Kylläpä on edullista sähköautoilua, kun lataa vain öisin pörssisähköllä
Pörssisähkö maksanut yöaikaan keskimäärin vain 3 snt per kwh viimeisen vuoden aikana. Tähän yösiirto Espoossa päälle 1.22 snt ja sähkövero 2.8 snt. Eli kokonaishinnaksi siirtoineen tullut noin 6 snt per kwh.
Tesla on syönyt sen 20 kwh per 100 km. Eli ns. bensakulut olleet 1.2 Euroa per 100km. Kyllä on edullista matkantekoa, ei voi muuta sanoa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmaan halpaa ajoa sen jälkeen kun sähköhärvelin saanut sieltä kaupasta osamaksuineen roudattua pois. Ainoa haitta siinä on se, että montako kymmentä tuhatta sen vispilän arvo on taas viime yönä laskenut.
Käytettyjä sähköautoja saa kumppitonnilla. Ei sen hinta alle nollan voi painua.
Kyllä muuten voi ja tähän ei tarvita
kun akunvaihto.
Ei kai kukaan täysjärkinen vaihda akustoa kumppitonnin autoon? Itse olen varautunut siihen, että auton arvo on nolla, kun akkutakuu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin kallis sähköauto ja sitten ihaillaan edullista latausta. Vähän sama kuin ostaisi K-Kaupan kallista ruokaa hulluna ja myhäilisi sen jälkeen että kylläpäs plopsahti hyvät plussat niistä.
Auto maksoi käytettynä 18000 E. Ei se nyt niin kallis ollut. Ap
Sillä summalla, plus vakuutus, verot et istuu aika pitkään taksin kyydissä eikä tarvi edes itse ajaa. 😀
Ja lopun summasta voi pitää sijoitettuna tuottamassa.
Kun nuista akku hyytyy niin arvo on käytännössä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin kallis sähköauto ja sitten ihaillaan edullista latausta. Vähän sama kuin ostaisi K-Kaupan kallista ruokaa hulluna ja myhäilisi sen jälkeen että kylläpäs plopsahti hyvät plussat niistä.
Sillä summalla, plus vakuutus, verot et istuu aika pitkään taksin kyydissä eikä tarvi edes itse ajaa. 😀
Akku hyytyy 10-15 vuoden iässä. Siinä iässä polttomoottoriautonkin arvo on lähellä nollaa. Tai luokkaa viisi tonnia. Harva ajaa niin vanhalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku hyytyy 10-15 vuoden iässä. Siinä iässä polttomoottoriautonkin arvo on lähellä nollaa. Tai luokkaa viisi tonnia. Harva ajaa niin vanhalla autolla.
Kallista on!
En tarvi autoa, kiitos tadin ladyt ja herrat hyvä julkinen liikenne,. Maaseudulle menen junalla, ulkomaille lentokoneella. Auto on niin vakuutukset, lainanmaksu, siis ajelu halpaa pörssisähkön lataus.
Kyllä muuten voi ja tähän ei tarvita
kun akunvaihto.