Miksi todella harva sijoittaa kuukaudessa vähintään 1000€?
Tuo onnistuu jollain 4500€/kk bruttopalkalla, minkä tienaa joka toinen.
Kommentit (66)
Minulla on 4500 euron bruttopalkka, josta jää käteen 3000 euroa. Asumisen kulut 1400 euroa, ruoka 600 euroa, auto 250 euroa, lasten harrastukset 200 euroa ja muut laskut ja hankinnat 400 euroa. Jäähän tuosta vielä 1350 euroa sijoitettavaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 4500 euron bruttopalkka, josta jää käteen 3000 euroa. Asumisen kulut 1400 euroa, ruoka 600 euroa, auto 250 euroa, lasten harrastukset 200 euroa ja muut laskut ja hankinnat 400 euroa. Jäähän tuosta vielä 1350 euroa sijoitettavaksikin.
Minun laskuoppini mukaan 150€, ei suinkaan 1350€.
Vierailija kirjoitti:
Tonni per kk ei oikein lyö leiville, isoihin masseihin pääsee kiinni kun tekee 2-3 isompaa satsausta vuodessa.
Oikealla strategialla tonni kuussa on PAREMPI kuin 6 k€ kerran puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitushullut luulevat saavansa joskus jotakin pyramidihuijauksista.
Mitä pyramidihuijausta on esimerkiksi osakesijoittamisessa mielestäsi?
Minä olen sijoitusteni tuotoilla maksanut kolme autoa ja yhden asunnon velattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
1400+600+250+200+400=2 850. Jos sulla sen päälle jää 1350, sun nettotulot pitäisi olla 2850+1350=4 200
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuulun niihin joka toiseen joka tienaa 1000€. Siitä on paha sijoittaa 1000€. Kaikki yli 1000€ pistäisin kyllä sijoituksiin jos sellaista olisi. Siksi.
Kirjoitin että joka toinen tienaa 4500€/kk. 1000€/kk tuloilla ei pidä keskittyä sijoittamiseen, vaan ensin sen 4500€/kk duunin löytämiseen.
Np eipä ole edes 2000 duuneja tarjolla. Minulle riittäisi sekin.
Vierailija kirjoitti:
Tonnia?
Kuukausittain tulee tehdä kauppoja vähintään kymmenillä tuhansilla, sadoilla tuhansilla pääsee vasta pienten miesten joukkoon. Vasta kun kuukaudessa tekee kauppaa miljoonilla on ns. vakavastiotettavien sijoittajien joukossa.
Aloittaja tarkoitti rahan sijoittamista, ei kaupankäyntiä. Kuka tahansa jolla on muutama tonni käteistä, voi treidata pörssiosakkeilla vaikka 8 tuntia päivässä, ja saavuttaa miljoonan liikevaihdon kuukaudessa, mutta jäädä silti tappiolle tai ehkä muutaman satasen tai tonnin voitolle.
Enpä ole enää viitsinyt sijoittaa oikeastaan yhtään. Rahaa on säästössä niin paljon, että hyvin pärjään hautaani asti, joten paree tuhlata vaan kaikki mitä tulee.
En ole syönyt kahteen päivään yhtään mitään muuta kuin kaurapuuroa ylimääräisen, yllättävän 40e menon takia. Painoindeksi tippunut tänä vuonna alipainon puolelle muutenkin. Onneksi huomenna pääsee kauppaan kun tilipäivä. Että eipä paljon tonneja sijoitella.
Miten muutenkaan toisten selkänahasta osinkojen muodossa rahaa kiskovat kehtaavat näitä juttujaan puhua tai kirjoitella? Empatiakyky lähellä nollaa?
Jaa a. Itse opiskelen ja saan tukia reilu 700e, töistä noin 900e ja osinkoja 750e. Osingot menevät takaisin sijoituksiin ja tuolla 1600e elän. Ihan en siis 1000e pääse kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt kahteen päivään yhtään mitään muuta kuin kaurapuuroa ylimääräisen, yllättävän 40e menon takia. Painoindeksi tippunut tänä vuonna alipainon puolelle muutenkin. Onneksi huomenna pääsee kauppaan kun tilipäivä. Että eipä paljon tonneja sijoitella.
Miten muutenkaan toisten selkänahasta osinkojen muodossa rahaa kiskovat kehtaavat näitä juttujaan puhua tai kirjoitella? Empatiakyky lähellä nollaa?
Sijoittaminen ei ole merkki empatiakyvyn puutteesta. Se on yhteiskunnan normaali käytäntö, jolla kuka tahansa työstään palkkaa saava voi parantaa talouttaan. Lähes kaikki yritykset ovat alkuvaiheessa tarvinneet sijoitettua rahaa, jotta tuotanto saadaan pyörimään ja työntekijöitä on mahdollista palkata.
Kannattaa varoa ettei kryptot sula 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa sinäkin, sitten kun pääset yläkoulusta
Tienaan ja sijoitan tuota enemmän, mutta en halunnut provosoida tuloilla joihin harvempi pääsee. Maisterinpahvit löytyy, tutkijakoulutukseen en ole edes hakenut.
No, mä hain ja pääsin. Tutkijan palkat tiedetään, joten eipä jää 1000€ kuussa säästöön, onneksi on mies ns hyvissä töissä. Halutaan tarjota myös lapsille enemmän kuin ollaan itse aikoinaan saatu ja teinin tarpeet on paikoin aika arvokkaita.
Pistän tonnin kuussa sijoituksiin ja toisen tonnin lainanlyhennyksiin. Ei ole kummoinen temppu perheellisellekään.
T. Toinen tohtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuulun niihin joka toiseen joka tienaa 1000€. Siitä on paha sijoittaa 1000€. Kaikki yli 1000€ pistäisin kyllä sijoituksiin jos sellaista olisi. Siksi.
Kirjoitin että joka toinen tienaa 4500€/kk. 1000€/kk tuloilla ei pidä keskittyä sijoittamiseen, vaan ensin sen 4500€/kk duunin löytämiseen.
Jokatoinen😅🤣
Otapa selvää. 4500e (9-10 desiili) tai yli tienaa Suomessa vain n 15% palkansaajista vaikka tuokin on surkea palkka nykyään.
Max 3000e käteen ja siitä maksat perheen elämisen, ei todellakaan jää tonnia ellet asu yksin vuokrayksiössä
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois ylimääräistä mutta pistän kaikki haiseen. Tykkään nauttia nyt nuorempana kuin säästää sitä hetkeä varten kun toinen jalka on haudassa tai kuolen ennen aikojaan, jolloin muut perii rahani. -Setämies 44v
Minäkin laitan kaiken haisemaan sivukuluihin Thaimaassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa sinäkin, sitten kun pääset yläkoulusta
Tienaan ja sijoitan tuota enemmän, mutta en halunnut provosoida tuloilla joihin harvempi pääsee. Maisterinpahvit löytyy, tutkijakoulutukseen en ole edes hakenut.
🤣
Minä sijoitan sen, minkä voisin ilman katastrofia menettää. Se on tällä hetkellä 300€/kk.
1700e/kk rahaa käteen. Yleensä säästöön & sijoituksiin menee se n. 700e, josta siis osa säästötilille ja osa rahastoihin. Mutta asunkin halvasti ja yksin, asumiseen menee reilusti alle 500e kuussa kaikkine kuluineen.
Aika harva tässä maassa mitään yli neljän tonnin palkkaa saa.
Vierailija kirjoitti:
1700e/kk rahaa käteen. Yleensä säästöön & sijoituksiin menee se n. 700e, josta siis osa säästötilille ja osa rahastoihin. Mutta asunkin halvasti ja yksin, asumiseen menee reilusti alle 500e kuussa kaikkine kuluineen.
Aika harva tässä maassa mitään yli neljän tonnin palkkaa saa.
Riippuu sosiaalisesta piiristä. Omassa kolmikymppisten tuttavapiirissä enemmistö tienaa yli 4500 e/kk. Toki pitää olla ylempi korkeakoulututkinto tai tohtorintutkinto.