Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleistuki 400€ kaikille korvaa kaikki tuet, miten pärjäät?

Vierailija
23.03.2025 |

Valtio suunnittelee korvasvansa toimeentulotuen, tuöttömyystuen ja assumistuen kaikille annettavalla 400€ tuella. Hyvä suurimmalle osalle mutta nyt jää köyhimmät kyllä pulaan. Eihän tuolla elä!??

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, minä en aio edes yrittää pärjätä, se olisi mahdotonta, minä alan tappamahan poliitikkoja jos tuohon mennään enkä tule olemaan yksin, pakko on pakko.

Vierailija
82/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minä en aio edes yrittää pärjätä, se olisi mahdotonta, minä alan tappamahan poliitikkoja jos tuohon mennään enkä tule olemaan yksin, pakko on pakko.

Eat the rich. 

Vierailija
84/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisin 400 enemmän kuin nyt eli pärjäisin hyvin, mulla pieni työeläke ja kansaneläke, asumistukeni lakkautettiin juuri.

Ei, et saa. Kansaneläke on tuki, se lakkaa myös. Saat vähemmän kuin nyt. 

Vierailija
85/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahat loppuu eikä mitään menetettävää ole, voi lähteä ryöstämään vaikka Piikka Rurraa...

Vierailija
86/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella itseäni lyhyemmän miehen kanssa. 

Se olisi noloa. 

Vierailija
87/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoituksena saada ihmiset pois asunnoistaan kaduille tai jäämään vanhempien nurkkiin? Tuolla ei saa muuta kuin kuukauden ruoat yhdelle aikuiselle.

Aika kalliisti syö jos noin paljon menee yhden ihmisen ruokaan. Mulla menee n.150€/kk ja syön ihan hyvin.

Ihan itsetehtyä kotiruokaa pääasiassa syön eikä 150€/kk todellakaan raskasta työtä tekevä tule ravituksi. Kyllä viikossa menee n. 50€ ruokiin kun monipuolisesti syö lihaa, kalaa ja kanaa perunoiden, riisin ja pastan kanssa sekä leipää lisukkeineen ja hedelmiä, pähkinöitä ym. välipaloja. Ruokamäärä kun on aika erilainen pienikokoisen toimistotyötä tekevän  naisen ja raskasta ruumiillista työtä tekevän miehen välillä. 

Vierailija
88/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään linkkelöisiä ei ole varmaankaan. Eikä tule tuskin olemaankaan.

Keksit sitten lukuja omasta päästäsi.

Perustulo voi tulla. Mutta se ei ole 400.

Vai millä meinasit täyttää puolimiljoonaa vuokrakämppää? Yksiö halvimmillaan 300 kaksio 450 ja kolmio 550.

Keksimälläsi summalla saadaan roppakaupalla työttömiä. Kun 500 000 kämppää hoitavat tyypit saa potkut.

Loppuu omissa vuokrakämpissä asuminen köyhiltä. Asuminen muuttuu, kimppakämppä tai alivuokrahuone tulevat vaihtoehdoiksi. Joku ehkä pystyy hankkimaan mökin maaseudulta. Maailmalla on esimerkkejä myös asuntoloista ja makuusalipaikoista. 

Vierailija
89/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoituksena saada ihmiset pois asunnoistaan kaduille tai jäämään vanhempien nurkkiin? Tuolla ei saa muuta kuin kuukauden ruoat yhdelle aikuiselle.

Aika kalliisti syö jos noin paljon menee yhden ihmisen ruokaan. Mulla menee n.150€/kk ja syön ihan hyvin.

Ihan itsetehtyä kotiruokaa pääasiassa syön eikä 150€/kk todellakaan raskasta työtä tekevä tule ravituksi. Kyllä viikossa menee n. 50€ ruokiin kun monipuolisesti syö lihaa, kalaa ja kanaa perunoiden, riisin ja pastan kanssa sekä leipää lisukkeineen ja hedelmiä, pähkinöitä ym. välipaloja. Ruokamäärä kun on aika erilainen pienikokoisen toimistotyötä tekevän  naisen ja raskasta ruumiillista työtä tekevän miehen välillä. 

Mä en ole pienikokoinen toimistotyötä tekevä nainen vaan ylipainoinen nainen joka pudottaa painoaan. Teen fyysisesti raskasta työtä vanhuspuolella. Käyn uimassa ja kuntosalilla. 

Vierailija
90/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että vähintään 50 euroa viikossa menee, jos syö monipuolisesti ja ostaa kaiken kaupasta, eikä ole itsellä mahdollisuutta onkia tai kerätä suuria määriä marjoja ja sieniä tai viljellä jotain omassa pihassa. Jäin vain miettimään, että miksi raskasta työtä tekevällä ei olisi ihan kunnon palkkakin? -Eri

Vierailija
91/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä suunnitellaan. Suomalaisten pitäisi olla nyt hereillä ennen kuin hallitus tuhoaa tämänkin asian.

Missä linkki summalle 400e?

Vierailija
92/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulostahan siinä olisi kyse. Liian pieni summa olisi kyllä elämiseen näin kalliissa maassa kuin Suomessa.

Meillä ei ole varaa isompaan summaan. Tai sitten on, kun jokainen maksaa kaikista tuloista 30% veroja, siis myös perustulosta.

Ai että ko oliski noin pienet veroprosentit, menee 50% tällä hetkellä. Verot alas ja vielä perustuloa ni tässähä vois rikastua.

Edelleenhän tässä on kyse yleistulosta. Ei perustulosta. Ihan eri asia. Ja mikäli ylipäätään olisi perustulosta kyse, sekin olisi tarkoitus verottaa pois niin ettei n. 2000 euron palkan jälkeen näkysi nettotuloissa. 

Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta, mikä noissa on ero? Perustulo, yleistulo, kansalaispalkka, kaikkia tuollaisia vaan näkee mutta ei avaudu mitä ne sisältäisi. 

Vierailija
93/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit täytyy myydä toinen munuainen

Vierailija
94/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko lopettaa kaikki maksaminen rikkaalle rahastavalle EU eliitille ja rikkaille EU maille sekä Ukrainalle ja muille maille. Ja käytetään nämä valtavat rahat nyt suomalaisten elämisen tueksi.

Otetaan vaikka kansanäänestys asiassa heti.

Vierailija
95/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että vähintään 50 euroa viikossa menee, jos syö monipuolisesti ja ostaa kaiken kaupasta, eikä ole itsellä mahdollisuutta onkia tai kerätä suuria määriä marjoja ja sieniä tai viljellä jotain omassa pihassa. Jäin vain miettimään, että

En minä mitään palkasta puhunutkaan ja se onkin ihan hyvä perusduunariksi lähes 50 000€/v. Kantaa otin vain rahamäärään millä saan itselleni kaupasta riittävät määrät monipuolista ruokaa.

Vierailija
96/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että vähintään 50 euroa viikossa menee, jos syö monipuolisesti ja ostaa kaiken kaupasta, eikä ole itsellä mahdollisuutta onkia tai kerätä suuria määriä marjoja ja sieniä tai viljellä j

Jotkut kuvittelevat tarvitsevansa järjettömiä määriä ruokia, mutta todellisuudessa vähemmälläkin pärjäisi.

Vierailija
97/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä 400 eurolla ei kukaan elä eli tuo on huono vitsi.

Opiskelijat elävät. 

Eivät elä, vaan ottavat lainaa.

Vierailija
98/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet lyhyt mies. Kukaan ei ole susta kiinnostunut. 

Vierailija
99/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mallina brittien yleistuki. Sitä saa minimipalkkaiset köyhät. Eivät silti tule toimeen vaan kuolevat kylmyyteen ja nälkään.

Tämän ärri haluaa Suomeen.

Ja se ajaa saajansa kunnon köyhyysloukkuun. Taidetaan soveltaa samoja ehtoja, kuin mitä meillä toimeentulotuessa tällä hetkellä. Eli kaikki yhtään ylimääräinen mitä teet/saat on heti euromääräisesti pois yleistuesta. Se passivoittaa, koska ei kannata tehdä mitään, koska muuten tiput täysin nollatuloille. 

Vierailija
100/108 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää samalla alentaa vuokratasoja. Jos maksat 600-700€ vuokraa, mistä saat loput ja mitä syöt?

Pakkoko sitä on yksin asua? Vuokraa parin muun tuensaajan kanssa 600e kämpän niin jää vielä parisataa ruokaan yms. Ilmaista rahaa. Tai sitten tienaa sen verta muita tuloja että on varaa asua yksin

Taidan ottaa tuon muiden tulojen tienaamisen. Olen sen verran introvertti että yhteiselosta ei tule mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän