keskenmenoko?
Kommentit (8)
...caroliina_m! Mäkin sain viime lauantaina hailakkaakin hailakkaamman vaalean punaisen viivan ja tänä aamuna selvän negan. Mulla tosin ei ole vuoto vielä alkanut. Olen kirjoitellut enemmän tuon otsikon " Väriä testissä" alle.
Harmi, etten osaa sinua tilanteessasi neuvoa. Toivottavasti tilanteesi selviää pian ja parhain päin!
Minni-Maija
Mulla jatku edellisessä raskaudessa 6 viikkoo (toisella ja kolmannella kuulla) aina viikon tai kahden välein rusehtava tai punertavaa tihruttelu.. eli sain peljätä sen koko ajan tuleeko keskenmeno. Eikä tullut muutakuin istukassa oli ollut lisäistukka eli liekö toisen kanssa tullut keskenmeno ja toinen on jo yksi-vuotias.
Tsemppiä sulle ja koitahan olla ajattelematta niin paljon kun pystyt koska sen näkee vaan ajankans miten käy.
joo,olen yrittänyt olla miettimättä ja keskittyä laosiini mutta kun ei oikein onnistu!:/pää tuntuu välillä että halkeaa kaikista ajatuksista!mietin jo tuossa että jos testi mistä sain haalean viivan olikin vain joku testi missä oli vikaa!silti oireitakin on..aamuisin etova olo ja rinnat turvonneet ja arat!!tuskin ihan vaan kuvittelua,tiedä häntä...onneksi on nämä keskustelu sivut niin saa johonkin purkaa!!
mut oma kokemus viimekierrolta seuraavanlainen: haaleaa plussaa tuli useista testeistä eikä viivat vahvistuneet, kahden viikon aikana ehkä 5 eri testiä. Kun mielestäni sain kunnollisen plussan clearbluella.. alkoi vuoto 3 vrk:n kuluttua.. tuhrulla ja sit todella reilua vuotoa 8 vrk. Minulla vahvistumaton plussa tarkoitti epäkelpoa sikiötä, joka alkuunsa karsiutui pois. Tuntui kurjalta sillä tämäkin vauveli olisi saanut jo tulla.
Mutta sinulla voi olla mitä tahansa muuta. Plussatuulia+++++
eilen aamulla alkoi tuhruttelu ja voimistui koko päivän.illalla tuli aika kovat kivut,ensin mahaan ja sitten selkään,menin vessaan jolloin vuoto oli jo ihan veristä,sain keskenmenon..:( nytkin vielä vuotaa mutta se minua askarruttaa että pitääkö mennä käymään tai soittaa päivystykseen??kun vuoto alkoi eilen aamulla,soitin ja sanoivat ettei koti testi edes ole ollut varma ja että ne ovat kuukautiset jotka alkaa!!!kyllä ilalla tiesin kun vuoto koveni ja kivut alkoivat ettei kyseessä ollut menkat!näin mulla!!tosi surullista..saa nähdä uskaltaako koska alkaa suunnitella seuraavan tekoa!:/mites muilla hailakoilla testit on??
Voi Harmi! tsemppiä ja voimaa!
Minulla on myös kokemusta erittäin epäystävällisistä " terveyssisarista"
Sain varhaisen keskenmenon viime kesänä. Söin pillereitä mutta muutama unohtui välistä. Epäilin raskautta kun rintoja aristi ja oli kummallinen olo ja sellainen olo että ei ollut yksin kehossaan. Kuukautiset olivat myöhässä n. viikon mutta sitten kivun kanssa sieltä tuli verta ja joku möntti. Soitin terveyskeskukseen huolissani ja kysyin että pitäisikö tulla tutkimuksiin. Sain saarnan siitä että keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino (ei tietenkään ja kyllä me se tiedettiin!)ym.. ja että ei se varmaan mitään ole kierto vaan sekaisin kun en ottanut pillereistä ajoissa+ valistusta miten pitää olla huolellisempi ja että ei niitä voi ottaa miten sattuu ym. En saanut aikaa lääkärille.
Suosittelen että pidät pintasi ja vaadit ajan jos asia askarruttaa! Itse en sitä tehnyt ja asia vaivasi pitkälle syksyyn. Jälkeenpäin harmitti että en osannut pitää puoliani. Olin vaan niin hämmästynyt kommenteista ihmiseltä jonka pitäisi auttaa. Tietenkin huonoja päiviä sattuu kaikille mutta silti.
Uskon siihen että nainen tietää omasta kehostaan sen verran että pystyy tietämään millon on normaalit kuukautiset ja millon jotain muuta, Ja lääkäriltä voisi kysyä myös tuosta että pitääkö oottaa kierron palautumista vai voiko yrittää heti uudestaan.
Varhaiset keskenmenot on kuulemma yleisiä. Ystävälläni oli kaksi varhaista keskenmenoa ja yksi tuulimunaraskaus mutta nyt hänellä on kaksi ihanaa lasta ja kolmas tulossa ;)
tsemppiä, plussa onnea ja kaunista kevättä!
tein perjantaina testin ja sain haalean viivan..tänään aamusta alkoi tulla liman sekaista rusehtavaa vuotoa/tihkuttelua??välillä nipistelee vasemmalta puolelta ala mahaa!!onko kellään ollut samanlaista??onko tulossa keskenmeno vai mitä tämä on?edellisissä raskauksissa ei samanlaista ole ollut?!auttakaa ja neuvokaa joku mitä pitäisi tehdä??