Pahinta tässä työttömyydessä on ettei ole mitään tekemistä
kun kaikki kiva maksaa ja tuista vaan leikataan.
Oon ollut ihan vaan kotona kymmenen vuotta ja tuntuu et nuoruus ja elämä menee ihan hukkaan kun ei ole rahaa tehdä mitään.
Nytkin ainoa valopilkku mun elämässä on kampaaja minkä sain synttärilahjaksi ja kun pääsen kesällä lomalle mun iskän luo. Mut sielläkin on tylsää kun ei oo sitä rahaa ja hänelläkin on pieniä lapsia ja rahanmenoa.
Neuvokaa miten vois käyttää aikansa kun on ihan peeaa :DDDDD
Kommentit (43)
Mene työtoimintaan. Itse olen taideryhmässä. Olen myös työtön ja mulla ei tekeminen lopu. Opettele vaikka piirtämään. Ohjeita netti täynnä. Kävele tai juokse. Minä neulon myös.
Juoksu, kävely, retkeily, piirtäminen tai nuu askartelu.
Minä myös olen ollut työttömänä jo vuosia. Syön kevyen aamiaisen ja lähden lenkille tai salille. Käyn kalastamassa tai retkeilemässä. Iltaisin on monia ilmaisia kulttuurijuttuja. Joskus jos flaksi käy, raahaan jonkun misukan kotiin ja harrastan villiä seksiä aamuun saakka. eat, sleep, sex, repeat
Tässä on sulle arvoitus: kaksi sanaa, kymmenen kirjainta aakkosjärjestyksessä: E H I M N T Ö. Ratkaise mysteerilause annetuilla kirjaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vaikka joku työkkärin kurssi/koulutus, josta saisit potkua työnhakuun?
Mähän en kestä työkkärii. Se on niin surkee ja looser mesta. Pää hajois jossain työpajassa.
Ryhmiä on erilaisia. Saisit ruuan ja enemmän rahaakin sekä matkaliput. Tekemättömyyteen olet ihan itse syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastaa liikuntaa. Se piristää ihan oikeesti.
Ei muuten ole piristänyt esimerkiksi minua (en ole aloittaja).Hampaat irvessä vääntäydyn päivittäin kävelylle ja muutaman kerran viikossa teen kotijumpan. Ei vain ole ruvennut piristämään.
Palloilulajeista tykkäisin, mutta pitäisi olla niihin kaveri, ja ne myös maksaa.
Muuten on kyllä tekemistä yllin kyllin, eli sen puute ei ole ongelma. Kommentoin vain tuota ainaista liikunnan ylistämistä, joka alkaa jo ottaa pattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vaikka joku työkkärin kurssi/koulutus, josta saisit potkua työnhakuun?
Mähän en kestä työkkärii. Se on niin surkee ja looser mesta. Pää hajois jossain työpajassa.
Ryhmiä on erilaisia. Saisit ruuan ja enemmän rahaakin sekä matkaliput. Tekemättömyyteen olet ihan itse syyllinen.
Tämä on yleinen harhakuva että saisi joka paikasta ruokaa ilmaiseksi.. joo bussikortin saa kuntouttavaan.. tai kai sekin riippuu sossusta.. kuntouttavassa voi käydä Max 4 kertaa viikossa . Eli saa vähintään 36 e ja enintään 144€. Sieltä kyllä yleensä ei mihinkään etene.
Lue, tee kaikista ilmaislehdistä sanaristikot. Jos sulla on ei mainoksia lappu, ota se pois niin saat niitä. Ainakin apteekin lehdessä on ja joissakin paikallislehdissä.
Ala vastailla galluppeihin ja netin arvontoihin, toki tarkista että kaikki ovat luotettavia. Kukaan ei tarkista jos saat gallupista jonkun pizzalahjakortin suuruisen palkkion joskus, siitä ei mene mitään ilmoitusta minnekään. Lue, lue ja lue, kirjastosta saa nykyisin lainata myös.
Opiskella voi omaehtoisesti ilman että suorittaa mitään tutkintoa tai ilmoittautuu mihinkään. Netistä löytyy jotain ilmaiskurssejakin. Käy paikkakuntasi kaikki ilmaistapahtumat, taidenäyttelyt yms läpi mihin vain voit mennä niillä kulkuneuvoilla mihin sinulla on varaa. Mieti voisitko tehdä jotain vapaaehtoistyötä mistä ei lähtisi tuet. Itse tein omana työttömyysaikanani käsitöitä hyväntekeväisyyteen - siitä ei kukaan saa mitään tietoa vaikka miten paljon tekisit - tosin langat maksaa mutta niitäkin voi kerjätä roskalavalta maksutta tyyliin "tekisin pipoja kodittomille, olisiko jollain lahjoittaa lankaa?", mikäli olet facebookissa. Multa sitä ainakin saisi ja olen siellä joskus omiani lahjoitellutkin. Nettipelit koukuttaa kyllä kivasti, ehkä vähän liikaakin.
Missä työpajassa saa ruuat ilmaiseksi? En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Sukulainen kävi vammaisten työpajasta ja koululaistason lounas maksoi enemmän kuin mitä hän sai eläkkeen päälle päivärahaa. No aika paljon näitä harhaluuloja on.
Mulle kurjinta oli se että siitä ei makseta. Olin ahkera töissä, ja olin myös ahkera työnhakija, mutta töitä löytyi vasta tilpäisten hanttihommien kautta ja pitkän ajan kuluttua.
Silti, aikani sain hyvin kulumaan. Heräsin ajoissa, laitoin vaimolle ja lapsille puurot, vien lapset, kattelin työpaikat, saatoin soittaakin jonnekin, sitten kävin kirjastossa ja punttisalilla kun muut oli töissä, ehkä kaupan kautta kotiin, joskus kävin lenkillä tai fillaroimassa, talvella hiihtelin, joskus uimassa - olin hyvässä kunnossa ja luin paljon.
Kaupungilla yritin käydä ruokatunnin jälkeen mutta ennen töiden loppumista, siitä yksinkertaisesta syystä etten halunnut törmätä lounaalla oleviin ammattituttuihin. Hävetti.
Olin usein kotona kun lapsi tuli kotiin. Illalla tein työhakemuksia.
Tulin kyllä toimeen ansiosidonnaisella. jos nyt jäisi työttömäksi niin en tiedä mitä tekisin. Varmasti monet tekee pimeää hanttihommaa ja tai jotain oikeasti rikollista. Moni syö säästöjään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kans työtön ja tekemistä riittää. Käyn usein kalassa ja saan kalaa jota syön. Myyn myös kalaa kuten ahventa ja siikaa. Huomenna taas lähden aamulla kalaan ja laskemaan kalaverkot mereen.
Hyi mä en syö kalaa paitsi äyriäisii. Kuten rapuja ja hummereita. Mut nyt pystyy vaan dream of kun Orpo ja Purra leikkas tuet 😈😈😈😈
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sulle arvoitus: kaksi sanaa, kymmenen kirjainta aakkosjärjestyksessä: E H I M N T Ö. Ratkaise mysteerilause annetuilla kirjaimilla.
No ei ole hauska juttu edes tuolla tavoin esitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteistasi päätellen vaikutat kovin nuorelta. Miten olet ehtinyt olla kotona kymmenen vuotta tekemättä mitään? Jotain koulutusta ja/tai kurssia minäkin ehdottaisin mutta jos ei käy niin ei voi mitään.
Jooo ei napannut koulut. Lukio kaks vuotta iha suotta. sit amis mis en käynyt kun 3 kertaa. En ees muista mitä ne opetti. Sit olin stagiaire mun iskän tutuilla Oli jees mutten saanu työlupaa. Siinä mun ceeveee :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene opiskelemaan jotain hyödyllistä niin työllistyt ehkä
Oon yrittänyt mut ei siitä tuu mitään. Enkä edes tiedä mikskä haluisin tulla niin ei kande lähtee kouluun.
Nyt sitten otat itseäsi niskasta kiinni! Lopetat tuon laiskottelun ja muutat asennettasi. Ihan omaa laiskuuttasi tuo "ei siitä tuu mitään" -asenne. Ihan turha valittaa arjen tylsyyttä ja rahattomuutta, jos et ole valmis muuttamaan mitään.
Ei sitä moni muukaan jaksaisi aina lähteä töihin/kouluun, mutta niin vain on tehtävä. Ja voin kertoa, että moni ihminen työskentelee alalla, jota ei koe omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene opiskelemaan jotain hyödyllistä niin työllistyt ehkä
Oon yrittänyt mut ei siitä tuu mitään. Enkä edes tiedä mikskä haluisin tulla niin ei kande lähtee kouluun.
Älä ainakaan yhteiskuntaa syytä sitten työttömyydestäsi. Enemmän oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastaa liikuntaa. Se piristää ihan oikeesti.
Ei piristäisi ainakaan minua, jos olisin jatkuvasti perseaukinen. Kyllä raha piristää huomattavasti enemmän!
Opiskele hierojaksi ja oma yritys.
Spr vapaaehtoistoiminta tai ruokajakoon apukädeksi.
Opiskele näyttelijäksi.