Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä tuplarattaista yms, poika kohta 1,9v, seuraavan laskettu aika 7.4!

12.03.2007 |

Apua! Käytännön kokemuksia kaipaan. Poikamme on siis pian 1,9v ja seuraavan vaavin laskettu aika 7.4. Minkälaisia tuplarattaita suosittelisitte?! Sellaisia jossa lapset vierekkäin vai peräkkäin? Vai riittäisiköhän seisomateline? Tietenkin välillä voisin kantaa vauvaa kantoliinassa ja työntää isompaa rattaissa. Ääh, en tiedä.. Meillä kun on koirakin, joten lenkilläkin pitää koko poppoon kanssa käydä. Mieheni on paljon töissä joten paljolti minun kontolleni tuo ulkoilu jää. Meillä on kolmipyöräiset Quinnyt, joihin saa kiinni vaunukopan, turvakaukalon ja ovat muutenkin hyvät ja tilavat rattainakin, lisäksi ostettiin matkarattaiksi pienemmät rattaat pojan ollessa pieni. Tuntuisi ehkä jotenkin turhauttavalta ostaa uusia tuplarattaita. Olen jotenkin mieltynyt peräkkäin oleviin,näyttäisi että niillä olisi helpompi kulkea kaupunkioloissa!? Niiden käytännöllisyydestä en tiedä mitään. Auttakaa, pää ihan sekaisin kun pyörittelen näitä asioita päässäni.

T: Maiskis =)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahden nuorimman ikähaitari on 1v 8 kk. Itse päädyimme aikoinaan ostamaan käytetyt Emmaljungan vierekkäin istuttavat rattaat (mallia en tiedä, mutta ne on ehkä alunperin vuodelta 2001-2002). Rattaissa on molemmille omat selkänojat, joten vauva pystyi mukavasti nukkumaan, kun veli istui vieressä. Rattaat ovat aika kevyt malliset ja ne menevät kohtuullisen pieneen tilaan. Itse teimme ostopäätöksen vasta, kun olimme sovitelleet ne autoon. Uusia monen sadan euron kärryjä emme halunneet ostaa, koska tiesimme tuplien käyttöiän lyhyeksi, sillä isompi kuitenkin kasvaa niistä ulos melko pian. Nyt poikamme ovat 3 v. ja 1.5 v. ja rattaiden aika alkaa olla ohitse. Todennäköisesti luovumme niistä aika pian.

Se, että haluatko vierekkäin istuvat vai peräkkäin olevat, on maku asia. Tuplat on aina vähän isommat ja vaikeammat hallita ja itsestäni tuntui, että peräkkäin istuttavissa " keula" oli kaukana (pelkäsin törmäilyjä). Maku asioita siis... Uskoisin, kun lapset kasvaa ja painoa tulee lisää, niin molempien mallien pyörittely on vaikeampaa kuin tavallisen yksikkömallin.

Mire

Vierailija
2/3 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikkosi on jo sen ikäinen ja kun tässä on kesäkin tulossa, jolloin on helpompi hänelläkin kävellä. Tai ei ehkä ostaa ihan kalleimpia tuplia, koska varmasti ottaa pattiin jos on käytössä kokonaisen kuukauden, kuten ystävilleni kävi.

Toisaalta voi olla että ei tykkää kävellä vähäänkään pitempää matkaa kuin vasta 3-vuotiaana. Tai jos tapananne on päivän toinen ulkoilu käydä kunnon kävelylenkillä, jotta sinäkin saat liikuntaa. Silloin varmasti kannattaa panostaa hyviin rattaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ikäeroa 1v4kk.Ostettiin aluksi kalliit emmaljungan twin ceroxit ja olin niihin todella tyytymätön. Myytiin ne ja ostettiin käytettynä x-adventure twincot, jotka ovat mielestäni huippurattaat. Esikoinen oli 1v11kk, kun siirryttiin niihin. Rattaissa on hyvin istumatilaa ja selkänojan postaaton säätö; vauva nukkuu hyvin kantokassissa vieressä. Rattaat ovat huippukevyet työntää.

Haikein mielin siirryyttiin yksösrattaisiin seisomalaudan kanssa pari kk sitten; nyt saa hikihatussa huhkia... Eli käytettiin noita twincoja tuohon asti, et esikoinen oli 3v3kk.

Meillä esikoinen ei suostunut aikaisemmin seisomalaudalle, joten tuplarattaat oli ihan must!