Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Analysoikaa tämä mustasukkaisuuteeni liittyvä tilanne

Vierailija
23.03.2025 |

Kiinnostaisi ulkopuolisten analyysi tilanteesta. Edellisessä pitkässä avoliitossani olin mustasukkainen, kärsin siitä itse ja avopuolisoani se ärsytti ja hän minua siitä usein syyllistä. En nyt sentään mitään raivonnut, mutta yritin jonkun verran kontrolloida avomieheni menemisiä ja aina kun hän oli jossain illanvietossa, matkoilla tms niin tuskailin ahdistuneena mielessäni että hän pettää minua enkä osannut nauttia ajastani silloin yhtään, olin vain ahdistunut. Lopulta, vuosien jälkeen hän pettikin. Päätin jättää hänet silloin. Pari vuotta myöhemmin tapasin uuden miehen, aloimme seurustelemaan ja sittemmin muutimme yhteen, nyt ollaan oltu avoliitossa 10 vuotta. Enkä koskaan tämän suhteen aikana ole kärvistellyt mustasukkaisuusahdistuksissa. Jos hän menee illanviettoon tai lähtee reissuun olen iloinen hänen puolestaan, hänen poissaollessa olen rento ja nautin elämästä samoin kuin hänen läsnäollessakin, en koskaan ahdistu siitä missä hän on enkä millään tavalla yritä häntä kontrolloida, en yksinkertaisesti kärsi hänen kanssaan mustasukkaisuudesta ollenkaan. Näiden parisuhteiden välissä en käynyt missään terapiassa tms vaan se oli vain se yksi suhde, joka jotenkin aiheutti minulle jatkuvan mustasukkaisuusahdistuksen. Muissa suhteissa sellaista ei minulla ole ollut. Olenko siis mustasukkainen ihminen vai oliko tuo suhde sellainen, että se olisi kenet tahansa saanut mustasukkaiseksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa valkoisia tennissukkia. 

Vierailija
2/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänkin myötä ihminen muuttuu, näin sen itse näkisin. Olin nuorempana parisuhteessa todella mustasukkainen. Lopulta kumppanin kanssa päädyimme siihen, että käyttämäni e-pillerit muuttivat persoonallisuuttani. Vaihdoin ne ja rauhoituin. Mutta vasta kun ikää on tullut enemmän, mustasukkaisuus on jäänyt kokonaan pois. En tunne sitä enää ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iänkin myötä ihminen muuttuu, näin sen itse näkisin. Olin nuorempana parisuhteessa todella mustasukkainen. Lopulta kumppanin kanssa päädyimme siihen, että käyttämäni e-pillerit muuttivat persoonallisuuttani. Vaihdoin ne ja rauhoituin. Mutta vasta kun ikää on tullut enemmän, mustasukkaisuus on jäänyt kokonaan pois. En tunne sitä enää ollenkaan.

Hmm. Itse käytin e-pillereitä koko sen edellisen avoliiton ajan, aloitin ne heti kun tapasin tuon miehen ja lopetin kun jätin hänet. Muulloin elämässäni en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Voisiko muka e-pillerit aiheuttaa mustasukkaisuutta? Ap

Vierailija
4/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mies oli petturi, päättele siitä. 

Vierailija
5/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et vain voinut jostain syystä luottaa siihen entiseen mieheen. Se voi johtua siitä minkälainen suhteenne oli ja minkälainen vuorovaikutuksenne oli. On sekin mahdollista että olet henkisesti kasvanut siitä ensimmäisestä suhteesta. Mutta suhteessa pitäisi olla sellainen perusturvallisuuden tunne, jos sitä ei ole niin en ihmettele että esiintyy mustasukkaisuutta. 

Vierailija
6/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, ehkä opit tuosta edellisestä suhteesta sen, että mustasukkaisuudesta ei ollut mitään hyötyä. Vainka olit käyttänyt kuinka energiaa siitä huolehtimiseen, mies petti lopulta silti. Eihän se mustasukkaisuus siis pelastanut tilannetta, joten osaat olla nyt huolehtimatta turhia kun tiedät, että et voi itse huolehtimalla vaikuttaa tilanteeseen millään tavalla.

Vierailija
7/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaistosit exästä, että hän vilkuilee muita naisia vaikka ei pettäisikään. Ja vaistoat nykyisestä, että hän ei vilkuile siinä mielessä muuta naisia vaan on rinnallasi kuten hyvän miehen kuuluukin. 

Vierailija
8/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota intuitioosi. Vaistosit pettäjän. 

Vierailija
9/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Itse käytin e-pillereitä koko sen edellisen avoliiton ajan, aloitin ne heti kun tapasin tuon miehen ja lopetin kun jätin hänet. Muulloin elämässäni en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Voisiko muka e-pillerit aiheuttaa mustasukkaisuutta? Ap

Ei nyt suoraan mustasukkaisuutta tietenkään, mutta voimakasta mielialojen vaihtelua kyllä. 

Vierailija
10/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkin voi käydä, että kun tarpeeksi monta vuotta olet syytettynä ja kärsit seurauksista vaikket ole mitään tehnytkään, niin lopulta kamelin selkä katkeaa: "jos istun jo tuomiota, niin sama se on sitten tehdä se rikoskin".

Vierailija
11/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan samanlainen kokemus. Olin nuorena sairaalloisen mustasukkainen. Entisistä ja nykyisestä miehestä. Lopetin pillerit avioitumisen jälkeen, kun vauva oli tervetullut. Myöhemmin laitatin hormonikierukan, joka ei koskaan ole aiheuttanut samanlaisia tunnemyrskyjä kuin pillerit. Myös mustasukkaisuus on jäänyt kokonaan.

Vierailija
12/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkin voi käydä, että kun tarpeeksi monta vuotta olet syytettynä ja kärsit seurauksista vaikket ole mitään tehnytkään, niin lopulta kamelin selkä katkeaa: "jos istun jo tuomiota, niin sama se on sitten tehdä se rikoskin".

Joo, tämäkin niin totta.