Lihavuusleikkauksen jälkeen inhoan roskaruokia ja rasvaisia ruokia
Myös inhoan suklaata, keksejä, jäätelöitä, makeita jugurtteja, limsoja, mehuja, kaikkia erilaisia sipsejä ja makkaraa. Kaikista pahinta on hampurilaiset ja kebab ja ranskanperunat ja eri pizzat, ja Subwayn leivät. Ennen leikkausta söin esim grillimakkaraa kesäisin mökillä, nyt oksettaa koko makkaran hajukin. Mikään makkara ei uppoa, ei edes täyslihamakkarat.
Nyt lempiruokaani on erilaiset salaatit, broileri, täysjyväriisi, ja etenkin Avocado, pähkinät, ja kirsikkatomaatti ja marjat ja hedelmät, etenkin omenat ja vesimelonit. Syön paljon eri keittoruokia, ja toki juuri niitä salaatteja.
Leikkauksen jälkeen laihduin koosta 56 kokoon 34. Lihavuusleikkauksen jälkeen Sain myös vatsankiristysleikkauksen ja rintojen kohotuksen. Käsivarsiin tai reisiin en tarvinnut mitään korjausleikkauksta.
Pääsin eroon CPAP-laitteesta, kolestrolilääkkeistä, verenpainelääkkeistä, kroonisista polvikivuista, ja jatkuvasta hengästymisen tunteesta. Myös vereni sokeri ja rasva-arvot normalisoituivat.
Keveänä ja terveempänä alkoi liikunta maistua ja nykyään urheilen 4-5 krt viikossa.
Tutut eivät tunnistaneet kadulla ja kesälomapaikassa jossa olimme käyneet yli 10 vuotta, luuli tuttu pariskunta että mieheni oli vaihtanut vaimon 10 vuotta nuorempaan :D Jouduin esittelemään tälle pariskunnalle, että se olen edelleen minä, mutta laihtuneena.
Mulla laihtuminen tapahtui tosi nopeasti, kokonaisuudessaan n 1 1/2 vuotta, ja olen siis itse tosi pienikokoinen muutoin, vain 149 cm pitkä.
Töissä myös mystisesti sain heti ylennyksen kun laihduin, vaikka työpanokseni pysyi koko ajan samana.
Myös ensimmäistä kertaa toiset ihmiset kehuivat ulkonäköäni ja miehet alkoi availla ovea töissä, ja Instagramissa huomiota alkoi tulla todella paljon (minulla on julkinen IG).
Terkut tutuille jos tunnistatte!
Voit myös kysyä minulta jos haluat tietää jotakin tästä polusta. Ja tosiaan minut leikattu v 2016 jolloin ei vielä ollut tehokkaita laihdutuslääkkeitä kuten nykyään.,
Kommentit (14)
Hienoa kuulla että siitä on sulla noin hyviä kokemuksia :) Itselläkin sama leikkaus harkinnassa ja eka lääkäri asian tiimoilta huhtikuussa, kun en haluais vanhempana sairastella ihan niin paljoa ja pitäis se tyttöystäväkin löytää
Tökki jo 2 viikon jälkeen rasvanen/ makea ruoka.
(Ilman apua laihduttanut)
Miksi ihminen lihoo niin paljon että pitää pienentää mahalaukkua? Onko kyse siitä ettei osata syödä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen lihoo niin paljon että pitää pienentää mahalaukkua? Onko kyse siitä ettei osata syödä normaalisti.
Siihen on monia syitä kuten liikaan juomiseenkin. Masennus on yksi yleinen tekijä, jos lihominen alkaa aikuisiällä. Lapsuuden lihavuus johtuu yleensä vanhempien huonoista ruokailutottumuksista, jotka siirtyvät lapsille.
Ja nyt tekee mieli pitsaa ja makkaraperunoita?
Unohdit sanoa tässä ketjussa, että laitatit itsellesi myös silikonitissit. Kehonkuvan kanssa sulla taitaa olla jotain työstettävää?
Hienosti on mennyt sulla, mutta älä sano ruokaa roskaksi.
AP tässä. Ei ole kehonkuva kanssa mitään ongelmaa :) Olen tyytyväinen peilikuvaani, lihavana en edes ikinä halunut katsoa peiliin vaan välttelin peilikuvaani.
Ja kuka väittää että lihavuusleikkaus on mikään helppo polku?? Tunnen monta lihavuusleikattua, joka on lihonut kaikki tai lähes kaikki kilot takaisin. Kyllä tässä pitää koko loppuelämä olla varuillaan ja syödä ravintorikkaasti se vähä mitä syö, ettei tule puutostiloja. Myös näin pitkään leikkauksesta kuluneena, tunnen kyllä ihan rehellistä nälkää. Ja joka aterialla valitsen syödä kohtuudella ja terveellisesti.
Itse vieroituin puolessa vuodessa roskaruoasta ja totuin terveelliseen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt tekee mieli pitsaa ja makkaraperunoita?
Ei todellakaan. Juurihan kerroin, etten pysty syömään mitään makaroita.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan halua tietää mitään, tuo on väärin laihdutettu. Sinulla on asiat ihan liian hyvin.
Moni lihavuusleikattu lihoo takaisin. Ei tuo leikkaus mikään hokkus pokkus keino ole. Tiedän monta lihavuusleikattua jotka ovat lihoneet takaisin kun eivät ole muuttaneet lihottavaa elämäntapaa
Leikkaus ei todellakaan ole oikotie onneen, vain apuväline. Mahansa saa venytettyä halutessaan takaisin isoksi. Joutuu miettimään tarkkaan, että syö ravinteikasta ruokaa ja ottamaan lisät tablettina.
Paljon leikkaukset maksoivat yhteensä?
Mikä on aiemmin estänyt siirtymästä terveellisempään ruokavalioon? Ei niitä makkaroita ja sun muita sulle varmaan ole väkisin syötetty.
Ei täällä kukaan halua tietää mitään, tuo on väärin laihdutettu. Sinulla on asiat ihan liian hyvin.