Byd Yangwang U7 Luksusautossa ei hydraulista jousitusta, toimii kokonaan sähkömoottoreilla kuten Maglev-junissa
BYD on maailman eka autofirma joka tuo tällaisen ratkaisun massatuotantoon.
Jokaisen neljän pyörän jousitusta voidaan erikseen säätää. Jokaiselle pyörälle on oma erillinen sähkömoottori pelkkää jousitusta varten.
Ominaisuus on käytössä kai kaikissa Yangwang autoissa.
Nämä ovat kalliita autoja kyllä.
Kommentit (37)
Sitten testaamaan kuoppia, pysyykö kanamuna lusikassa!
Tosta on video jossa toinen auto tahallaan törmäytetään takaviistosta tohon U7:aan niin se ei aiheuta siinä juuri mitään poikkeamaa liikkeen suunnassa tossa U7;ssa. Niin voimallisesti se moottorijousitus pystyy kontrolloimaan autoa. Se osaa mennä myös portaita ylös ilman että matkustamossa tapahtuu juuri mitään heiluntaa. Normiautossa varmaan portaita pitkin ajaminen voisi vähän aiheuttaa tärinää.. Ja kaikkea muuta vastaavaa on mahdollista toteuttaa tämän tyyppisellä tekniikalla.
Ja sit jousituksen korjaaminen romusta maksaa 2000e per osa.
Vierailija kirjoitti:
Tosta on video jossa toinen auto tahallaan törmäytetään takaviistosta tohon U7:aan niin se ei aiheuta siinä juuri mitään poikkeamaa liikkeen suunnassa tossa U7;ssa. Niin voimallisesti se moottorijousitus pystyy kontrolloimaan autoa. Se osaa mennä myös portaita ylös ilman että matkustamossa tapahtuu juuri mitään heiluntaa. Normiautossa varmaan portaita pitkin ajaminen voisi vähän aiheuttaa tärinää.. Ja kaikkea muuta vastaavaa on mahdollista toteuttaa tämän tyyppisellä tekniikalla.
Portaat 8 minuutin kohdalla.
Vaikka kaksi pyörää puhkeaisi yhtä aikaa, toinen edestä ja toinen takaa, niin auto pysyy täysin hallinnassa. Jos puhkeaa vain yksi rengas, niin autolla voi ajaa lähes normaalisti.
Nää BYDit palaa aika komeesti. Osa jopa räjähtää monta metriä ilmaan. Joko laturissa, törmätessä tai sit ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Nää BYDit palaa aika komeesti. Osa jopa räjähtää monta metriä ilmaan. Joko laturissa, törmätessä tai sit ajaessa.
Byd käyttää.nykyisin lähinnä heidän itse kehittämiään Blade LFP akkuja ja ne ovat varsin turvallisia.
Auto joka täynnä kiinalaista tekniikkaa, tuskin kestäisi edes yhtä talvea Suomessa.
Kuinkahan hyvin Zingzong Potatoon saa varaosia 10 vuoden kuluttua 🤔
Vierailija kirjoitti:
Auto joka täynnä kiinalaista tekniikkaa, tuskin kestäisi edes yhtä talvea Suomessa.
Toki kaikki tämän hintaluokan autot testataan kaikissa, mahdollisissa ilmasto-oloissa ja keliolosuhteissa. Kiinan sisältäkin jo pelkästään löytyy vaikka minkälaista oli suhdetta.
U7 maksaa Kiinassakin jotain 150000 USD. Jos tulee Eurooppaan, niin hintaa voi vain arvailla..
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan hyvin Zingzong Potatoon saa varaosia 10 vuoden kuluttua 🤔
Potato ei selviä edes 10 vuotta joten ei tarvita varaosiakaan🤷
Mainoksissa aina kaikki näyttää hienolta. Katsotaan miltä näyttää käytännön testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan hyvin Zingzong Potatoon saa varaosia 10 vuoden kuluttua 🤔
Potato ei selviä edes 10 vuotta joten ei tarvita varaosiakaan🤷
On se Keskussuunnittelukomitea viisas! Lännen kapitalistit eivät olisi ikinä keksineet mitään näin nerokasta, vaan työväki joutuisi korjaamaan jopa 20 vuotta vanhoja rotiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Byd youngwang eli nuori kulli
Kuullostaa joltain pervolta lännensankarilta
Alla varmaan markkinajohtajarenkaat, linglongit
Kuinka olen tullut toimeen ilman.
Auton parkkeerausominaisuudet ja liikkuminen ahtaissa tiloissa tai tiukoissa käännöksissä on ainakin videoiden perusteella myös ihan käsittämättömiä...
Tuo on kuitenkin iso, yli 5m pitkä auto.
Mutta tietysti tossa hintaluokassa on syytäkin jo olla paljon hienouksia.
Varmaan on pyritty pakkaamaan ihan kaikki osaaminen mitä vain firmasta löytyy tohon automalliin.
Autossa on käytetty useita uusia teknologioita. Muutakin kuin se jousitus.
Kiinanpska kestää yhden routavaurion ja sit paaliin koko romu.