Intin käyneet: Mitä armeijaan tarvitsee mukaan?
Poika lähtee heinäkuussa armeijaan. Mitä sinne tarvitsee mukaan? Lähipiirissä ei ole armeijan käyneitä niin kaikki vinkit on tervetulleita.
Kommentit (133)
- Parransänkeä ei saa olla, mutta valtio ei myöskään tarjoa välineitä, joten sellaiset mukaan.
- Omat alusvaatteet ja hygieniatuotteet
- Oma palvelus alkoi kuukauden kiinniololla, joten rahaa on syytä olla. Jos sattuu olemaan ihminen joka ei siedä herneitä, niin joka torstai on paastopäivä ilman omaa rahaa
- Rakkolaastarit, särkylääkkeet ja hyönteiskarkottimet. En ole missään kohdannut niin paljoa hyttysiä kuin Kainuun korvessa..
- Kelloa, otsalamppua tai puukkoa ei valtio myöskään tarjoa, joten ne olisi hyvä olla.
- Hyvä kirja jos lukeminen kiinnostaa.
- Kortsuja, jos asehaarassa myös naisia.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa oli hyvä olla tilillä. Päiväraha oli aika pieni. Muuten valtio tarjosi about kaiken. Toki perus kännykkä ja laturi nyt varmaan kannattaa ottaa.
Ja toki. Puukko / tulukset ja sitten joskus myöhemmin omia eväitä leirille. Noilla joskus helpottaa elämää, kun ei tarvitse sytekkeitä pilkkoa kenttälapiolla ja syödä kuivaa sämpylää jos jotain jäi iltapaloilta yli. Tosin onnistui sekin.
Alusvaatteita tarpeeksi ja rannekello. Muut tarpeelliset voi sitten ottaa mukaan ekojen lomien jälkeen kun on ehtiny huomata mitä kaikkea tarvii. Sotkusta saa myös yllättävän paljon kaikkea tarpeellista.
Silloin kun itse olin (2009), niin muistaakseni saatiin vaan kolmet bokserit. Ehkä nykyään on jo fiksummin tämä, kun vaatteiden vaihto oli vaan kerran viikossa.
Älypuhelin panssarilasilla. Voi mettäretkellä selata puhelinta poterovuorissa ja illalla teltassa.
Munakello on parempi ku tannekello
Oma potta ehdottomasti ja wc-paperia myös. Omat petivaatteet ja mielellään kukkia aiheiset. Käsidesi myös ehdoton ja oma hammasmuki kivasti suunniteltu jokin designin suunnittelijan tekemä, niin saa muut kateelliseksi. Ja toki se ihana pyjama-asu, ja mielellään sellainen, jossa on nallekarhun kuvia. Ja myös erittäin ehdoton vaatimus on se, että pojalle laitetaan kännyyn musiikkia tuutulaulua soimaan, kun on siellä pidetään myös kuulemani mukaan myös päiväuni hetki. No, tässä ne tärkeimmät asiat. Muita asioita en valitettavasti muista. Sorry kirjoitusvirheet, kun oma poika lapsukainen myös on menossa inttiin.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukama voidetta kannattaa ottaa myös.
Myös kumihanskat ettei taisteluparin tarvi paljain käsin sitä levittää.
Älä helvetissä mene armeijaan - hanki vapautus.
"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka
Rakkolaastareita. Niillä voi tehdä businesta ellei itse tarvikkaan 😁
Onko Suomen armeijalla salainen sopimus Casio-kellofirman kanssa? Vaiettu salaisuus, johon oikeuskanisterikaan ei puutu.
Onko sotilaiden itse maksettava ne vai onko otettu huomioon uudessa budjetissa?
Rahaa oli hyvä olla tilillä. Päiväraha oli aika pieni. Muuten valtio tarjosi about kaiken. Toki perus kännykkä ja laturi nyt varmaan kannattaa ottaa.