Kokemuksia Ergo-kantorepusta?
Olen tässä mietiskellyt kyseisen repun ostoa kun esitteiden mukaan olisi aika pitkäikäinen ja käytännöllisempi kodin ulkopuolella kuin kantoliina... Olisi mukava kuulla kokemuksia Ergosta sitä käyttäneiltä. Kiitoksia jo etukäteen! =)
Kommentit (12)
että ergoa vain yksi koko, mutta mielestäni hyvin säädettävissä erikokoisille käyttäjille.
Kävimme sovittamassa Ergoa ja mun miehelle (187 cm) hihnat jäi ainakin toppatakin kanssa liian lyhyeksi. Voi olla, että sisävaatteissa olisi riittänyt.
Poika oli silloin 4 kk ja jotenkin tuntui, että hänen jalat jäivät toppavaatteissa outoon asentoon (~spagaati). Myös esittelijä sanoi, että jalkojen olisi ollut hyvä olla pidemmät, mutta sovitimme vain ulkovaatteissa, kun lähinnä ulkoiluun haemme kantovälinettä.
Tietäiskö joku onko Patapumin hihnat pidemmät?
Miten Ergo sopii pienikokoiselle ihmiselle, vai onko joku muu (Patapum?) parempi?
Meillä se new generation Ergo ja on mielestäni loistava. Alettiin käyttämään, kun tyttö oli noin 4kk. (on ikäisekseen pienikokoinen) ja nyt 11kk. iässä edelleen käytössä esim. kauppareissuilla, ostoskeskuksissa ym. Meillä kun ei neiti edelleenkään viihdy pitkiä aikoja rattaissa hereillä vaan haluaa äidin/isin lähelle. Ergoa ennen käytössä oli kantoliina. Ergo on mielestäni selkäystävällisempi kuin liina. Mainoksessakin sanotaan että ergonominen niin lapselle kuin kantajalle ja pitää kyllä paikkansa. Plussana myös se että myöhemmässä vaiheessa voi kantaa selässä ja myös lonkalla. Meillä kannetaan kotona selässä ja ihmisten ilmoilla edessä, jolloin lapsella turvallisempi olo.
Suositukset siis meiltä! :)
Emmi ja tyllerö
Meillä Ergo ostettiin, kun vauva oli 3kk. Sitä ennen liina oli käytössä. Todella kätevä esim. lentokentällä, kun vaunut piti pakata ruumaan. Meillä myös käytössä messuilla, joissa vaunuilla usein vaikea päästä sujuvasti eteenpäin.
Mutta tärkeimpänä on kuitenkin lähesä päivittäinen käyttö. Kauppareissut poika 9kk matkustaa nyt jo selkäpuolella. Samoin jos ulkoilutamme vanhempieni kahta koiraa metsässä, niin Ergo on ihan ykkönen.
Ergo on tietääkseni monipuolisempi ja sitä voi käyttää pidempään kuin Patapumia. Meillä kohta 4v isoveli on ollut myös kyydissä esim. kun Korkeasaaressa voimat loppuivat kävelemiseen. Eikä edes tuntunut painavalta lannevyön takia.
Myös mies tykkää kantaa vauvaa selkäpuolella, vaikkei liinaa koskaa edes suostunut päälle kokeilemaan.
Jälleenmyyntiarvo on myös Ergolla todella hyvä.
Lapselle se on mun mielestä tosiaankin ergonominen, mutta mun selkä ei sitä jotenkin tahdo kestää. Onko säädöt sitten väärin, mutta mielestäni niitä en voi vaihtaa. Toki jos näitä on eri kokoja niin tää voi olla yhden koon liian iso.
Normaalisti käytän joustavaa liinaa. Sen sidonta vaan kestää tylsän kauan ja siinäkin ergo on kivempi kun on nopea laittaa. Vauvan jalat ei pysy tossa joustavassa liinassa sammakkoasennossa kuten ergossa. Eli hyviä puolia ja sitten niitä huonoja mulla. Mutta uskon, että on rahan väärtti kun liikkeestä ostaa ja oikean koon ja saa asiantuntevaa opastusta.
Blues kera pikkukolmosen 5,5 kk
Itse olen aina luullut että on vaan yhtä kokoa...
Miten on muuten, saako lapsen helposti laitettua yksin selkäpuolelle vai tarvitseeko siinä jonkun apua?
Eli siis Ergon sopivuutta itselleni kantaa? Bluesin tekstistä ymmärsin, että hänkin olisi pienikokoinen - onko Ergo suunniteltu isommille ihmisille?
Laiskana kyselen ennen kuin jaksan lähteä kauppaan testaamaan.
mitä eroa on new generation-ergolla vanhaan ergoon? Onko selkeästi parempi?
Tai siis meillä on Patapum ja olen 158 cm pitkä ja painan 50 kg. Toimii hyvin. Ergo oli lainassa alkuun sukulaisilta ja oli hyvä. Patapum valittiin hinnan vuoksi ja tykkään yhtä paljon kuin Ergosta. Ihan kumman vain hankkii niin varmasti toimiva ja käytännöllinen.
jaksaa kantaa vauvaa siinä vaikka kuinka kauan, mutta ongelmana on se, ettei vauva aina viihdy siinä. Nukahtaa siihen todella helposti jos on väsynyt, mutta pirteänä ei viihdy siinä yhtään. Tykkää sylissäkin olla nenä menosuuntaan, ja ergossa ei voi niin päin kantaa edessä. Selkään ei olla koitettu (vauva 3kk). Helpottaa kyllä kovasti, kun väsykitinät alkaa ennen unia, laittaa vaan reppuun (ellei ole yliväsynyt, silloin pistää kovasti hanttiin) niin saa itse jotain tehtyä samalla kun hytkyttelee vauvan uneen!
Itse olen 163 cm ja ergo on ihan loistava käyttää :) On niin näppärä, kun saa nopeasti päälle. Meillä toinen käyttäjä jo odottaa, että kasvaa tarpeeksi, että pääsee ergoon. Ostin hänelle sen infant insertin, muttei vauva siinä viihtynyt. Täytyy hankkia hitaammin päälle laitettava kantoliina joksikin aikaa...