Miksi ex ei päästä irti?
Tulin jätetyksi ja se särki sydämeni. Minä en olisi halunnut erota ja tein kyllä kaikkeni että oltaisiin voitu jatkaa jollain keinolla. Mutta mikään ei kelvannut. Hän vaan kokee että hänellä ei ole mulle riittävästi annettavaa tällä hetkellä. Silti hän ei päästä irti. Soittaa joka päivä, joskus useita kertoja päivässä. Laittaa viestiä, kysyy kuulumisia, kertoo omistaan. Minä, heikko ihminen, sitten mielessäni elättelen toivetta että ehkä hän vielä kuitenkin muuttaa mielensä. Siksi en itsekään pysty riuhtaisemaan itseäni irti. Tiedän, säälittävää.
Niin. Ette te tietenkään sitä voi tietää miksi hän toimii näin. Hän itse sanoo että kun kyse ei ole siitä että tunteet olisi kuolleet, tunteet on ennallaan, niin hän ei vaan osaa yhtäkkiä lopettaa kaikkea kuin seinään.
Mutta minä tässä kärsin tietysti. Olisko jotain viisaita sanoja joilla saisin itseni irrotettua tästä ihmisestä? Onko joku toinen samassa jamassa? Jotain lohtua kai vaan haen. Taas yksi uneton yö takana.
Kommentit (27)
Tuollaisia ne ekat erot ovat, kuin emostaan vieroittautuisi.
Koita nyt vaan lakata vastaamasta hänelle ja pidä vaikka päivän tauko, sitten toisen. Ohjaa huomiosi tietoisesti muualle ja etsi elämääsi muuta sisältöä
En tiedä, miehenä mulle oli maailman onnellisin päivä kun sain avioeropäätöksen.
En kiusaa ex-vaimoani, mutta hän kyllä kiusaa mua ja soittelee aina kun tarvii johonkin apua. Minä itse en ole tainnut ikinä soittaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et tee niin kuin joku neuvoi? Estä, vaihda paikkakuntaa?
En tiedä minkälaista elämää te muut vietätte mutta en minä tuosta noin vaan voi vaihtaa paikkakuntaa, mulla on vakityö ja omistusasunto jne. täällä. Eikä se mitään muuttaisi kuitenkaan. Me asutaan jo nyt eri paikkakunnilla.
Joo, voisin estää, mutta tuntuisi todella oudolta estää ihminen joka on ollut yksi tärkeimpiä mun elämässä, ja jota kohtaan edelleen tunnen vahvasti. Ja kuten sanoin aloituksessa, edelleen toivon että hän muuttaisi mielensä... Ja että tiedostan tämän olevan säälittävää mutta ehkä se on inhimillistä... Kunhan aikaa kuluu vielä vähän niin uskon että pystyn tekemään itsekin ratkaisuja. Mutta nyt tää on vielä sen verran tuore haava että en vaan pysty, enkä varmaan edes halua.
Tärkeimpään ihmiseen voi pitää vaikka kuukauden yhteydenpitotauon ja jos se sen jälkeen edelleen tuntuu tärkeimmältä, suhteen ylläpitoa voi jatkaa. Mutta sinä olet nyt koukusa ja pelokas tulevasta ilman häntä, joten et pysty tekemään objektiivista arviota siitä, onko elämä parempaa hänen kanssaan vai ilman. Kokeile sitä yksinoloa ja mieti sitten uudestaan.
Sano nyt sille että suksii kuuseen. Näköjään haikailee takaisin. Älä ota. Meni jo mutta seksi kelpaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko exälläsi tapana hyysätä eli "auttaa" naisia?
En tiedä onko tapana auttaa naisia mutta nyt kun kysyt niin tuokin on yksi perustelu minkä olen häneltä kuullut. Hän haluaa auttaa mua tietyissä jutuissa (en niitä nyt erittele tähän sen tarkemmin) ja on auttanutkin.
Mä kuulen nämä teidän kommentit ja tottakai mä olen miettinyt että haluaako se vaan pitää mut tässä jos ei löydy parempaakaan. Kai mä en siksi haluaisi uskoa siihen kun sitten se ei enää olisi se mies joksi mä sitä olen ajatellut.
Se ex haluaa vaan kontrolloida sinua, älä haikaile sitä.
Kiitos kaikille kommentoijille. Niissä on paljon pohdittavaa mulle. Mä olen sanonut exälle että tilanne on mulle vaikea ja pyytänyt häntä antamaan mulle tilaa jatkaa elämääni. Me jo sovittiin että ei olla muutamaan viikkoon yhteyksissä ja jutellaan sitten, mutta sen jälkeen hän on ollut entistä enemmän yhteyksissä. Me siis saatetaan puhua puhelimessa tuntikausia päivässä.
Oliskin eka ero :) Mut me ollaan jo tukevasti keski-ikäisiä ja valitettavasti eroja on molemmilla taustalla. Sekin ehkä kertoo jotain siitä kuinka erityinen ihminen ja suhde tämä mulle oli. Luulin aidosti löytäneeni loppuelämän ihmisen. Mutta nyt en enää ole varma mistään.
Sinulla on todella surullinen tilanne.
Ehdotan, että et vastaa puheluihin. Yritä pitää kunnon etäisyyttä. Toinen siellä sitten ihmettelee, mutta vastaa vain viesteillä, että sinut on jätetty, sydämesi on särkynyt, etkä jaksa kannatella exää.
Sitten hän joko luovuttaa tai ilmaisee kunnolla, haluaako olla uudelleen yhdessä. Tässä vaiheessa ajattele vain itseäsi, millaisen kumppanin sinä haluat. Olisiko miehellä nyt testosteroni vähissä tai masennusta?
Yritä samaan aikaan keksiä muuta tekemistä ja löytää uusia ihmisiä elämään. Yritä löytää uutta miestä, niin sinunkin ajatukset kääntyvät muualle.