Tutkimusten määräämisen haluttomuus lääkärillä`?
Mikähän tässä on vialla? Onko lääkäreillä joku raja miten monta tutkimuslähetettä he saa/uskaltaa laittaa jollekkin potilaalle, ettei vaan tule liikaa? Kertokaas hoitajat, lääkärit, tai ketkä tiedätte asiasta? Olen nimittäin törmännyt ihmeelliseen tilanteeseen, missä uusi nuori lääkäri ei suostu laittaamaan tutkimuslähetettä eteenpäin(useita oikeastaan) mitkä toinen lääkäri on jo määrännyt. Mitään asiallista oikeaa perustetta ei ole.Joku syyhän tässä on, vai onko kenties valhelääkäri joka haluaisi tabbaa potilaan? Koska tämäkin vaihtoehto pitää pitää aina mielessä...Onko joka lääkärille joku oma rajoitus minkä verran saa laittaa tutkimuspyyntöjä, tai määräraha tietyn sairaalan määrärahoissa/potilas? Loppuvuodestahan rahat on loppu, mut nyt ollaan vielä alkuvuodessa. Ja, nämä ei ole edes erikoislääkärin kalliita tutkimuksia, vaan tyyliin röntgen, fysioterapeutti, jne
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
On tietty prosenttiosuus. Jos menee yli sen, tulee ylilääkäriltä huutia.
Siis ihanko oikeesti muka? Kerrotko tarkemmin, vai keksitkö omasta päästäsi ton?
Minä törmään jatkuvasti näihin lääkäreihin. Ainoa mitä tekevät, kirjoittavat burana-reseptin. Sitten siinä käy niin, että jos murtuneen jalan kanssa ei pääse röntgeniin, homma alkaa mennä pieleen. Kun itse käy kuvauttamassa ja kertoo että pitäisi kipsata, niin ei sitäkään. Kehoitetaan vaan syömään ne Buranat. Sitten päätyy yksityiselle leikkaukseen, jossa ihmetellään että eikö siellä julkisella osata mitään.
Ministeriö ja kunta sanelee. Ja se johto. Muutenhan ihmiset saisi suoraan erikoislääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeesti muka? Kerrotko tarkemmin, vai keksitkö omasta päästäsi ton?
Ihan oikeasti. Syynä on tietysti raha.