Pitkässä liitossa on kahdenlaisia pettäjiä: niitä, jotka eivät ole aikeissakaan erota ja niitä, jotka eroavat heti, kun parempi löytyy
Oletteko kohdanneet jompia kumpia?
Itse tiedän miehiä, jotka ovat pettäneet mennen tullen pitkässä liitossa, mutta he eivät ole aikeissakaan erota.
Sitten tiedän sellaisia miehiä, jotka ovat jättäneet vaimonsa pitkän liiton päätteeksi, kun ovat löytäneet ensin salaa jonkun ns. paremman naisen.
Miksi jotkut pettäjät eivät sitten jätä vaimoaan, vaikka heillä esim. pitkä salasuhde? Ja miksi toiset miehet ovat valmiit heittämään kaiken roskiin, kun parempi tulee vastaan?
Kommentit (50)
Aika usein myös toinen osapuoli vain kyllästyy tai alkaa huomata, ettei liitto olekaan niin hyvä. Minulla ainakin useammalle kaverille on käynyt niin. Ei siihen mitään pettämistä tarvita. Ihmiset vain muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein myös toinen osapuoli vain kyllästyy tai alkaa huomata, ettei liitto olekaan niin hyvä. Minulla ainakin useammalle kaverille on käynyt niin. Ei siihen mitään pettämistä tarvita. Ihmiset vain muuttuvat.
Monesti tuo kuitenkin päättyy pettämiseen tai tilanteeseen, jossa ihastutaan ja rakastutaan toiseen ja sitten jätetään toinen.
Harvat lähtevät tyhjän päälle, monet katselevat liitossaan jo seuraavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni 60-luvulla syntynyt parriarkaalinen setämies on koko elämänsä hyväksikäyttänyt naisia noin; sekä vaimoaan että niitä sivusuhteita. Nyt sitten kuusikymppisenä lerppamunana pönöttää avioliitossaan muina huoripukkeina.
Voin vahvistaa törmänneeni tähän tapaukseen. Niin pidetty mies duunissaan oli tämä case.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä eroja, mitä kukin pettämisellä etsii. Joku etsii uutta suhdetta ja jättää vanhan kun löytää. Joku etsii pelkkää hetken huumaa, jännitystä tai seksiä mutta ei koe tarvetta jättää olemassaolevaa suhdetta tämän takia.
Itse tiedän jälkimmäisen kaltaisen pariskunnan jo jopa 30 vuoden ajalta. Mies on pettänyt kymmeniä, ehkä satoja kertoja vaimoaan. Tiedän, että mies ei halua erota mutta tiedän myös ettei hän rakasta vaimoaan vaikka niin väittää. Jos rakastaisi, ei ihminne pystyisi pettämään. Vaimo taas rakastaa eikä hänellä ole tästä aavistustakaan. Hän uskoo heillä olevan ihana suhde. He tulevatkin hyvin toimeen keskenään ja heillä vaikuttaa olevan hauskaa. Rakkaus miehen puolelta vain puuttuu täysin.
Olen usein miettinyt, mikä olisi minun velvollisuuteni ystävänä. Jos itse olisin tuo vaimo, haluaisin tietää. Mutta toisaalta en uskalla kertoa, koska ti
Samanlainen tilanne. Ällön tästä tekee se, että etenkin reissutyövuosinaan tuo mies kävi Aasiassa ns tytöissä, jonka tiedän satavarmaksi olevan vaimolle niin hirvittävä ja ahdistava järkytys, ettei hän pääsisi siitä koskaan yli. Ihmisyys on ihan helvetin varjoista, ja sitten yrität täällä pimeydessä tasapainotella kahden pahan välillä.
Miten itse koet? Haluaisitko itse tietää miehestäsi tuollaisen asian silläkin uhalla että se voi uhata jopa mielenterveyttä? Vastapuolella on tietenkin se, ettei tarvitse elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä eroja, mitä kukin pettämisellä etsii. Joku etsii uutta suhdetta ja jättää vanhan kun löytää. Joku etsii pelkkää hetken huumaa, jännitystä tai seksiä mutta ei koe tarvetta jättää olemassaolevaa suhdetta tämän takia.
Itse tiedän jälkimmäisen kaltaisen pariskunnan jo jopa 30 vuoden ajalta. Mies on pettänyt kymmeniä, ehkä satoja kertoja vaimoaan. Tiedän, että mies ei halua erota mutta tiedän myös ettei hän rakasta vaimoaan vaikka niin väittää. Jos rakastaisi, ei ihminne pystyisi pettämään. Vaimo taas rakastaa eikä hänellä ole tästä aavistustakaan. Hän uskoo heillä olevan ihana suhde. He tulevatkin hyvin toimeen keskenään ja heillä vaikuttaa olevan hauskaa. Rakkaus miehen puolelta vain puuttuu täysin.
Olen usein miettinyt, mikä olisi minun velvollisuuteni ystävänä. Jos itse olisin tuo vaimo, haluaisin t
Ehdottomasti haluaisin, mutta tähän ikään olen oppinut jo sen verran, että minun haluamiseni ja tunne-elämäni, sekä myös kivunsietokykyni poikkeaa paljon valtaväestöstä. Olen myös erittäin huono arvioimaan toisten ihmisten aivoituksia ja reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti tuo kuitenkin päättyy pettämiseen tai tilanteeseen, jossa ihastutaan ja rakastutaan toiseen ja sitten jätetään toinen.
Tämä ei ole minun kokemukseni. Ehkä liikun erilaisissa piireissä, mutta emme näe eroamista mitenkään "tyhjän päälle" jäämisenä. Suurin osa eroista tapahtuu siksi, että liitto ei enää ole palkitseva. Ilman pettämistä. Mutta uskon toki, että sinun kokemuksesi voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapasin miehen, jonka luulin jättävän vaimonsa, kun niin antoi ymmärtää. Roikotti mua sitten löysässä hirressä vuosia. Ei ollut aikeissakaan erota.
Ei ne eroa, jotka antavat ymmärtää ja lupaavat erota. Olisit voinut auttaa häntä eroamaan kertomalla vaimolle.
Ei kaikki eroa, vaikka tietäisivät. Ei pettämisestä kiinni jääminen mitenkään automaattisesti tarkoita eroa.
Luulen, että yli 55v johtajamiehistä noin 98% on pettänyt vaimoaan.
Nykyään vaimot eroaa, niin luku on pienempi. Myös miehet on muuttuneet parempaan suuntaan yleisen ilmapiirin vuoksi, mutta dilti yhä ainakin 65% pettää.
Naisten pettäminen kasvussa.
Mutta naiset muistakaa: te itse olette tähän syypää, eli ne jotka lähtee pettäjän peliin tietoisesti mukaan.
Selkeästi mies rakastaa enemmän vaimoaan, kuin sitä toista naista, jos ei eroa vaimostaan. Jos se toinen nainen olisi vastustamaton, niin toki lähtisi eropaperit salamana miehen näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi mies rakastaa enemmän vaimoaan, kuin sitä toista naista, jos ei eroa vaimostaan. Jos se toinen nainen olisi vastustamaton, niin toki lähtisi eropaperit salamana miehen näppikseltä.
Ei, vaan mies ei rakasta ketään. Ei edes sitä vaimoaan, jota pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan mies ei rakasta ketään. Ei edes sitä vaimoaan, jota pettää.
Tämä. Narsisti rakastaa vain itseään, omaa egoaan. Siksi hän käyttää _kaikkia_ ihmisiä _hyväkseen_. Ei todellakaan rakasta heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosia kattelijoita
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ollut melkein kahden vuoden ajan suhde vanhempaan varattuun mieheen. No eihän tuo eroamassa ole. Nautitaan seksistä niin kauan kuin tätä iloa nyt riittää.
N45
Lopeta tuo ja kasvata selkäranka. Vai onko myöhäistä enää kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, mikä olisi minun velvollisuuteni ystävänä. Jos itse olisin tuo vaimo, haluaisin tietää. Mutta toisaalta en uskalla kertoa, koska tiedän että suhde romuttuisi, ehkä jopa jonkun miel
Tottakai kerrot, muuten tilanne vain pahenee. Mitä pikemmin sen parempi. Ystäväsi tulee vielä kiittämään sinua myöhemmin paremman miehen kainalossa.
Mennen tullen pettävät jätetään joka kerta. Mutta aina jaksavat etsiä uutta. Kunnes lerpahtaa lopullisesti. Siksi eivät eroa. Saamattomat vätykset
Mitä te naiset näette pettäjissä?
olen alkanut suhtautumaan pettämiseen eri tavoin. En ole (vielä) pettänyt. mutta jos liitto on huono, niin.
Samanlainen tilanne. Ällön tästä tekee se, että etenkin reissutyövuosinaan tuo mies kävi Aasiassa ns tytöissä, jonka tiedän satavarmaksi olevan vaimolle niin hirvittävä ja ahdistava järkytys, ettei hän pääsisi siitä koskaan yli. Ihmisyys on ihan helvetin varjoista, ja sitten yrität täällä pimeydessä tasapainotella kahden pahan välillä.