Läheiset eivät ymmärrä eroani
Tai ehkä jopa voisin sanoa, että eivät hyväksy. Kukaan ei tiedä millaisessa suhteessa olen joutunut elämään. Kun ilmoitin, että nyt se loppui, on monet ystäväni sanonut, että kannattaisi vielä miettiä. Jopa äitini sanoi, että eihän minun nyt pitäisi erota.
Kommentit (25)
Eihän he sinun elämää elä. Sanohan heille.
Kokemusta on. Elin kuin häkissä. Huomasin yht äkkiä, että en ole nähnyt ystäviäni saati viettänyt heidän kanssaan aikaa. Puoliso alkoi rajoittaa elämääni. Muistan meidän viimeisen yhteisen uuden vuoden. Minun piti mennä ystävieni kanssa uuden vuoden juhliin, mutta mies päätti, ettei minulla ole asiaa sinne, vaan meidän pitää juhlia sitä vain kaksin. Muistan, miten ahdistunut olin. Kutsuin äitini luoksemme. Yritin silloin avata suutani ja kertoa tästä kaikesta omalle äidilleni. Miten elämäni on sietämätöntä. Mutta ex ei antanut tilaisuutta olla kaksin edes äitini kanssa. Hän tuli mukaan joka paikkaan. Yritin kaikki keinot. Silloin päätin, että nyt tämä loppuu ja vähitellen aloin tehdä toimenpiteitä. Laitoin asunnon hakuun ym... Muistan, että ystävät ei oikein ymmärtänyt edes miten huonona olin. Sehän oli ollut exän tarkotus. Ettei mulla olisi ketään. Onneksi pääsin pois. Hän alkoi olla myös vaarallinen.
Joo, eivät he menneet niihin naimisiin, johon sinä menit. Eivät he sitä arkea eläneet. Eivät he päätä sitä, että eroatko vai jatkatko. Noin, ja eivät he tiedä sitä, mikä on sinulle hyvää tai huonoa.
Ihan sama mitä muut ajattelevat. Kysymys on sinun elämästäsi. Ei aikuinen ihminen tarvitse kenenkään hyväksyntää omille päätöksilleen.
Se olisi kummallista, ellei olsi samalla niin raivostuttavaa, miten osa kuvitteleenkin aina tietävän ja osaavan miten muiden tulisi olla ja elää. Oli kyse vain muutaman esimerkinantaakseni sitten parisuhdekumppaninn löytämisestä, laps(i)en saamiesta tai vaikka kuten nyt AP:la eroamsiesta.
Olen tällaiseen "viisastaeluun" sortunut itsekin, - Mutta olen kyllä joitain kertoja hävennyt ja ihmetellyt, että millainen tollo sitä tuolloin(kin "taas") osasin olla,
Voimia ja jaksamista Sinulle Ap!
Uskovainen mies
Oletko kenties vuosia rakentanut jotain parisuhdekulissia? Ei ihme, että lähipiiri nyt kummastelee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties vuosia rakentanut jotain parisuhdekulissia? Ei ihme, että lähipiiri nyt kummastelee.
Siinä kummastelkoon, jos ei parempaa tekemistä keksi. Parisuhde on kahden henkilön välinen asia.
Ei ap
Mies on kanssani aivan erilainen kuin läheisteni kanssa. Ei kukaan tiedä millainen hän on oikeasti
Mun exukko oli mielyttävä vävypoika. Myös erittäin mukava kaverina.
Miehenä ja isänä ei nyt mitenkään sopiva.
Oli mm ulkomailla töissä lastemme teinivuodet.
Erottiin minun alotuksesta kun exä jäi kiinni muista naisista.
Hyvä näin.
Aluksi sanoin vanhemmilleni ja lapsillemme että oltiin kun veli ja sisko ja kasvettiin erilleen.
Exälleni oikein mielunen selitys. Hänestä kenenkään eron syy ei kuulu ulkopuolisille. En usko että olisi ajatellut samoin jos minä olisin pettänyt.
Tietty ystävättäret ja siskoni saivat kuulla totuuden.
Vasta yli vuosi erosta kerroin äidilleni totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samassa tilanteessa APn kanssa. Meillä puoliso rakensi kulissit ja kukaan ei ymmärrä tilannetta. Puoliso peittelee ongelmia kaikella tavalla ja minulle ollaan vihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on. Elin kuin häkissä. Huomasin yht äkkiä, että en ole nähnyt ystäviäni saati viettänyt heidän kanssaan aikaa. Puoliso alkoi rajoittaa elämääni. Muistan meidän viimeisen yhteisen uuden vuoden. Minun piti mennä ystävieni kanssa uuden vuoden juhliin, mutta mies päätti, ettei minulla ole asiaa sinne, vaan meidän pitää juhlia sitä vain kaksin. Muistan, miten ahdistunut olin. Kutsuin äitini luoksemme. Yritin silloin avata suutani ja kertoa tästä kaikesta omalle äidilleni. Miten elämäni on sietämätöntä. Mutta ex ei antanut tilaisuutta olla kaksin edes äitini kanssa. Hän tuli mukaan joka paikkaan. Yritin kaikki keinot. Silloin päätin, että nyt tämä loppuu ja vähitellen aloin tehdä toimenpiteitä. Laitoin asunnon hakuun ym... Muistan, että ystävät ei oikein ymmärtänyt edes miten huonona olin. Sehän oli ollut exän tarkotus. Ettei mulla olisi ketään. Onneksi pääsin pois. Hän alkoi olla myös vaarallinen.
Sinä se väärin toimit. Tietysti uudet vuodet sun muut vietetään ensisijaisesti puolison kanssa.
Voidaan toki yhdessä mennä ystävien joukkoon, jos molemmat haluavat.
Naisena ainakin elämä on niin helppoa että uuden parisuhteen löytää vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kanssani aivan erilainen kuin läheisteni kanssa. Ei kukaan tiedä millainen hän on oikeasti
Miehesi vaikuttaa narsistiselta. Narsisti käyttäytyy juuri noin. Kontrolloi sinun ympäristöä kaikilla mahdollisilla keinoilla ja yrittää eristää sinut. Ero narsistista voi olla vaikea ja sinua mustamaalataan. Narsistille ero epäonnistuminen ja sitä hän ei siedä. nim. kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on. Elin kuin häkissä. Huomasin yht äkkiä, että en ole nähnyt ystäviäni saati viettänyt heidän kanssaan aikaa. Puoliso alkoi rajoittaa elämääni. Muistan meidän viimeisen yhteisen uuden vuoden. Minun piti mennä ystävieni kanssa uuden vuoden juhliin, mutta mies päätti, ettei minulla ole asiaa sinne, vaan meidän pitää juhlia sitä vain kaksin. Muistan, miten ahdistunut olin. Kutsuin äitini luoksemme. Yritin silloin avata suutani ja kertoa tästä kaikesta omalle äidilleni. Miten elämäni on sietämätöntä. Mutta ex ei antanut tilaisuutta olla kaksin edes äitini kanssa. Hän tuli mukaan joka paikkaan. Yritin kaikki keinot. Silloin päätin, että nyt tämä loppuu ja vähitellen aloin tehdä toimenpiteitä. Laitoin asunnon hakuun ym... Muistan, että ystävät ei oikein ymmärtänyt edes miten huonona olin. Sehän oli ollut exän tarkotus. Ettei mulla olisi ketään. Onneksi pääsin pois. Hän alko
Oletko tosissasi? Ei ole tervettä, että puoliso rajoittaa toisen elämää niin, että ei saa tavata ystäviä ym. Tässä suhteessa myöskään ex ei halunnut ikinä minua mukaan minnekään juhliin. Useita kertoja myös petti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi vaikuttaa narsistiselta. Narsisti käyttäytyy juuri noin. Kontrolloi sinun ympäristöä kaikilla mahdollisilla keinoilla ja yrittää eristää sinut. Ero narsistista voi olla vaikea ja sinua mustamaalataan. Narsistille ero epäonnistuminen ja sitä hän ei siedä. nim. kokemusta
Kokemusta myös tällaisesta. Kun otin eron alkoi nämä mielistelyt kuinka kaikki muuttuu. Kun en leppynyt, alkoi seuraaminen ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta myös tällaisesta. Kun otin eron alkoi nämä mielistelyt kuinka kaikki muuttuu. Kun en leppynyt, alkoi seuraaminen ym
Juuri näin, yleensä noilla lupauksilla ei ole mitään pitävyyttä. Kaikki ongelmat jatkuu, kun tilanne tasoittuu. Kyseinen henkilö ei tule ottamaan mistään vastuuta. Kieltää kaikki, mistä häntä epäilet tai kerrot hänen tehneen. Hän uhriutuu ja syyllistää sinua tilanteesta. Jos on lapsia, hän saattaa kiusata tai uhkailla sinua lasten kautta.
Jos olet kuullut lauseita: Olet hullu, olet sairas, se on vaan sinun mielikuvitusta, kuvittelet asioita, olet mustasukkainen, olet epävakaa, tarvitset apua, on kyseessä narsisti. Ala tehdä suunnitelmaa eroon ja yritä olla syyllistämättä häntä millään tavalla. Kannattaa ilmaista ero siten, että olette kasvaneet erilleen, kuten yksi tuolla viesteissä aikaisemmin sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, yleensä noilla lupauksilla ei ole mitään pitävyyttä. Kaikki ongelmat jatkuu, kun tilanne tasoittuu. Kyseinen henkilö ei tule ottamaan mistään vastuuta. Kieltää kaikki, mistä häntä epäilet tai kerrot hänen tehn
Näin just. Ja narsisti osaa olla muille niin huomaavainen ym. Totuus on ihan muuta.
Sinun elämä.Sinä päätät.