Oletko nähnyt kummituksen?
Luen just kirjasarjaa Suomen kummitustapauksista, ja useissa kertomuksissa kerrotaan että " moni on nähnyt " sen ja sen kummituksen.
Esimerkiksi Suomenlinnassa juoksee tuon tuosta kummitus ravintolan edestä kukkulalle ja joku lenkkeilijä oli juossut sen peräänkin.
Joistain kertomuksista saa kuvan, että sen kun menee jonkun monista kartanoista tiloihin tai puutarhaan, niin siellä kulkee harmaa leidi tai vastaavaa. Vähän niin kuin kyseessä olisi turistinähtävyys.
Joissain mainitaan päätön kummitus.
Oletko nähnyt jonkun näistä kuuluisista kummituksista tai jonkun muun kummituksen?
Nimenomaan tarkoitan näkemistä, en muuta kummittelua.
Kommentit (7)
En.
Johtuu ehkä siitä että kummituksia ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu kun herään.
Lopeta se peiliin vilkuilu oi av-mamma...
Kyllä kerran aamulla baari illan jälkeen. Vieressä oli kummitus kun heräsin.
Olen herännyt nuorena niin että joku hattupäinen hahmo seisoi sängyn vieressä pimeässä ja piti käsiään lampun ympärillä. Pelkäsin niin että puristin silmät kiinni enkä uskaltanut liikahtaakaan. Myöhemmin avasin silmät ja hahmo oli poissa. Odotin hereillä auringon nousuun.
Sitten menin herättämään äidin ja kunnes ehdin kertoa mitä oli tapahtunut, hän kysyi kävinkö yöllä huoneessaan. Joku oli avannut oven äänettömästi ja sitten lipunut yhtä hiljaa pois ja sulkenut sen. Äitini oli myös pelännyt, mutta ajatellut että se olen ehkä minä.
En tiedä voiko olla että joku oli päässyt sisään sekoilemaan, kai olisi herätty ääniin. Yhä uskon että hahmo oli jokin henki. Kylmät väreet kulkee muistellessa.
Aika tarkkaa. Missä?