Mitä tapahtui raamatunjaeketjulle?
Luin aiemmin illalla ketjua, jossa kysyttiin mikä on mieluisin raamatunjae. Itse vastasin kohdat Roomalaiskirjeestä (Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme) ja Psalmeista (Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki). Menikö ketju kinasteluksi vai miksi (ilmeisesti) poistettiin? Olisi kiva lukea lempijakeitanne ja ehkä keskustella niistä hyvässä hengessä!
Kommentit (37)
En ehtinyt vastaamaan, joten nyt.
Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuolisi, eikä kukaan, joka uskoo minuun ikinä kuole.
Roomalaiskirje 💛
Tämä on Psalmista 19:
8Herra on antanut täydellisen lain, se virvoittaa mielen. Herran ohjeet ovat luotettavat, ne neuvovat taitamatonta.
9Herran käskyt ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran määräykset ovat kirkkaat, ne avaavat silmäni näkemään.
10Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
11Ne ovat kalliimmat kuin puhdas kulta, kalliimmat kuin kullan paljous, makeammat kuin mesi, maistuvammat mehiläisen hunajaa.
12Ne opastavat minua, palvelijaasi, niiden noudattamisesta saa suuren palkan.
13Mutta kuka huomaa kaikki erehdyksensä?Puhdista minut rikkomuksistani, niistäkin, joita en itse näe.
14Varjele minut myös eksyttäjiltä, etten joutuisi heidän valtaansa. Silloin olen viaton ja puhdas, monesta synnistä vapaa.
15Ota sanani suopeasti vastaan, sanani ja sydämeni ajatukset, Herra, turvani ja lunastajani.
Kovin on vaikeaa valita suosikkijakeita, kun niin moni kohta Raamatussa tuntuu parhaalta.
ap
Lempijakeita on ihan valtavasti. Yksi niistä on profeetta Jesajan ennussanat Jeesuksesta:
"Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta.
Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden." (Jes. 42:3)
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
Jonkun heikko ego ei taas kestänyt.
Sananlaskut 3
Viisaus ja jumalanpelko
1 Poikani, älä unohda sitä mitä opetan,
pidä kaikki käskyni mielessäsi,
2 sillä ne kartuttavat päiviesi määrää,
antavat sinulle elinvuosia ja menestystä.
3 Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta
kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
4 niin saat rakkautta ja kiitosta
sekä Jumalalta että ihmisiltä.
5 Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan,
vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.
6 Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi,
hän viitoittaa sinulle oikean tien.
7 Älä luulottele olevasi viisas;
pelkää Herraa ja karta pahaa.
8 Siinä on sinulle lääke,
joka pitää koko ruumiisi terveenä.
Joku kirjoitti sinne jotain sairaita sukurutsajuttuja, ja se poistettiin. Ne jutut olivat kyllä Raamatusta, mutta kuvottavaa yhtä kaikki että kaksi tytärtä harrastaa seksiä isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti sinne jotain sairaita sukurutsajuttuja, ja se poistettiin. Ne jutut olivat kyllä Raamatusta, mutta kuvottavaa yhtä kaikki että kaksi tytärtä harrastaa seksiä isänsä kanssa.
Ne tyttäret olivat asuneet koko ikänsä kaupungissa jonka Jumala heidän selkänsä takana tuhosi koska meiniki siellä oli jo pitkään ollut perverssiä. Isänsähän ei noista akteista ollut tietoinen, koska tyttäret juottivat hänet hänet perskänniin molemmilla kerroilla. Äitinsähän ei tuosta pakomatkasta selvinnyt alkua pidemmälle, vaan katsoi taakseen ja menehtyi. Tästä voi päätellä että kaupungissa oli jotakin josta äiti oli haluton luopumaan, liekkö äitinsä moraalinen katsontakanta vaikuttanut myös tyttäriin.
Vierailija kirjoitti:
. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
Tämä muistakaa edelleen. Lisäksi älkää huudattako lapsianne kokouksissa, niin että kuulisi ja keskittyisi.
Minusta on väärin sensuroida asiallisia keskusteluja ja vaikka itse en pidä monistakaan uskovista ja uskonnosta, niin kyllä täällä pitää saada keskustella niistä.
T. Agnostikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tyttäret olivat asuneet koko ikänsä kaupungissa jonka Jumala heidän selkänsä takana tuhosi koska meiniki siellä oli jo pitkään ollut perverssiä. Isänsähän ei noista akteista ollut tietoinen, koska tyttäret juottivat hänet hänet perskänniin molemmilla kerroilla. Äitinsähän ei tuosta pakomatkasta selvinnyt alkua pidemmälle, vaan katsoi taakseen ja menehtyi. Tästä voi päätellä että kaupungissa oli jotakin josta äiti oli haluton luopumaan, liekkö äitinsä moraalinen katsontakanta vaikuttanut myös tyttäriin.
Niin, tästähän saivat muslimit alkunsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tästähän saivat muslimit alkunsa...
Eikö muslimien kantaisänä pidetä Ismaelia? Poikaa, jonka Abraham sai Saaran orjattaren Hagarin kanssa, kun Saara ei uskonut pystyvänsä enää itse saamaan lasta, vaikka Jumala oli niin luvannut.
Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
PalstaJumala poisti. Kaikki kunnia PalstaJumalalle. Rukoilkaamme.
Psalmista 8
Kun minä katselen taivasta, sinun kättesi työtä,
kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen
mikä on ihminen!
Kuitenkin sinä häntä muistat.
Mikä on ihmislapsi!
Kuitenkin pidät hänestä huolen.
Sinä teit hänestä lähes kaltaisesi olennon,
seppelöit hänet kunnialla ja kirkkaudella.
Sinä panit hänet hallitsemaan luotujasi,
asetit kaiken hänen valtaansa:
lampaat ja härät, kaiken karjan,
metsän villit eläimet,
taivaan linnut ja meren kalat,
kaikki vesissä liikkuvat.
Herra, meidän Jumalamme,
suuri on sinun nimesi
kautta koko maailman!
Niin, elämäsi tärkein asia toistaiseksi.