Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siivoojan palkka tosiaan vain 8 euroa/tunti?

Vierailija
17.09.2008 |

Miten sillä voi elää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla alin TES:n mukainen palkka on reilu 9€ mutta käytännössä tavan duunarit tienaa siinä 13...15€/h. Koulutusvaatimus on ammattikoulu.

Vierailija
2/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä... eihän sillä eläkkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulun aluella ainakin 7.4e

Vierailija
4/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vaikka kotisiivouksia? ei helvetti kyllä huvita niska limassa siivota toisten paskoja ja vielä juosta pää kolmantena jalkana. kokeileppa huvikses, ei tolla palkalla kauaa kukaan tee.

Vierailija
5/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeasti aivan kieroutunut käsitys rahan arvosta. Siivoajilla ei välttämättä ole minkään sortin koulutusta, miksi niille pitäisi maksaa palkkaa, jonka eteen on jo pitänyt koulutuskin hankkia? Vertailun vuoksi, lähärin peruspalkka noin 9-11 e/h, sairaanhoitajan 11-15 e/h. Ja joku yrittäjä kun laskee paljonko tuntipalkkaa kertyisi sille työmäärälle, mitä on tehnyt, voisi tulos olla paljon alhaisempi kuin tuo siivoajan tuntipalkka.

Vierailija
6/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa paskan korjaamista. Siksi otinkin sen esimerkiksi.

esim. vaikka kotisiivouksia? ei helvetti kyllä huvita niska limassa siivota toisten paskoja ja vielä juosta pää kolmantena jalkana. kokeileppa huvikses, ei tolla palkalla kauaa kukaan tee.

Vierailija
7/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen lähihoitajana vanhainkodissa, länsi-suomessa. tuntipalkka 9,36 e mikä on naurettavan vähän. paljon vaativampaa kuin siivoojan työ, mistä myös viiden vuoden kokemus!

Vierailija
8/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun viime kesänä siivoilin toimistoja ym, sain 7,08 e tunti. Jee jee! Eli ei paljon tilipäivinä juhlittu :).

Vierailija
9/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulin, että heille maksetaan TES:in mukainen minimipalkka (noin 8 euroa/h). Ja ihan hyviä kesätyöntekijöitä tuolla rahalla saa palkattua.

Tuli mieleen, että mulla itselläni on suhteeton palkka heihin verratuna, vaikka en itseäni osaa (edelleenkään) hyväpalkkaisena pitää. Kun kuulostelee, niin varmaan saisin omaa palkkaani vähän ylemmäs hilattua, mutta kausityöläisten palkkannostoon tulee ehdoton ei.

Vierailija
10/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintason kuin sossussa käyvät työttömät. Mulla on laitoshuoltajana alkupalkka 9.60e, mutta toisaaltaan mulla onkin koulutus ja osaan oikeasti siivota enkä vain levittää likaa.

Vierailija
11/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole huomanneet maailman muuttuneen kalliimmaksi paikaksi viimeisen 10 vuoden aika.

Vierailija
12/14 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu todellakin missä päin ja missä töissä mulla ainakin tällä hetkellä 9,70e tosin olen yksityisen firmassa,mutta kaikki mahdollista

Vierailija
13/14 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tes:n mukainen lähtöpalkka siis. Harjoittelijalla voi olla vähemmän.

Minä olen tehnyt kotisiivouksia 8.80€ tuntipalkalla ja kerroshoitajan työtä n.10€/h.

Valtion leivissä siivosin toimistoja 10.90€/h, mikä oli kyllä älyttömän kova palkka pölyjen pyyhkimisestä.

Vierailija
14/14 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistin palkka voi olla 1600 euroa kuukaudessa ja sen saadakseen on mahdollisesti viiden vuoden opintolainat niskassa (yhteensä noin 8000 euroa). Ja tämä Helsingissä. Nopeasti laskettuna tuntipalkka on noin kymmenen euroa. Olen tehnyt isoja urakkasiivouksia ja kyllä niistä paremmin voita leivälle saa kuin näistä korkeakoulututkintoa vaativista hommista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan