Huolestuisitteko jos lapsenne "joutuis" tukiopetukseen?
Poikani on tokaluokalla ja nyt sanottiin, että tarvii tukiopetusta. Olen järkyttynyt, poika sai loistavan todistuksen ekaluokalla ja nyt tämä:( Ajatukset risteilee syrjäytymisessä tms...
Kommentit (6)
itse ja myös lapsen isä oli aikoinaan. Voin kai unohtaa sen ajatuksen ja toiveet akateemisesta urasta:( ap.
siis omassa lapsuudessa tukiopetukseen oli tosi kiva päästä vaikka olinkin luokan priimus.
Oma kolmasluokkalainen painii matikan laskujen kanssa sen verran että suorastaan toivon päsevän tukiopetukseen niin ei tarvitse joka ilta kotona tankata niin paljon.
Myös minun tokaluokkalainen poikani on menossa tukiopetukseen. ope sano laittavansa tukiopetukseen, koska kirjottaminen ei vastaa pojan muuta lahjakkuutta. Norm ei laittaisi. Olen tietenkin tosi onnellinen ja kiitollinen opelle.
Tiedän poikani olevan todella lahjakas, mutta siitä huolimatta tarvii apua kirjottamisessa. Lukivika suvussani hyvin "periytyvää"
Jos joku juttu teettää vaikeuksia, niin hyvä kun selviää heti alkuunsa.
Akateemiselle uralle ehtii -jos haluaa- vielä hyvinkin.
Meidän lapset eivät ole olleet, mutta monet heidän kaverinsa ovat, ja ihan fiksutkin akateemisesti koulutettujen vanhempien lapset, jotka varmasti kouluttautuvat vielä. Mutta on ihan hyvä saada se pohja kuntoon, jos esim lukutaito ei ole sujuvaa, se heijastuu kyllä myöhemmin tosi tehokkaasti niihin opintoihin.
koululla on resursseja antaa tukiopetusta sitä tarvitseville