Häiritsevät rytmihäiriöt, apua
Mulla on ollut nyt perjantaista lähtien rytmihäiriöitä, jotka tulkitsen lisälyönneiksi. Niitä tulee, jos olen juonut kahvia, mutta myös ihan muuten vain pitkin päivää. Ei ole kipuja tai huonovointisuutta, mutta tuntemukset ovat ärsyttäviä ja häiritseviä. Täytyykö näiden takia käydä lääkärissä vai antaako olla vaan? Ymmärtääkseni lisälyönnit ovat joka tapauksessa vaarattomia eikä niille oikeastaan tehdä mitään. Stressaava elämäntilanne on kyllä just nyt.
Kommentit (35)
Lekuriin ja bisoprololia naamariin.
Kahvia ei luonnollisesti kannata juoda.
Ei siinä auta kuin varoa liikaa kofeiinia. Stressi pois. Vähennä kuormaa ja vastuita.
Vierailija kirjoitti:
Rokotehaitta
Joillakin on ilman rokotetta. Vaihdevuosissa alkaa pahentua. Verenpainetta miettien.
Vierailija kirjoitti:
Mulla magnesium auttaa noihin. Kannattaa kokeilla.
Mulla banaania.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei voi muuta kun ihmetellä nämä täällä apua huutelijat. Mitä luulet, että täällä voitaisiin sun sydämen rytmit saada kuntoon? Onko ihmiset ihan pihalla kaikesta.
No ihan helposti voi täältä saada avun. Ei aina tarvitse juosta lääkäriin hysteerisenä. Rytmihäiriöt on aika tavallisia ja ap jo itse sanoi mistä johtuu: juo liikaa kahvia!
Jos jatkuu sen jälkeen kun kahvia vähentää, pitää lopettaa kokonaan. Jos senkin jälkeen vielä on oireita, kannattaa kokeilla rautakuuria. Jos kaikki itse kokeillut eivät tuota tulosta, sitten voi varata ajan lääkärille, on helpompi saada aika kun voi kertoa mitä on jo itse tehnyt asialle.
Kannataisiko lopettaa kahvin juominen?
Mulla oli vuosikausi ne sydämmen muljahtelut ja ne tapahtui aina kun en tehnyt mitään rasittavaa eli lepoasennossa .Sain beettasalpaaja tapletit muljahtelu loppui käytänössä kokonaan.
Ootko syönyt vastikään lakua?
Se laskee kaliumia. Matala kalium aiheuttaa rytmihäiriöitä monella. Myös jos virtsaa paljon, voi kaliumit laskea.
Lisäks jos sulla on tietämättäs joku virus (esim. korona), niin se voi ilmetä sydänoireina.
T. Molemmat koettu
Vierailija kirjoitti:
Ootko syönyt vastikään lakua?
Se laskee kaliumia. Matala kalium aiheuttaa rytmihäiriöitä monella. Myös jos virtsaa paljon, voi kaliumit laskea.
Lisäks jos sulla on tietämättäs joku virus (esim. korona), niin se voi ilmetä sydänoireina.
T. Molemmat koettu
Joillekin voi liika kalium aiheuttaa, jos dehydrate juomassa on liikaa. Kun pitäisi olla nestettäkin ja natriumia. Sekä liharuoka välillä tai kananmunaa, jos jäänyt väliin pitkältä ajalta. Kaakao voi aiheuttaa myös rytmäriä ja tumma suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuosikausi ne sydämmen muljahtelut ja ne tapahtui aina kun en tehnyt mitään rasittavaa eli lepoasennossa .Sain beettasalpaaja tapletit muljahtelu loppui käytänössä kokonaan.
Mikä annos? Mulla ehkä liian pieni annos. Miksi kyljellä lytyssä tulee rytmäri? Vasen kylki / rinta.
Katso vielä onko selkä- ja niskalihakset jumissa. Jodin saanti.
Kaikki ALKOHOLIPITOISET juomat POIS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä annos? Mulla ehkä liian pieni annos. Miksi kyljellä lytyssä tulee rytmäri? Vasen kylki / rinta.
10mg per vuorokausi, enempää en ole ottanut ja tuolla määrällä ainakin mulla pysyy häiriöt hyvin kurissa.
Yli vuoden takainen aloitus, hei haloo