Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Resepti järjestykseen -vinkkejä?

13.03.2007 |

Onko jollakin hyviä vinkkejä, miten lehdistä napatut reseptit saisi hyvin järjestettyä? Nyt lojuvat kaapissa ja etsiminen hidasta. Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia muovitaskuja joihin kuluisi valokuvia eli jokaisessa muovitaskussa on 4kpl A6 kokoista taskua ylhäältä auki.(saa ihan kirjakaupasta kuten niitä tavallisiakin muovitaskuja) Musta ihan sairaan kätevä... oikeastaan ainoa joka mulle tulee mieleen et olis näin kätevä.

Suurin osa lehtien ohjeista ei ole tuon suurempia. Sitten vain leikkaan lehdestä reseptit A6 kokoisina paloina pois ja laitan taskuihin. Tää on kiva kun tulee värikäs kansio kun jokaiseen reseptiin jää osa ruuan kuvasta.

Jos on väärän kokoinen resepti niin leikkelen pelkän reseptin tekstin parissa osassa lehdestä ja sommittelen A6 kokoiselle lehdestä leikatulle paperille ja liimaan :)

Ja sitten joihinkin taskuihin ruutupaperia johon on käsin kirjoitettu resepti.....

Ja parasta on et saa heitettyä reseptin välistä roskiin jos olikin huono ;) Tämä ei ole mahdolista jos reseptit on liimattu johonkin vihkoon.

Ja saa myös hyvin jaoteltua reseptit erilaisiin.... Suolaiset, makeat, keitot, jälkkärit.... Ja aina voi helposti väliin lisätä reseptejä.

Vierailija
2/3 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansiossa on välilehdet (ruoat, suol. leivonta, makea leivonta) ja paperiset A5-sivut, joihin liimaan ohjeet. Mä olen tykännyt kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen reseptikirjani (jossa kaikenlaiset ohjeet sekaisin ja vaikeaa löytää) alkoi täyttyä, joten päätin ostaa kolme A5-kokoista kierrekantista muistikirjaa. Yhteen liimaan/kirjoitan (pää)ruokien, toiseen makeiden leivonnaisten + jälkkäreiden ja kolmanteen suolaisten leivonnaisten ohjeita. Kierrekannet toimii, koska kirjan saa hyvin kokonaan auki tai taitettua vain yhden sivun esille. Ihan hyvältä systeemiltä vaikuttaa ainakin näin alkuun - vaatii tosin joka tapauksessa vähän aktiivisuutta, ettei pääse kerääntymään liikaa irtonaisia reseptejä eri puolille keittokomeroa...

t. Ompunäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan