Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleistuki 1500e korvaa kaikki tuet

Vierailija
23.03.2025 |

Miten pärjäät? Jääkö säästöön vai käytkö töissä tienamassa tuon päälle lisää?

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja mistä rahoista sitä aletaan maksamaan? Eiköhän velkakellokin jo kauhusta jumittunut.

Samoista rahoista mistä nykyinenkin paskatuki maksetaan, toi summa on suunnilleen sama mitä muutenkin tukiaisina maksetaan.

Vierailija
82/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen vaikea vastata kysymykseen, kun en ole (järkevästi kouluttautumisesta huolimatta) koskaan tuota edes kokoaikatyöstä saanut ja nyt olen pian työmarkkinatuelle tippuva työtön. 

Työelämä tuntuu hylkivän mua, vaikka kuinka olen yrittänyt, opiskellut ja jopa manifestoinut. Johtunee autismistani, etten kelpaa mihinkään. Mielelläni kyllä töihin menisin, jos vaam pääsisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja mistä rahoista sitä aletaan maksamaan? Eiköhän velkakellokin jo kauhusta jumittunut.

Samoista rahoista mistä nykyinenkin paskatuki maksetaan, toi summa on suunnilleen sama mitä muutenkin tukiaisina maksetaan.

Ongelmana on vaan se että nyt sen saisi kymmenet  tuhannet muutkin jotka ei nyt saa mitään! Ja tähän ei riitä rahat!

Vierailija
84/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä ainakaan nyt saa mitään! Meidän perheelle siis yhtäkkiä tulis vähän alle 5000€ ja kysympä vaan että mistä rahoista😂😂

Vierailija
85/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on vaan se että nyt sen saisi kymmenet  tuhannet muutkin jotka ei nyt saa mitään! Ja tähän ei riitä rahat!

Se verotettas pois. Tosin kysehän nyt ei ole Perustulosta joka tulisi kaikille vain yleistulosta. 

Vierailija
86/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä ainakaan nyt saa mitään! Meidän perheelle siis yhtäkkiä tulis vähän alle 5000€ ja kysympä vaan että mistä rahoista😂😂

Ei tulisi vaan se edelleen verotettas pois. Loppusumma ois siis sama kuin ennenkin teillä kovatuloisilla ja myös keskituloisilla. Jä

Vierailija
87/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 1500€/kk olisi passivoivaa. 800€/kk kannustaisi työelämään pienelläkin palkalla, mutta ei mahdollistaisi kotona lorvimista. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää jokaista täällä asuvaa, ihan itse pitää elantonsa hankkia.

Työkyvyttömyyden, sairauden tai muun vastaavan osuessa kohdalle, pitäisi tietysti lisäksi jotain tukia saada. Työtön saa töitä, kunhan hakee ja tekee. Tilapäisesti voisin kuurata vaikka vankilan vessoja itsekin :)

Vierailija
88/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta 1500€/kk olisi passivoivaa. 800€/kk kannustaisi työelämään pienelläkin palkalla, mutta ei mahdollistaisi kotona lorvimista. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää jokaista täällä asuvaa, ihan itse pitää elantonsa hankkia.

Työkyvyttömyyden, sairauden tai muun vastaavan osuessa kohdalle, pitäisi tietysti lisäksi jotain tukia saada. Työtön saa töitä, kunhan hakee ja tekee. Tilapäisesti voisin kuurata vaikka vankilan vessoja itsekin :)

😂😂😂😂

Vierailija
89/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on töitä, kun katsoo junan ikkunasta.

Lyhyen miehen kuuluisi mennä töihin.

Vierailija
90/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaikki tekisi niin? Eivät tekisi, koska rahaa ei voi syödä eikä rahalla itsessään edes ole mitään arvoa.

Vierailija
91/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi vaan se edelleen verotettas pois. Loppusumma ois siis sama kuin ennenkin teillä kovatuloisilla ja myös keskituloisilla. Jä

Ja mistähän se verotettais pois kun ei ole tuloja?

Meillä on siis kolme opiskelevaa nuorta jotka asuvat kotona. Itse jäin töistä pois koska asuntolaina on maksettu ja mies tienaa hyvin.

eli meidän perheessä ainoastaan mieheltä tul verotettaisi pois. Me neljä muuta saisimme sen koska meillä ei ole tuloja!

Vierailija
92/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kaikille maksaa? Rahan tuhlausta?

Vierailija
93/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 55v työttömille suunnitteilla 1000 € perustulo

Vierailija
94/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä tulee ja kenelle. Kas kun en ei oo uutisissa tullu vastaan. Onko varma ja koska tulee niin voin laittaa hakemusta kelaa. Hyvä jos tulisi. Pärjäisin paljo paremmi. Kun ny on rahat tiukilla viimene viikko tuilla. Meni aikoinaa töis terveys. Loppuuko työkkärin kyykytys? 

Vierailija
95/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pskanvtut, Hesassa saatetaan maksaa tuollaisia summia, muualla suomessa toimeentulotukitaso on tonnin paikkeilla.

Vierailija
96/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän se verotettais pois kun ei ole tuloja?

Meillä on siis kolme opiskelevaa nuorta jotka asuvat ko

Meillä sama, nuori (18.v)opiskelee ja asuu kotona, ei tuloja. Itse teen satunnaisesti töitä koska pärjäämme miehen tuloilla. 

Olisihan se mukava saada tuollainen extra summa tähän talouteen:)

Vierailija
97/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En etsisi töitä.

Elelisin leveästi.

Ei onnistu. Purra pakottaisi töihin.

Vierailija
98/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pskanvtut, Hesassa saatetaan maksaa tuollaisia summia, muualla suomessa toimeentulotukitaso on tonnin paikkeilla.

Pskanvtut. Harva saa hesassa (stadissa) tai muuallakaan Suomessa tuollaisia summia. Oikeasti se mitä saa on max joku 500-800 (asumistuet ja toimeentulotuki yhteenlaskettuna) 

Vierailija
99/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä töitä täälä Suomessa muka on? Aika harvalle nykyään. Ite oon jo niin vanha. 

Vierailija
100/146 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelijana hyppisin riemusta, nyt saan puolet tuosta.

Toki tää on joku vassareiden unelma kun eivät osaa yhtään matematiikkaa, jakavat vaan rahaa ilman että yhtään mietitään mistä sitä saadaan! Ääliöt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi