Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ovulaatiokipujako? Pitäisikö huolestua?!

12.03.2007 |

Kuten jo otsikkoon laitoinkin, niin ovulaatiokivuista on kyse. Olen kahden lapsen äiti ja kuopuksen syntymän jälkeen hormonitoiminta alkoi palautua ennalleen viime kesän lopulla. Ensin kovia alavatsakipuja kolme viikkoa, joiden takia hakeuduin lääkäriinkin. Diagnoosina kohtutulehdus, johon en kyllä itse uskonut silloin enkä vieläkään. Kivut lakkasivat aika pian tuolloin ja kuukautiset alkoivat ensimmäistä kertaa. Siitä lähtien kierto on ollut 25-28 päivää. Aina kierron puolivälissä minulle tulee todella kovat alavatsakivut ja välillä joudun ottamaan särkylääkettäkin sen takia. Kipu on koko alavatsalla eikä toispuoleista. Kivut kestävät yleensä 4-5 päivää ja samaan aikaan olen huomannut ns. " ovulaatiolimat" , joten yhdistäisin nämä kivut ovulaatioon. Ennen molempia raskauksiani olen tehnyt ovulaatiotestejä ja silloinkin kipuja on ollut ovulaation aikaan, mutta vain päivän kestävinä.

Nyt olenkin kuukaudesta toiseen hieman huolissani siitä mistä nämä monen päivän kovat kivut voivat johtua. Gynellä kävin syksyllä ja kysyin asiasta, mutta hän ei siihen varsinaisesti osannut mitään sanoa. Tuolloin oli vielä ovulaation aika ja alavatsakivut päällä, mutta ultralla ei nähnyt mitään poikkeavaa.

Olisinkin kiinnostunut kuulemaan onko kenelläkään muulla vastaavanlaista kokemusta! Onko näille koville " ovulaatiokivuille" mahdollisesti odotettavissa helpotusta kunhan hormonitoiminta on kunnolla tasaantunut? Ja miten te muut kovasti ovulaation aikaan kipuilevat pärjäätte? Mun mielestä kivut on jo niin kovat että ne heikentää jo normaalia olemista. Kiitollinen olisin jos joku osaisi auttaa!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule että se on mitään vakavaa, mutta on se inhottavaa!

Mulla näin: Saatuani toisen lapseni on minulla kans alkanut olemaan todella pahoja oviskipuja ja ne kestävät 3-5 päivää ja huipentuu viimeiseen päivään ettei meinaa edes seisomaan pystyä. Alkaa yleensä alaselkä kivulla ja välillä repii munasarjojen kohalla. Mutta minulla ei ole kuin tuo yksi päivä vain ihan helvettiä!Ja sen päivän jälkeen ei enää tunnu.

Mutta meillä on suvussa muillakin kovia oviskipuja eli oon sieltä varmaan perinyt. Yksi tätini joutuu jopa aina syödä pari päivää kipulääkkeitä oviksen ollessa päällä...Että silleen!!

On ainakin helppoa ajoittaa lapsen " tekeminen" ku on niin selvät oireet..)D

Kaiju

Mutta nyt täytyy lähteä töihin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla