Kaipaan tukeanne, tsemppasin itseni ulkoilemaan ja joutsen yritti hyökätä kimppuun
Kävelin hiekkatiellä, yleisellä kulkureitillä. Joutsen oli sen tien viereisessä joessa ja lähti siipiä ravistellen tulemaan täysillä kohti. Täpärästi juoksujalkaa väistin sen hyökkäyksen.
Eihän niillä vielä ole pesiä eikä poikasia? Miksi se hyökkäsi?
Kommentit (43)
Sitä ei ihan kuka vaan olekaan joutsenen ahdistelema.
Vierailija kirjoitti:
Se taisi yrittää saada sinusta kumppanin itselleen omalla kömpelöllä tavallaan.
Meinaatko, että jos en juosten olisi lähtenyt väistämään, olisin voinut ryhtyä sen kanssa parisuhteeseen ja myydä rakkaustarinamme IL Plussaan?
Vierailija kirjoitti:
Oho. Joskus mulle kävi tuon tapaisesti Hietaniemessä. Huusin perkele, niin pysähtyi niille sijoilleen ja lähti peruuttamaan takaisin sinne mistä oli tullutkin.
"PERKELE (siihen et koske)!" 😆
Mua on kerran purrut joutsen, kipeää teki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että jos en juosten olisi lähtenyt väistämään, olisin voinut ryhtyä sen kanssa parisuhteeseen ja myydä rakkaustarinamme IL Plussaan?
Joutsen sentään on uskollinen, toisin kuin vaikkapa huvipuistolaite. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f98b2429-143f-44c7-990d-631b13…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsen sentään on uskollinen, toisin kuin vaikkapa huvipuistolaite. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f98b2429-143f-44c7-990d-631b13…
Huvipuistolaitteet on huonoja kumppaneja, ei voi luottaa, kun tarjoavat kyydit jokaiselle halukkaalle.
Säilyit kuitenkin hengissä.
"Joutsenen ahdistelema mies hukkui Latviassa
Joutsenen hyökkäys koitui nuoren miehen kohtaloksi Latvian pääkaupungissa Riiassa.
Mies oli joutsenen iskiessä uimassa vaimonsa kanssa. Paikallisen pelastuslaitoksen mukaan 32-vuotias mies oli yrittänyt auttaa linnun ahdistelemaa vaimoaan, mutta hukkui itse joutsenen hyökkäyksessä."
Vierailija kirjoitti:
Säilyit kuitenkin hengissä.
"Joutsenen ahdistelema mies hukkui Latviassa
Joutsenen hyökkäys koitui nuoren miehen kohtaloksi Latvian pääkaupungissa Riiassa.
Mies oli joutsenen iskiessä uimassa vaimonsa kanssa. Paikallisen pelastuslaitoksen mukaan 32-vuotias mies oli yrittänyt auttaa linnun ahdistelemaa vaimoaan, mutta hukkui itse joutsenen hyökkäyksessä."
On ne tappaneet liian lähelle menneitä eläimiä myös sekä kilpakosijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niillä hampaita ole? Nehän syö jotain meriruohoa ja liejua.
Kuljit vain liian läheltä sen mielestä. Sisarukseni kaveri yritti kerran mennä ottamaan valokuvaa rannalla olevasta joutsenesta niin se lähti vihaisena ajamaan häntä takaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pesismailalla lyöt pään irti. Oppiipahan.
Kahdella kädellä tiukka ote soppatorvesta, niin kyllä se meno siitä ainakin hetkeksi hieman rauhoittuu. Luulisin niin. Joutsenella on niin pitkä kaulakin, että siitä saa hyvän otteen.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella kädellä tiukka ote soppatorvesta, niin kyllä se meno siitä ainakin hetkeksi hieman rauhoittuu. Luulisin niin. Joutsenella on niin pitkä kaulakin, että siitä saa hyvän otteen.
Mitä ihmeen eläinten kanssa painijoita tässä ketjussa onkaan.
Minulle kävi samoin kanadanhanhen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niillä hampaita ole? Nehän syö jotain meriruohoa ja liejua.
Niillä on hyvä puruvoima ja kova keratiininokka, jossa on sahalaidat (serrated edge). Tuntuu hampailta, vaikka ei hampaita olekaan. -eri
Joutsenet ovat röyhkeitä ja veemäisiä otuksia. Kerran satuin olemaan merenrannalla ja paikalle tuli sorsa pienine poikasineen. Kun mukanani oli pullaa, heitin sorsille vähän pullaa. Paikalle tuli ahne kusipääjoutsen joka kävi pienten untuvikkosorsien kimppuun siekailematta saadakseen kaikki pullat itselleen. Sen jälkeen minulta ei ole liiennyt mitään sympatiaa niitä röyhkeitä paskiaisia kohtaan.
Tässä sen näkee miten surkeita te naiset olette. Itse olisin taittanut niskat nurin niin oppii olemaan. Pelätä nyt jotain joutsenta.. Oliko turvaton tila? Oletko jo varannut ajan terapiaan? Soittanut poliisin ja pelastuslaitoksen paikalle? Haastanut eläimen oikeuteen, lähestymiskieltoa tosta vois yrittää.