YLE: Kerään pulloja jotta saisin vauvalle ruokaa
Silmiinpistävän laihan vauvan kuva puhelimen ruudulla on sydäntäsärkevä.
Pieni, alle yksivuotias lapsi istuu syöttötuolissa tamperelaisessa lähiössä. Silmät näyttävät valtavilta, pikkuiset jalat tikuilta.
Hän painaa vain kuusi kiloa, vaikka tässä iässä pitäisi painaa 12 kiloa, vauvan äiti melkein kuiskaa.
Pystyskö tätä perhettä nyt jotenki auttamaan? Mitä kautta heille vois kertoa hakemaan wolt kuskiksi tai siivoojaks, tai miten pystys vauvalle lähettää ruokaa ettei kuole nälkään? Tai miten pystyy kertomaan perheelle, että tampereella on useampikin ruoka-apu tai että kirkkoon vois koittaa mennä syömään. Mitä voin tehdä? Vai jätetäänkö kuihtumaan ja lähtevät takas valtion maksamalla karkoituslentokoneella.
Kommentit (1103)
Heidänhän on pitänyt todistaa, että heillä on rahat elämiseen jotta ovat saaneet luvan tulla tänne. Joten miten voi olla mahdollista että sitä rahaa ei nyt olekaan?
Lähettää sukulaisille rahaa ja "ei saa paljastua" että ovat pa.
Mielummin oma vauva näkee nälkää ku suvun mamma/ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät lähde takaisin, kun rahkeet ei riitä täällä asumiseen? Sääliä vaan kerjätään, kun ovat itse sotkeneet asiansa.
Ovat niin ylpeitä, että mieluummin nälkiinnyttävät vauvansa kuin pyytävät sukulaisiltaan rahaa lentolippuihin.
Lukisit artikkelin niin tajuaisit miksi eivät pyydä. Siinä nimenomaan kerrotaan, että he eivät voi kertoa sukulaisilleen mikä tilanne täällä Suomessa on ja sukulaiset kotimaassa odottavat rahalähetystä (mikä ilmeisesti kulttuuriin kuuluu), koska olettavat että pariskunta on työssä niin kuin heille on varmaan alkujaan menty lupailemaan. Kyllähän tuo perhe on ihan puun ja kuoren välissä, kun ovat talonsakin pantanneet että tänne pääsevät.
"Ei kiinosta pätkääkään näiden tarina, miksi näin tapahtui ja mitä näille taphtuu nyt. Haluan ne pois kotimaastani jossa on muutenkin pulaa jo kaikesta ja oma kansani kärsii.
Minua kiinnostaa ainoastaan oman kansani asiat. Ja tämä on tervettä. Pikku-Suomen tehtävänä ei ole kustantaa miljardietnisyyksien elämistä. Jos muuta vaadit pidät suomalaisia orjakansana jonka ainoa tehtävä on vain antaa ja tulla muiden hyväksikäytetyksi."
Olen eri vastaaja, mutta jos mä saisin päättää, niin sinä ja sun kaltaiset nazzit lentäisitte kuin leppäkeihäs ulos täästä maasta. Te olette valtavaksi häpeäksi Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Heidänhän on pitänyt todistaa, että heillä on rahat elämiseen jotta ovat saaneet luvan tulla tänne. Joten miten voi olla mahdollista että sitä rahaa ei nyt olekaan?
Sukulaiset varmaan siirtäneet tilille hetkeksi rahaa jotta paperilla näyttää siltä että rahaa on vaikka oikeasti ei ole? Tällaista kikkailua ilmeisesti harrastetaan.
Vierailija kirjoitti:
No koska se raha on käytetty tarpeellisiin, pakollisiin kuluihin! Miten stanan tyhmää porukkaa täällä oikein on? Niitten opinnot ei ole ilmaisia eikä elämä ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei jutussa kerrota, kuka väitti, että Suomessa työllistyy helposti ja pelkällä englannilla. Jutussa on vain epämääräisyyksiä "meilla sanottiin/meille kerrottiin". Tuo saattoi olla paikallinen lehdenjakaja tai juoppo turisti, joka heille sanoi mitään. Ylen englanninkielisen tarjonnan voisi lopettaa, kun ei kohdeyleisöllä ole aivoja lukea uutisia.
Niinpä. Muuttaisinko itse sokkona Pattayalle kun naapurin Jorma niin kehui paikkaa? Joo en muuta.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku että perheen isä on todella hakenut melkein kahtasataa työpaikkaa viikossa neljän viikon ajan? Se olisi useita kymmeniä työpaikkoja päivässä.
Yle uskoo. Kukaan järjellinen ei. Konalan jauhelihamieskin jää toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset varmaan siirtäneet tilille hetkeksi rahaa jotta paperilla näyttää siltä että rahaa on vaikka oikeasti ei ole? Tällaista kikkailua ilmeisesti harrastetaan.
Mä veikkaan et tässä on enemmänkin tuo suku mukana. Tosi epämääräinen kuvio kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimittajat ovat varsinkin näiden ulkomaalaisiin liittyvien nyyhkytarinoiden suhteen aina ihan "polvillaan"?
Miksei tutkita ja kysellä perusteellisemmin asioista? Esim. tässä jutussa että kuka teille kertoi valheita Suomesta? Otitteko itse selvää asioista netistä? Miten leipä on päässyt homehtumaan, jos teillä on kova nälkä? Mitä haluatte, että suomalainen yhteiskunta nyt tekisi? Jne jne.
Nää on aina niin jotain tiettyä agendaa palvelemaan tilattuja juttuja, että ärsyttää!
Leipä oli homehtunut, koska se oli saatu ruokajonosta ja sillä ei silloin varmastikaan ollut päiväystä kovin paljoa jäljellä. Kai nyt ymmärrät, että sitä ruokakassia ei ole tarkoitus syödä tyhjäksi yhden päivän aikana, vaan sitä leipää pitäisi riittää useammaksi päiväksi?
Oletko koskaan kuullut sanontaa: Beggar can't be choosers?
Vierailija kirjoitti:
Toivon että lastensuojelu puuttuu tähän. Ja kyllä, lastensuojelu voi puuttua vaikka eivät kuulukaan suomalaisen sosiaaliturvan piiriin.
Suurin osa vastaajista aivan helvetin vastenmielisiä ihmisiä. Sekä tyhmiä että julmia. Voiko pahempaa yhdistelmää olla?
Miten moni on edes persu? Taitaa olla moni Sinimustan liikkeen kannattaja tai ihan uusnazzi?
Järkyttävää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska se raha on käytetty tarpeellisiin, pakollisiin kuluihin! Miten stanan tyhmää porukkaa täällä oikein on? Niitten opinnot ei ole ilmaisia eikä elämä ole ilmaista.
Tyhmää on muuttaa ulkomaille ilman että osaa suunnitella omaa talouttaan ollenkaan. Tuliko se yllätyksenä että eläminen maksaa ja opiskelu maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska se raha on käytetty tarpeellisiin, pakollisiin kuluihin!
Niin, heidän on pitänyt todistaa että sitä rahaa on koko ajaksi joka kuukausi niihin pakollisiin kuluihin. Asuntoon, ruokaan, kaikkeen vaadittavaan. Eli he ovat huijanneet systeemiä kun sitä rahaa ei nyt olekaan. Tai sitten ovat olleet täysin vastuuttomia ja tuhlanneet vuoden rahat ihan muihin juttuihin. Koska, kuten sanottu, he ovat väittäneet että heillä on rahat elämiseen. Joten ihan itse ovat aiheuttaneet tuon tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vastaajista aivan helvetin vastenmielisiä ihmisiä. Sekä tyhmiä että julmia. Voiko pahempaa yhdistelmää olla?
Miten moni on edes persu? Taitaa olla moni Sinimustan liikkeen kannattaja tai ihan uusnazzi?
Järkyttävää porukkaa.
Kuvailet itseäsi aika rumilla sanoilla.
Miksi ihmeessä lähteä hyvästä työpaikasta (pankki) ja vielä raskaana ollessaan täysin vieraaseen maahan opiskelemaan? Kummallakin sikäläisittäin hyvät koulutukset ja työpaikka. Varmasti olisivat voineet lisäkouluttautua kotimaassaankin, mikäli tarve sellaiseen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: vanhemmat narkkaa tai kaljottelee ja ei jää rahaa lapsen ruokaan?
Annas kun arvaan: et lukenut artikkelia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo lihaa syöttää aliravitulle vauvalle mutta molempien suvuille on varaa lähetellä rahaa
Onko tämän tarinan väitteet varmistettu virallisista dokumenteista? Toimittajan ohje numero 1. Jutussa ei näkynyt tätä tärkeää lausetta. Monissa maissa suhde totuuteen ei ole niin suora kuin Suomessa.
Ihan itse aiheutettu ongelma. Kuka käski tulla tänne ja mihin ovat hukanneet rahansa?
Mä en enää jaksa tuntea sympatiaa kaikkia ulkomaalaisia vilunkivillejä kohtaan. Mitäs tulivat tänne. Lähteköön kotiinsa takaisin nyt vaan. Eipä pitäisi ulkomaalaistenkaan uskoa kaikkea mitä joltakulta kuulee.
Kaiken maailman persläpimaissakin on internet, ihan itse voi ottaa selvää minne on muuttamassa ennen kuin myy kämpän pois ja irtisanoutuu duunista. Tämäkö on sitä porukkaa jota sekoomus haluaa Suomeen? Eivät osaa huolehtia itsestään saatikka lapsestaan.