Suomalainen tapa korjata virheitä
Soitin erääseen paikkaan keskustellakseni eräästä asiasta jonka perustelin omalla tavallani ja odotin saavani perusteluilleni jonkinlaisen vastauksen johon tarttua, mutta mitä sitten tapahtuikaan. Olin ehtinyt esittää asiastani noin 5 sanaa, jolloin luurin toisessa päässä oleva henkilö aloitti hyökkäyksen, eli suorastaa kieltäytyi kuuntelemasta asiaani loppuun, väitteli vain kivenkovaa vastaan vaikkei ollut kuullut edes tarinan jatkoperusteluita. Miten tällaiset ihmiset saavat pitää työpaikkansa kun on takuulla on parempiakin työntekijöitä tarjolla ?
Kommentit (9)
Luin viestistäsi ensimmäiset 5 sanaa.
Ime persettä.
Soita esimiehelle. Jos tulee sama vastaus, soita hänen esimiehelleen. Jne, kunnes alkaa löytyä vastauksia.
Eli siis oliko nyt kyse sun virheestäsi? Mikset korjaa sitä, vaan valitat av:lla?
Vierailija kirjoitti:
Soita esimiehelle. Jos tulee sama vastaus, soita hänen esimiehelleen. Jne, kunnes alkaa löytyä vastauksia.
Mistä päättelit, että jossain "paikassa" on esimiehiä?
Mulla on sama ihan absurdi kokemus erään suuren tavarataloketjun asiakaspalvelusta. Kysyin, voisiko joku tarkistaa, onko tiettyä artikkelia saatavilla, kun kahdella eri kerralla sain vastaani järjettömän aggression kahdelta eri henkilöltä. Nämä asiakaspalvelijat kuulostivat peruskoulun käyneiltä nuorilta naisilta, ei mitään tavanomaista kohteliaisuutta osattu tai edes asiallisuutta.
Millaiset perustelut sulla oli? "Te ootte aivan osaamattomia nyhveröitä, kun pilasitte teille korjaukseen tuomani kengät aivan täydellisesti" sisältää myös perustelun, mutta en minäkään asiakaspalvelijana ottaisi vastaan haukkumista.
Sukuliaset ilman CV:tä palkanneet, kuten kaikissa muissakin Suomen työpaikoissa, mutta etenkin julkispuolella.
Tää aloitus oli niin epämääräinen, että vaikea tuosta sanoa mitä on tapahtunut ja miksi.
Okei, tästähän selvisi todella paljon nyt mistä on kyse. Eli sua vtuttaa, kun joku on aukonut sulle päätään. Ok. Tervetuloa joukkoon.