Sopiiko Joosua nimeksi ei-uskonnollisen perheen lapselle?
Minä ja mieheni olemme ev.lut. kirkon jäseniä, miehen tytär edellisestä suhteesta on äitinsä tavoin uskonnoton. Aiomme kastaa lapsemme ja käydä ehkä joskus jossain seurakunnan perhekerhossa tms., kun niitä tuntuu olevan hyvin tarjolla. Emme kuitenkaan ole varsinaisesti uskonnollisia. Pidämme kovasti nimestä Joosua, mutta onko se liian raamatullinen nimi lapsellemme? Meillä ei ole mitään uskovaisia vastaan, mutta emme tahdo lapsemme joutuvan perusteettomien ennakkoluulojen kohteeksi.
Kommentit (10)
Lempinimeksi tulisi Jossu tai jotain vastaavaa. Onko se kiva? Lapsi saaattaa kuulla myös pasuuna-aiheisia Jeriko-vitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Lempinimeksi tulisi Jossu tai jotain vastaavaa. Onko se kiva? Lapsi saaattaa kuulla myös pasuuna-aiheisia Jeriko-vitsejä.
Mistä tahansa nimestä saa tehtyä nolon väännöksen. Sitä paitsi Jossu ei ole lainkaan pahimmasta päästä.
Jos tai kun Joosua aikanaan tulee uskoon, hän tulee olemaan tosi iloinen raamatullisesta nimestään.
Hyvin monilla nimillä on raamatullinen alkuperä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Jerikovitsit on pahoja.
Pitää olla tarkkana ettei lasta kiusata nimen takia. Ainut mitä Joosuasta tiedän se lähti Jerikkoon.
En minä syrjisi. Vaikka olen kova syrjimään kristittyjä.