henkisesti olin ihan kakara. Lapsen hoidin hyvin ja liiankin tunnollisesti isänsä viettäessä omaa kivaa elämäänsä kun lapsiperhearki olikin tylsää eikä hänen vaatimalla vaatima lapsi sitten jaksanut kiinnostaa. Lapsi oli teini kun aloin itse henkisesti aikuistua ja ottaa tilaa itselleni, ymmärtää että olen itsekin ihminen enkä vaan muiden palvelija. 

Vierailija
7/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin, 34-vuotiaana. Paljon oli silti aikuistumista ja opittavaa vanhemmuudesta.

Vierailija
8/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, esikoinen 32vuotiaana ja toinen 35vuotiaana. Onneksi en nuorempana.

Vierailija
9/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. 21v

Vierailija
10/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olettaisin olleeni melkein 29-vuotiaana jo hyvinkin aikuinen.

Vierailija
11/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iältäni olin, mutta muuten en ollut aikuinen. Kaikki ulkoiset puitteet oli kunnossa, oli omistusasunto, avioliitto, ammatti ja työpaikka, mutta henkisesti olin ihan kakara. Lapsen hoidin hyvin ja liiankin tunnollisesti isänsä viettäessä omaa kivaa elämäänsä kun lapsiperhearki olikin tylsää eikä hänen vaatimalla vaatima lapsi sitten jaksanut kiinnostaa. Lapsi oli teini kun aloin itse henkisesti aikuistua ja ottaa tilaa itselleni, ymmärtää että olen itsekin ihminen enkä vaan muiden palvelija. 

Tämä juuri. Ikä on vaan numeroita. Vaikka saisi esikoisen yli 30-vuotiaana, ei se takaa sitä että on henkisesti aikuinen. Läheskään jokainen ei ole.

Vierailija
12/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 21, olin erittäin aikuinen. Olin semmoinen vanhan tekoinen jo teininä, sellainen rauhallinen kotihiiri, olisin hyvin sopeutunut vaikka silloin äidiksi jos olisi ollut meidän kulttuurissa semmoinen tavallista.

Vierailija
13/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 😇 Olin kärsinyt vauvakuumeesta 16-vuotiaasta lähtien ja hoitanut sukulaisten ja äitini kavereiden pieniä lapsia ja vauvoja joka viikonloppu, jotta vauvakuume hellittäisi. Jaksoin odottaa, että valmistuin ensimmäiseen ammattiini ja sain ensimmäisen vuosi valmistumisen jälkeen. Nyt esikoinen jo 15. En jaksa enää asioita samalla tavalla kuin parikymppisenä, esim. jos jonkun takia joudun valvomaan enemmän olen ihan loppu pari päivää, parikymppisenä edes univelka ei haitannut, puistoon lähdettiin joka päivä ja muskarissa käytiin joka viikko ja mikään ei menemisissä tuntunut. Nyt nautin siitä, ettei minulla ole paljoa menoja, koska esikoinen kulkee omiin harrastuksiinsakin sähköskuutillaan ja voin keskittyä ruoan laittamiseen ja kotitöihin ja töihin ja omiin pieniin juttuihin. Tämä ärsyttää vanhempia äitejä, koska heidän mielestään 30-vuotiaana on oikea aika hankkia lapsia - no, minä voin sanoa että illalla minä menen nukkumaan klo. 22 ja herään klo. 7 ja jos en saa nukuttua tarpeeksi olen kuin muumio. Ehkä jotkut jaksavat, mutta 35-vuotiaana mulle ei enää sopisi yövalvomiset. Lisäksi tein 3 vuotta sitten yövuoroja ja valvomisesta tulee nykyään sydänoireita. 

Vierailija
14/14 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa ajatella että itse 35-vuotiaana odotan ekaa kun joillain muutaman vuoden päästä täysi-ikäiset lapset 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä