Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fess ja nenän väliseinän vinous

Vierailija
12.03.2007 |

Hei, onko joku ollut nenän tähystyleikkauksessa ja nenän väliseinän korjausleikkauksessa?

Olisi mukava jos kertoisitte kokemuksénne asiasta.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(diapam), joka oli tosi tehokas. Leikkaussalissa puuduteltiin nenän sisältä ja se kyllä sattui aivan älyttömästi, vaikka olin juuri saanut voimakasta kipulääkitystä suoneen. Itse leikkauksessa ei kipua tuntunut, mutta rusahdukset ja taltan käyttö omassa nenässä tuntuivat kyllä hurjalta. Multa suoristettiin välirusto + taltattiin pois luupiikkejä, sitten rusto takaisin ja ommeltiin kiinni. Operaatio kesti n. 1 tunnin, ja sen jälkeen nenään laitettiin " tamponit" , ei hauska tunne, kun ei pysty nenän kautta hengittämään ollenkaan. Leikkauksen jälkeen oli n. 4 tunnin tarkkailuaika, jonka jälkeen pääsin kotiin.

Nyt kotona nenä on alkanut vuotaa kirkasta verta, joka ei yrityksistä huolimatta hyydy, joten joudun lähtemään päivystykseen. Huomenna näillä näkymin saan " tamponit" pois nenästä, joten hengittäminenkin alkaa sujua.

Kuumia juomia tai ruokia ei saa syödä pari päivää leikkauksen jälkeen, vuotovaaran vuoksi.

Onko vielä jotain, jota haluat tietää?

Vierailija
2/5 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksestasi! Kuulosti hirveälle leikkaukselle, mut kai se on vain minun kestettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyötyä, niin suosittelen. Itse olen elänyt vinon välilevyn ja sen seurauksena tukkoisen sieraimen kanssa koko elämäni ja olen todella onnellinen, että kohta kulkee ilma molemmista sieraimista, jee. En muuten lähtenytkään päivystykseen, sillä vuoto alkoikin hieman tyrehtyä, huh.

Tsemppiä ap leikkaukseen!

Vierailija
4/5 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se suoritettiin nukutuksessa enkä kyllä suosittele tätä vaihtoehtoa. Sen kanyylin (vai mikä lie onkaan se joka laitetaan käteen) käteen laittaminen ei ollut ollenkaan kivaa ja leikkauksen jälkeen ei ruoka pysynyt sisällä ollenkaan. Toisaalta en tajunnut mitään siitä että joku ronkkii nenää ja naksuttelee sitä rustoa.

Vierailija
5/5 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan jees, mutta ilmeisesti verta oli valunut sen verran vatsalaukkuun että leikkauksen jälkeen oksentelin aika reippaasti.

Ihanaa kun pystyy hengittämään nenän kautta, tosin odotin että hiukan suurempi aukko sieraimeen olisi saatu. Vielä jäi sisälle jäljelle sellainen pieni " kumpu" . Ilma kyllä virtaa ohi :o)

Suosittelen leikkausta. Nukutusta lukuunottamatta samanlainen jälkihoito kuin tuossa edelläkin, tamponit nenässä joitakin päiviä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän