Mikä ihmisiä vaivaa!? Ajetaan nastarenkailla vaikka 13 astetta lämmintä!! Itse vaihdoin nastat kitkoihin jo 3vk sitten
Vaihtakaa pöljät ne renkaat nyt, ettei tiet kulu urille!!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Yöpakkasia tiet paikoitellen jäässä, joten ei vielä mikään kiire, ei me kaikki siellä etelässä asuta
Täälläkin on yöpakkasia monin paikoin. Sekä mustaa jäätä.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaille pitäisi olla joku haittavero. Pilaavat tien pinnat, aiheuttavat pölyä ja järkyttävää meteliä. Jos mikä tahansa muu toiminta aiheuttaisi saman, niin se olisi kiellettyä.
Aja sinä rutiseva muumio vaikka vanteilla jos tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Mitalinko haluat?
Haluaa juuri sen. Kun ei elämässä ole sisältöä.
Minä ajelen samoilla nahkakaljuilla kesät talvet.
T: Kaasu-Kake
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kuivassa alapäässäs 13 astetta lämmintä. Missään muualla Suomessa ei ole!
Sivistymätöntä jengiä noi kesäkeleillä nastarenkailijat kommenttienkin perusteella. En ole yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kuivassa alapäässäs 13 astetta lämmintä. Missään muualla Suomessa ei ole!
Sivistymätöntä jengiä noi kesäkeleillä nastarenkailijat kommenttienkin perusteella. En ole yllättynyt.
Yhyy nyyh auon päätäni viestitolkulla ja kun minulle vastataan päänaukomiseeni samalla mitalla alan itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla takatalvi.
Ei voi, vaan tulee, jos sääennusteet pitävät paikkansa. Pakkasta ja lumisateita on luvassa ensi viikon loppupuolella ainakin Kainuussa.
Juu juu. JOS sääennusteet pitävät paikkansa. Harvemmin pitää, kun ei ne tuolla ilmatieteen laitoksella tiiä edes eilisen säätä.
Vuodesta 1997 ajokortin saatuani on aina tullut hieman liian myöhään vaihdettua nastat kesärenkaisiin. Ikinä ei ole poliisi huomauttanut.
Muutenkin on mukavampi vaihtaa kesäkumit alle, kun sormet ei enää palele siinä hommassa.
Pari kertaa on jopa pelastanut tien päällä takatalven iskiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy nyyh auon päätäni viestitolkulla ja kun minulle vastataan päänaukomiseeni samalla mitalla alan itkeä.
Oletpa sä herkkä.
Minä ajan vaikka piikkirenkailla jos haluan ja sille sinä ulisija et voi mitään.
Juuri oli radiossa poliisi vastaamassa kysymykseen. Hänen autossaan oli vielä talvirenkaat, eikä kuulemma aikonut vielä pariin viikkoon vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaille pitäisi olla joku haittavero. Pilaavat tien pinnat, aiheuttavat pölyä ja järkyttävää meteliä. Jos mikä tahansa muu toiminta aiheuttaisi saman, niin se olisi kiellettyä.
Sähköautoilu renkailla kuin renkailla, eikä sekään ole kiellettyä.
Asun kerrostalossa, en ala säilyttää monta eri rengassettiä missään tai maksamaan niiden säilytyksestä.
Täälä päin on osa pikkuteistä viä jäässä. Suurin osa Suomea on muualla ku kehä 3 sisällä.
Eikä sitä jaksa joka viikko vaihdella renkaita edes takas. Valtio ne tiet hoitaa. Tai yksityiset pikkutiet.
Onko kukaan autoilija lähtenyt koskaan liikenteeseen pelkillä vanteilla? Kauanko ehtisi ajalla, ennen kuin on poliisit perässä?
Me olemme menossa pääsiäisenä Rukalle. Sen jälkeen sitten kesärenkaat.
Pelokkaimmille riittää että niinkin lähellä kun lapissa on lunta niin extra pitkät nastat pitää olla että uskaltaa ajaa.
Mulla on jo kesärenkaat, ei mitään naurettavia kitkoja. Jos takatalvi yllättää, en aja. Talon edestä kulkee bussi, talon takaa lähijuna. Ei tarvinnut jonottaa ja ajan sain heti.
Meidän kotitie on vielä umpijäässä, sillä vielä jyrkkä mäki. Ihan sama mikä ilman lämpötila on, ei nastojen tarve siitä ole kiinni.