Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parempiosaiset - vähempiosaiset

Vierailija
13.03.2007 |

Kertokaa mulle, miksi ne, joilla tulot ja elinolot aika vaatimattomat ja nk. kituuttavat melkolailla ja sitten taas nk. korkeasti koulutetut/hyvätuloisissa ammateissa olevat ovat niin selvästi jakautuneet vasemmisto-oikeistopuolueita kannattamaan.

Esim. Pentti Duunari on vasemmistolainen, kokee, että rikkaat vaan rikastuu työläisten duunista vaikka hän takapuoli ruvella tekee pikkupalkalla rankkaa työtä, kun taas Erkki Diplomi-insinööri oikeistolainen, opiskellut vuosikausia saavuttaakseen unelma-ammatin ja sitä myöten myös hyvän toimentulon.

Miksi aina nk. huonosti toimeentuleva on nk. vasemmistohenkinen (demari, vihreät, vasemmisto jne) ja hyvin toimeentuleva on oikeistohenkinen (kokoomus, keskusta jne)

Mitä jos yhtäkkiä se Pentti Duunari päättäiskin jatko-opiskella ja perustaisi yrityksen jolla alkais mennä hyvin (sais palkattua työntekijöitä jne), elintaso nousisi jne...olisiko hän edelleen kuitenkin ajatuksiltaan se vasemmistolainen?

Entä jos Erkki jäisikin työttömäksi ja " joutuisi" kokemaan " sorrettujen" tilanteen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämässäni ollut sekä köyhä että rikas, enkä ole koskaan ollut kummankaan leirin kannattaja.

Vierailija
2/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempikin niin, että tyhmät, kateelliset ja idealistit on vasemmistolaisia. Ahkerat, lukeneet, realistit oikeistolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kituutin opiskeluajat ja hankin maisterin paperit. nyt olen hyväosainen ja elän isopalkkaisessa perheessäni. vieläkin olen vihreä.

mutta olen alkanut ymmärtää myös porvarimenttaliteettia tietyllä tavalla. minä muutin oman elämäni määrätietoisella opiskelulla. moni muukin voisi tehdä samoin eikä ruikuttaa ilmaisen rahan perään.

asia erikseen ovat sitten sellaiset jotka eivät pysty osaansa muuttamaan- vanhukset, sairaat jne...

Vierailija
4/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äänestetään oman elämänvaiheen mukaan..

Vierailija
5/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli hyvä pointti!!!

ap

Vierailija
6/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tämä on hänrn kotinsa, maanviljelijäperheen, peruja.

Muistan kun lapsena asuimme lähiössä, jossa kaikki olivat duunareita, ja aina ymmärsin että me ollaan jotenkin erilaisia. Se kodin eli vanhempien asenne - eli ne kaikki muut kyllä oli vasemmistohenkisiä.

Vierailija
7/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin kokoomuksen pintaliitopolitiikalla tähdätään. Ainakin kierretään ja kielletään näkemästä yhteiskunnassa niitä jotka osaansa ei voi muuttaa.

Vierailija
8/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä viehättää ajatus siitä, että vaikka itsellä menisi hyvin, niin pitää auttaa niitä, joilla ei mene. Ja siksi saattavat äänestää demareita. Eri asia sitten onko SDP tosiasiassa enää heikoimpien asialla.

Vierailija
9/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassa pitää olla tavallisia duunareita sekä korkeammin koulutettuja. Ja yhteiskunnan täytyy pitää huoli, että jokainen pystyy tulemaan toimeen palkallaan ja elämään normaalia elämää.

Mitä järkeä siinä on, että kaikkien pitäisi pyrkiä aina vain ylemmäs?

Vierailija:

kituutin opiskeluajat ja hankin maisterin paperit. nyt olen hyväosainen ja elän isopalkkaisessa perheessäni. vieläkin olen vihreä.

mutta olen alkanut ymmärtää myös porvarimenttaliteettia tietyllä tavalla. minä muutin oman elämäni määrätietoisella opiskelulla. moni muukin voisi tehdä samoin eikä ruikuttaa ilmaisen rahan perään.

asia erikseen ovat sitten sellaiset jotka eivät pysty osaansa muuttamaan- vanhukset, sairaat jne...

Vierailija
10/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on sellaisen Jeesuspuolueen maineessa. Ahneita nekin on niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

Vierailija
11/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkääpäs vähän mista tämä vasemmisto-oikeisto -jako on lähtenyt, niin ehkä tuokin selviää. Lyhyesti:

vasemmisto - ajaa työläisten ja palkansaajien asiaa

oikeisto - ajaa omistavan luokan ja työnanatajien asiaa

keskusta - vanha Maalaisliitto, ajaa maanviljeliöiden asiaa

Nykyään tilanne on tietenkin hämärtynyt eikä aina tiedä kuka kenenkin asiaa ajaa kun kaikki kosiskelee kaikkia, mutta tältä pohjalta se lähtee.

Vierailija
12/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen tasolla ei mielestäni ole tämän kanssa hirveästi tekemistä. Jokaisella on samat mahdollisuudet kouluttautua putkimieheksi tai maisteriksi, se on valinnanvapautta, että päättää kouluttautua siten kuin kouluttautuu.

Mutta nimenomaan jokaisella on mahdollisuudet valita, mitä tekee, kun meillä on ilmainen koulutus.

Vierailija
13/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksesta ei vain ole takeita.

Voit kouluttautua korkealle ja jäädä kuitenkin työttömäksi. Tai ehkä saatat sairastua tai vammautua. Tai ehkä saat sairaan lapsen tai miehen ja joudut jättämään työsi heitä hoitaaksesi.

Tympii, että koulutuksen ajatellaan olevan avain onneen. Kouluttaudu korkeasti, saat hyvän liksan ja onnellisen elämän. Ei se mitään takaa, että koulutus on ilmaista ja jokaisella on mahdollisuus opiskella.

Itse hoitoalan ammattilaisena näen joka päivä elämän nurjaa puolta. Sen vuoksi pysyn vasemmistolaisena. Jokaisesta on pidettävä huolta tuloista riippumatta.

t. 12

Vierailija
14/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään hyväpalkkaisuuden tae. Koulutus ei tee ihmisestä sen viisaampaa. Mutta eriarvoistuminen on pelottavaa. Menkää ja katsokaa miten USA toimii. Siellä ei ole meidän laistamme sosiaaliturvaa, terveydenhoitoa yms. Siellä on ihan oikeita slummeja missä ei edes poliisit usakalla liikkua. Tiedän sen koska itse olen asunut siellä vuosia. Äänestin oikeistoa aina ennen sinne muuttoa, näkemättä kumminkaan mihin pelkkä rahan palvominen johtaa. Takaisn tultuani olen äänestänyt vasemmistoa mutta nyt olen PS:n kannattaja. EU:sta on tulossa Euroopan Amerikka. Haluan että hyvinvointi säilyy Suomessa.

Vierailija
15/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis tiedä millaiseen perheeseen synnytte, oletteko varakkaita vai köyhiä, terveitä vai sairaita, valtaväestöön vai etniseen vähemmistöön kuuluvia jne. Tällöin olisi loogista pyrkiä luomaan tilanne, jossa ns huonommatkin kortit saaneet voisivat elää hyvää elämää. Ja tähän perustuu liberaalinen hyvinvointiajattelu. Enkä väitä, että pönäköiden ay-porukoiden etua ajava SDP olisi oikea puolue jota äänestää. Nykyajan proletariaattihan on julkisen sektorin matalapalkkaiset ja korkeasti koulutetut pätkätyöläisnaiset, eivätkä mitkään äijäduunarit.

Vierailija
16/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haaveena päästä kouluttautumaan laitoshuoltajaksi, että edes jotenkin itsensä ja perheensä tulevaisuudessa elättäisi.

Vierailija:

Tuloksesta ei vain ole takeita.

Voit kouluttautua korkealle ja jäädä kuitenkin työttömäksi. Tai ehkä saatat sairastua tai vammautua. Tai ehkä saat sairaan lapsen tai miehen ja joudut jättämään työsi heitä hoitaaksesi.

T

t. 12

Vierailija
17/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ahdinkoon näen ratkaisuna kokoomuksen mallin, ja siksi heitä äänestänkin. Ehkäpä aikoinaan pääsen hyödyntämään osaamistani todenteolla. Ja kuten sanoinkin, niin koulutuksen tasolla ei mielestäni näissä asioissa ole merkitystä, samassa ahdingossa voisin olla ompelijanakin.

Ja siksihän meillä on tukijärjestelmiä, että minä ja muut työttömät pysyisivät leivässä, kunnes taas jotain työtä löytyy.

t. 15

Vierailija
18/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ajatuskoetta kannattaa kaikkien käyttää kun miettii yhteiskunnallisia kannanottojaan.

Vierailija
19/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koulutuksen tasolla ei mielestäni ole tämän kanssa hirveästi tekemistä. Jokaisella on samat mahdollisuudet kouluttautua putkimieheksi tai maisteriksi, se on valinnanvapautta, että päättää kouluttautua siten kuin kouluttautuu.

Mutta nimenomaan jokaisella on mahdollisuudet valita, mitä tekee, kun meillä on ilmainen koulutus.

Kerrotko minulle, että millä perusteella väität kansanedustajan lapsen ja työttömän alkoholistin lapsen olevan samalla viivalla ? Katsos kun asiat ovat paljon moniulotteisempia. Eikö korkeakouluissa opeteta tällaista, tiedon YMMÄRTÄMISTÄ ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi