Jos oksentaa petivaatteille, miten ne saa puhtaaksi?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
No missäs sitten? Lähtee tietysti, itse pesisin pitkällä ohjelmalla mahdollisimman kuumassa lämpötilassa. Eipä ole kyllä ikinä tapahtunut mulle.
Ei ne lähde missään. Joutuu kaupalta hakemaan uudet.
Paskakin lähtee pesukoneessa
suosittelen 70-90 astetta niin puhdistuu
Vierailija kirjoitti:
Entä 95?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 95?
Vieläkin parempi
Onko ehtinyt jo kuivua? Oliko punaviiniä. Jos molemmat on kyllä, voi olla vaikeaa saada irti enää. Mutta kokeillahan aina kannattaa.
Pisin pesu 100 asteessa niin lähtee.
Ehkä paperilla osa pois. Ja pyykkikoneeseen, riittävän tehokas pesuaine tai tahranpoisto, riittävä lämpötila. Osaa ehkä ei saa pelastettua, voi olla ettei irtoa kaikki tahrat, vaikka pesisi parit kerrat. Joillekin sama tahra tulee päällyspatjaan tai muita tahroja. Kuivatus. Siksi olisi hyvä olla ajoissa roskapusseja ja sankoa.
Olin just tulossa ehdottamaan polttamista. Hyvä jos lähti. Voi ne silti polttaa jos siitä tulee parempi mieli.
Miksi oksensit? Otitko liian pitkälle kurkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Lähtee, mutta haju jää
Paitsi jos käyttää pyykkietikkaa
Oksennuksen haju ei lähde kankaasta/vaatteesta millään pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oksensit? Otitko liian pitkälle kurkkuun?
Liikaa viiniä
ap
Pyyhi paperilla kaikki mitä lähtee ja kaada pesupallolla pesuaine tahrojen kohdalle ja laita koneeseen. Mahahappo voi syövyttää värit pois, niin kannatta pestä mahdollisimman pian.
Kyllä meillä on pesu siihen auttanut.
Mä olen suoraan heittänyt menemään petivaatteet, joissa on oksennusta tai kakkaa. (koiran)
No missäs sitten? Lähtee tietysti, itse pesisin pitkällä ohjelmalla mahdollisimman kuumassa lämpötilassa. Eipä ole kyllä ikinä tapahtunut mulle.