Poliisi: Oululaisnuoret pahoinpitelevät ja kiusaavat aikuista naista, videot leviävät somessa poikkeuksellinen viesti
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi entinen koulukiusaajani, nyt jo liki 40-vuotias, on kuulemma jaellut videoita tästä naisesta somessa. Veikkaan, että joku noista kuvaajista on hänen lapsensa.
Itse olen myös Oulussa joutunut Sokos Herkussa tuollaisten nilkkien kuvaamaksi, luultavasti sekin video löytyy jostain tiktokin maailmasta. Kuulemma uimahalleissa on ollut naistenkin puolella salakuvaamista, tytöt tirskuen kuvaavat vanhoja naisia. Ei tällaista ilmiötä missään muussa Suomen kaupungissa ole.
Olet väärässä, täsmälleen samaa tapahtuu kaikissa suomen pienimmissäkin paikkakunnissa. Vain ilmeisen pieni osa näistä tulee edes asianomaisten tietoon, ja sitäkin harvempi heistä menee ilmoittamaan poliisille. Siksi ilmiö saa kaikessa rauhassa jatkua.
Eikä se poliisille ilmoittaminen yleensä auta mitään. Rovaniemellä on tapEikä se poliisille ilmoittaminen yleensä auta mitään. Rovaniemellä on tapaus, jossa nuoret kiusaavat aikuista miestä, ja ovat ottaneet miehestä alastonkuvan uimahallissa, ja se alastonkuva leviää ympäri nettiä, mutta poliisi ei tee asialle mitään. Tämän Oulu-jutunkin naista on kiusattu ainakin viimeiset viisi vuotta, rikosilmoituksia tehty vuosikaudet, ja vasta nyt poliisi ottaa asian vakavasti.
Jos tuo pitää paikkansa - ja miksei pitäisi - niin poliisista tulisi tehdä rikosilmoitus.
Mitä tulee noihin pedofiilin-huutelijoihin ja juorujen levittäjiin, niin näihin pitäisi suhtautua vakavasti. Tuolla lailla paitsi voidaan pilata jonkun ihmisen maine täysin kun tarpeeksi suuri osa ihmisistä on kuitenkin sen luokan lampaita, että uskovat mitä tahansa kun sitä aikansa toitottaa - ja siten tilanne voi lisäksi äityä juorujen kohteelle jopa hengenvaaralliseksi kun paikkakunnan kovikset menevät toteuttamaan "oikeuttansa", kuten nuo tummat pojat noilla videoilla, kun kävivät naiseen kiinni fyysisesti.
Taitaa kyllä olla aivan turha toivo taaskaan toivoa, että tässä maassa oikeus toteutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos Oulusa on sen verran sisäsiitoiset pienet piirit että videoiden tekijät ovatkin konstaapelin lähipiiristä.VL on semmoista kuon....
On se nyt kumma, ettei täällä saanut kertoa, ettei nuo tytöt näytä les... Onko sekin jo kielletty sana?
Toivottavasti lapsoset saavat kovat tuomiot, niin olisi matskua näyttää muille kuinka käy, jos toimii noin törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi entinen koulukiusaajani, nyt jo liki 40-vuotias, on kuulemma jaellut videoita tästä naisesta somessa. Veikkaan, että joku noista kuvaajista on hänen lapsensa.
Itse olen myös Oulussa joutunut Sokos Herkussa tuollaisten nilkkien kuvaamaksi, luultavasti sekin video löytyy jostain tiktokin maailmasta. Kuulemma uimahalleissa on ollut naistenkin puolella salakuvaamista, tytöt tirskuen kuvaavat vanhoja naisia. Ei tällaista ilmiötä missään muussa Suomen kaupungissa ole.
On ympäri Suomea, Helsingissä tällaiseen vainoamiseen ja maalittamiseen syyllistyvät myös vanhemmat. He opettavat pienet lapsensa huutelemaan tiettyjä asioita tietyille henkilöille ja kiusaamaan.
Nämä ovat niin yksinkertaista porukkaa, että kuvittelevat tekevänsä jotain kansalaisvelvollisuuttaan, eivätkä ymmärrä toimivansa rikollisjengin toiveiden mukaan.
Jengit saavat näin tavalliset ihmiset muuttamaan "heidän alueiltaan" pois ja alueet slummiutuvat, kun tämä vähäjärkisten tyhmäjengi valtaa alaa.
Terveisin: "Se, jolle kiusaajien mielestä sossu osti asunnon ja jonka lapsi on nuorempien lasten isä"
(PS. Ihan itse ostin yritystuloilla asuntoni ja lapseni oli kymmenen kun sisar syntyi.)
Juuri eilisiltana kaksi nuorta tyttöä arviolta 13-14v seurasivat minua kaupassa ja tuijottivat. Heti tuli mieleen, että ovatko löytäneet hyvän kohteen jollekin pilkkavideolle nettiin. Ostoksilla nämä eivät ainakaan olleet, eikä näyttänyt muutenkaan olevan järkevää tekemistä. Näin vainoharhaiseksi sitä on nuorten suhteen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilisiltana kaksi nuorta tyttöä arviolta 13-14v seurasivat minua kaupassa ja tuijottivat. Heti tuli mieleen, että ovatko löytäneet hyvän kohteen jollekin pilkkavideolle nettiin. Ostoksilla nämä eivät ainakaan olleet, eikä näyttänyt muutenkaan olevan järkevää tekemistä. Näin vainoharhaiseksi sitä on nuorten suhteen tullut.
Keski-ikäinen kaverini vaihtaa jalkakäytävää toiselle puolelle autotietä jos näkee nuorisoa olevan tulossa vastaan. Kävelee siis autotien ylitse vastakkaiselle jalkakäytävälle. Sanoin että eikö tuo ole jo liioittelua mutta nyt olen tavallaan alkanut ymmärtää. Hän asuu ostarin lähellä jossa aina nuorisoa hengailemassa.
Hirveää.
Ehdotan ihan vakavasti että tanskalaiselokuva Jahti (2012) sisällytetään peruskoulun opetusohjelmaan, esim. ysiluokalle. Elokuva katsottaisiin koulussa yhdessä, minkä jälkeen jokainen kirjoittaisi sen herättämistä ajatuksista kirjoitelman. Jahti on erittäin vaikuttava draamaelokuva ihmisestä joka joutuu valheellisten juorujen ja niiden synnyttämän vihan ja väkivallan kohteeksi tanskalaisessa pikkukaupungissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nämä nuoret "miehet" ovat ottaneet kyseisen naisen alttiiksi nimenomaan sen takia, että fyysisesti heikkona ja yksinäisenä naisena hän on helppo uhri. Yksikään noista kiusaajista ei uskaltaisi härnätä esim. parimetristä, lihaksikasta miestä. Kuten luuserimiehet ja -naiset usein tekevät, niin he ottavat kiusaamisensa kohteeksi jonkun itseään heikomman. Tuo kiusaaminen luultavasti kohottaa kiusaajien statusta porukoissaan ja pedofiiliksi leimaaminen (mikä ei edes ole totta) on keino tuntea ylemmyyttä uhriin.
Monet noista kiusaajista ovat kristittyjä. Jos he olisivat oikeasti Jeesuksen tiimissä, niin he eivät ottaisi osaa tuohon, ja vähintäänkin rukoilisivat naisen puolesta.
Joku sanoi, että teinipojat tietävät kokemuksesta, ettei kukaan halua heitä. Kuten amerikkalaiset sanovat, niin in your dreams. Älkää pojat todellakaan kuvitelko, että kolmekymppiset naiset haaveilevat jostain teinipojista.
Joku mainitsi vanhemmat. Herjaajat kasvattavat herjaajia ja ylemmyydentuntoiset kiusaajat kasvattavat ylemmyyden tuntoisia kiusaajia. Eli ihminen ei voi antaa eteenpäin moraalia lapsilleen, jos sitä ei ole itselläänkään.
Alle kolmekymppisenä pelkäsin vielä nuorisoporukoita ja avauduin asiasta paljon terapiassa. Entisenä koulukiusattuna siis mulla oli pelko, että nuoriso ottaa kaupungilla silmätikuksi ja alkaa kiusaamaan. Terapeutti totesi moneen kertaan, että nuoret ovat fiksuja ja tuo pelkoni ei ole mitenkään realistinen. Mutta kappas, tuolle naiselle näkyy olevan ihan totisinta totta... T. Sattumalta myös ex-oululainen