Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotiaalla pojalla ongelmaa nousevan hiusrajan kanssa - pelkää kaljuuntuvansa - kokemuksia lääkehoidosta?

Vierailija
25.03.2025 |

Äitinä yritän auttaa ja tsempata, ettei asia ole iso. Aina toki ollut aika ohuet hiukset ja nyt hiusraja lähtenyt selvästi nousemaan. Suvussa paljon nuorena parikymppisenä kaljuuntuneita miehiä. Haluaisi kokeilla kaljuuntumista ehkäisevää lääkettä, kuten Rogainea. Onko kokemuksia tästä?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys Esko Eerikäisen, jolla kaikki alkoi päälaen kämmenenkokoisesta pälvikaljusta. Vuosien taistelu kaljuuntumista vastaan, jota peittelee edelleen typerillä hatuillaan tuo taskuraketti...

Vierailija
102/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiussiirteitä en suosittele. Olen nähnyt miehen, jolla sellaisia oli, ja oli kyllä tökerön näköistä. Peilistä ehkä näyttää hyvältä, mutta kun hän istui ja näin yläpuoleltä, niin päässä näkyi sellaisia rinkuloita hiustupsuina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulluut päinvastaistakin verenkierrosta, eli saunassa pään päälle laitetaan jääpalapussi vähentämään verenkiertoa. 

Vierailija
104/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäisellä pojalla ole mitään ongelmaa hiusrajan siirtymisellä. Kunhan vaan penis seisoo tanakasti.

Mitä aktuaalista

Vierailija
105/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota on suvussa, olet valinnut hänelle kaljuuntumisen valitsemalla hänen isänsä. 

Höpsis. Kaljuuntumisgeeni tulee äidin puolelta. Mun mies kaljuuntui alle parikymppisenä, pojalla on vankat hiukset, kuten enollaan, eli veljelläni, joka on viisikymppinen. Äitini isä, eikä enoni kaljuuntuneet. 

Vierailija
106/146 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaljuus rajaa karkeasti ottaen 9/10 naisista välittömästi ulos eli siitä joukosta joka olisi ollut kiinnostunut eli jos mies tapaa eläessään 3-4 naista jotka ovat aidosti hänestä kiinnostuneita niin kaljuuntuneena tuo naisten lukumäärä putoaa alle 0,5 naiseen eli todennäköisesti mies jää yksin loppuelämäkseen...

Vierailija
107/146 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti kaikki pois, kaljut miehet on upeita. 

Vierailija
108/146 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaat pojan tukan 3mm siiliksi parin viikon välein. Parempi siilitukka kuin kiiltävä kuulapää.

Vierailija
109/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota on suvussa, olet valinnut hänelle kaljuuntumisen valitsemalla hänen isänsä. 

Kaljuuntumis geeni tosin periytyy äidin puolelta

Ei se nyt ole näin yksinkertaista. Jotkut kaljuuntuu jotkut ei, se on ihan lottoa tuo kohtalo. Mulla on kaksoisveli ja paksu tukka jäljellä, mulla alkoi harvenemaan jo 16-vuotiaana. Yli 5-kymppisiä ollaan nyt. Silloin nuorena kollinahan se söi ihan sairaasti, mutta nyt en voisi edes ajatella, että joutuisi kuontaloa käydä jatkuvasti parturissa hoitelemassa. Suihkussa höylällä aina kaikki vek, eikä hatut haittaa kampauksen lässähtämistä. Mieluummin kalju kuin ohut Suomalainen liinatukka.

Vierailija
110/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta jos on noin selkeä perinnöllinen kaljuutuminen. Ainoa tapa on hiustensiirto. 

Ei hiustensiirto luo uusia hiuksia. Se on ihan hukkaa, jos kaljuuntumista ei saada pysäytettyä. 

Vierailija
111/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain tutkimuksissa tuon sanottiin periytyvän paremminkin äidin puolelta. Eli kannattaa katsoa äidin etenkin äidin isää sitä ennustetta varten.

Vierailija
112/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa takaa pitkäksi ja kampaa sitten eteenpäin. Kaupungilla näkee tuota aika usein ja onhan se tyylikästä.

Yööööök

Vierailija
113/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pois vaan rohkeasti. Kalju on hot!

Vierailija
114/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että yksi kaljuuntumiseen liittyvä geeni sijaitsee X-kromosomissa (androgeenireseptori), ja miehet saavat X:n äidiltään. Mutta se ei tarkoita, että kaljuuntuminen periytyisi vain äidin puolelta.

Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että kaljuuntuminen on monigeeninen ilmiö, johon vaikuttavat geenit sekä äidin että isän puolelta, yhteensä jopa yli 250 geneettistä aluetta (voimakkaasti ei-X-kromosomeissa).

Oman lapseni hiusraja alkoi pakenemaan 18-vuotiaana ja kaljuuntuminen tulee hänen tapauksessaan isän suvusta. Mun suvussa on kaikilla paksut ja vahvat hiukset.

Vierailija
115/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaljuus rajaa karkeasti ottaen 9/10 naisista välittömästi ulos eli siitä joukosta joka olisi ollut kiinnostunut eli jos mies tapaa eläessään 3-4 naista jotka ovat aidosti hänestä kiinnostuneita niin kaljuuntuneena tuo naisten lukumäärä putoaa alle 0,5 naiseen eli todennäköisesti mies jää yksin loppuelämäkseen...

Niin eli voisi olla mahdollisuus saada se yksi oikea nainen koko elämäksi. Mutta ei, se ei tunnu miehiä kiinnostavan, vaan se, kuinka moni nainen hänet haluaa.

Vierailija
116/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että yksi kaljuuntumiseen liittyvä geeni sijaitsee X-kromosomissa (androgeenireseptori), ja miehet saavat X:n äidiltään. Mutta se ei tarkoita, että kaljuuntuminen periytyisi vain äidin puolelta.

Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että kaljuuntuminen on monigeeninen ilmiö, johon vaikuttavat geenit sekä äidin että isän puolelta, yhteensä jopa yli 250 geneettistä aluetta (voimakkaasti ei-X-kromosomeissa).

Oman lapseni hiusraja alkoi pakenemaan 18-vuotiaana ja kaljuuntuminen tulee hänen tapauksessaan isän suvusta. Mun suvussa on kaikilla paksut ja vahvat hiukset.

Juuri näin se menee. Isäni ja isän isäni olivat kaljuja ja niin olen minäkin. Äidin isällä oli hiukset päässä kuolemaan asti.

Vierailija
117/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin ulkonäöstä huolissaan oleva, on kyseessä tyttö, ei poika.

Vierailija
118/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa trollin aloituksen? Siitä, että otsikko sisältää aina omituisessa yhteydessä sanan 'nousta'. Mikään ei oikeasti NOUSE, fysikaalisesti.

Skitsoidisten skenaarioiden käyttö taisi alkaa osana koronatoimia.

Vierailija
119/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut innoissani, kun aiemmin kehuttu vahva hiuskuontaloni alkoi harventua. Mietin eri keinoja (en toki hiustensiirtoa) ja joitakin hiuksia vahvistavia tai niiden lähtöä toivottavasti estäviä shampoita olen myös käyttänyt, mutta en halunnut missään tapauksessa alkaa syödä esim. valmistetta, jonka mahdollinen sivuvaikutus on erektion häiriintyminen. Nyt olen naimisissa eikä vaimoni ole tavattuamme eikä naimisissa ollessamme koskaan kritisoinut asiasta. Kehottaisinkin miettimään kahdesti, ennen kuin alkaa käyttää jotakin valmistetta, jonka sivuvaikutus voi olla aika dramaattinen.

Vierailija
120/146 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä kannattaa mieluummin keskittyä itsetunnon kasvattamiseen kuin resepteihin. Kaljut miehet ovat todella kuumia. Poikasi on jo valmiiksi lajinsa eturivistöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän