Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Anteeksi Pekka" Apunary tuki vähän huume ja talousrikollisia oman suvun ja lähipiirin jäsenistä

Vierailija
20.03.2025 |

Pekka-kohussa ryvettynyt järjestö pyysi rahaa talousrikolliselle En aio nyt antaa mitään haastattelua, kiitos vaan

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011106743.htm

Minähän sanoin. Pyörittivät itseään ja lähipiiriään.l

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia uskottavaa hyväntekeväisyyttä tekee vakiintuneet järjestöt, ei nämä mutufiiliksellä ja tunnepohjalla toimivat amatöörit! Lahjoittakaa Spr:lle, PeLa:lle jne! 

Jep. 

Myös kirkon kautta voi lahjoittaa, jos haluaa auttaa, vaikkei kuuluisikaan kirkkoon. Kirkko on luotettava välikäsi.

Vierailija
62/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö nää faceryhmät toimii. Lahjoittaako joku Kaheli vielä niille.

Höynäytettäviä hyväuskoisia hölmöjä löytyy AINA. Maailman yksinkertaisin keino kusettaa rahaa on vedota naisten tunteisiin esim. eläimien tai lasten auttamiseen liittyvillä tekaistuilla tarinoilla.

Jos minun pitäisi elättää itseni rikollisella toimimmalla eikä mitään muuta vaihtoehtoa olisi henissä pysymiseen, kusettaisin rahaa sinisilmäisiltä hieman yksinkertaisilta naisilta. Yleensä ne jotka haksahtavat kusetuksiin ovat itse tyhmiä ja persaukisia jo valmiiksi, mutta ne ottavat vaikka pikavippejä auttaakseen eläintä tai lasta joka on olemassa vain keksityssä tarinassa.

Miehiä kusetetaan mm. lupaamalla seksiä ja rahaa. Myös heidän voimakkaisiin ihanteisiinsa voidaan vedota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tieto että Merjan sukulainen?

Vierailija
64/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up 

Vierailija
65/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Heidi se vaan yhä yrittää sysätä vastuuta muille. Ensin avustettaville että on muka itse tullut höynäytetyksi. Nyt sitten kumppani Merjalle 😅 Ei luoja.... Kukaan voi olla noin naivi, että tätä uskoo. Yksikään hyväntekeväisyyden tekijä joka jakaa nälkäisille leipää ei näillä rahoilla matkustele säännöllisesti perheensä kanssa kaukomaille ja käytä merkkivaatteita ja paistattele julkkisten kanssa... Tämähän on ihan yhtä läpiselvä tapaus kuin jokainen jenkkiläinen leski arkkitehti Afrikasta, jonka rahavarat on jääneet tulliin ja pitäisi nyt vapauttaa ennakkomaksulla 😅

Vierailija
66/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Heidi se vaan yhä yrittää sysätä vastuuta muille. Ensin avustettaville että on muka itse tullut höynäytetyksi. Nyt sitten kumppani Merjalle 😅 Ei luoja.... Kukaan voi olla noin naivi, että tätä uskoo. Yksikään hyväntekeväisyyden tekijä joka jakaa nälkäisille leipää ei näillä rahoilla matkustele säännöllisesti perheensä kanssa kaukomaille ja käytä merkkivaatteita ja paistattele julkkisten kanssa... Tämähän on ihan yhtä läpiselvä tapaus kuin jokainen jenkkiläinen leski arkkitehti Afrikasta, jonka rahavarat on jääneet tulliin ja pitäisi nyt vapauttaa ennakkomaksulla 😅

Merja on kuitenkin pyörittänyt koko toimintaa, joten ei ainakaan ole viattomampi kuin Heidi. Aiemmin on mm. Merjan kavereille kerätty tuolla rahaa huijauksilla.

Vierailija
67/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä maailmassa edes hyväntekeväisyysjärjestöt ole hyviä, ei herranjestas. 

Oikeastaan pahantekeväisyysjärjestö.

Vierailija
68/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö nää faceryhmät toimii. Lahjoittaako joku Kaheli vielä niille.

Höynäytettäviä hyväuskoisia hölmöjä löytyy AINA. Maailman yksinkertaisin keino kusettaa rahaa on vedota naisten tunteisiin esim. eläimien tai lasten auttamiseen liittyvillä tekaistuilla tarinoilla.

Jos minun pitäisi elättää itseni rikollisella toimimmalla eikä mitään muuta vaihtoehtoa olisi henissä pysymiseen, kusettaisin rahaa sinisilmäisiltä hieman yksinkertaisilta naisilta. Yleensä ne jotka haksahtavat kusetuksiin ovat itse tyhmiä ja persaukisia jo valmiiksi, mutta ne ottavat vaikka pikavippejä auttaakseen eläintä tai lasta joka on olemassa vain keksityssä tarinassa.

No ei koske ainakaan mua. Eläimet joita autan - tiedän että ovat olemassa, olen ne itse nähnyt löytöeläintalolla. Lapsia en ole auttanut muuten kuin ostamalla joskus kyniä tai vihkoja Hopen keräyskärryyn kaupassa. Ikinä en ottaisi pikavippiä auttaakseni muita!! 

Naisiako vain huijataan muka?

Vierailija
69/73 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vilkaisemassa näiden tyyppien facebook sivuja :DDD parhaat palat:

"2. Miksi olette keränneet rahaa ilman keräyslupaa?

Me emme ole keränneet rahaa. Olemme perheilmoituksissa kertoneet perheen tilanteesta ja vaikeuksista. Olemme tämän jälkeen yhdistäneet avuntarvitsijan sekä avunantajan. Meille saa lahjoittaa rahaa oma-aloitteisesti, jota voimme käyttää avustamiseen. Se ei ole rahan keräystä. Tämä asia on tarkistettu toistamiseen juristilta.

3. Miksi teillä on sivuillanne yritysten logoja?

Jokainen firma, jonka logo meidän sivuiltamme löytyy, on jossain vaiheessa tukenut

toimintaamme tavalla tai toisella. Siksi kiitämme heitä sivuillamme avusta tai yhteistyöstä.

Kiitokset löytyvät myös Apuna Ry instagram sivuilta. Olemme saaneet Apuna nettisivut

ilmaiseksi ja niiden päivitys on jäänyt tekemättä. Näin ollen kaikki yrityksiä ei ole edes mainittu sivuillamme. Olemme poistaneet ne yritykset, joiden logon käyttöaika on vanhentunut tai ovat sitä tässä tilanteessa pyytäneet.

6. Kuinka paljon olette itse tienanneet tällä toiminnalla?

Emme ole hyötyneet järjestön toiminnannasta taloudellisesti millään lailla."

Ja uutisista poimittua:

Asia on herättänyt keskustelua myös Apuna ry:n avustustoiminnasta. Lahjoittajien suljetussa Facebook-ryhmässä on käyty aiemminkin keskustelua yhdistyksen rahankeräysluvasta. Kysymyksiin on suhtauduttu tympeästi.Apuna ry:n perustaja on aiemmin myöntänyt, että järjestö haki pienkeräyslupaa, mutta keräysraja ylittyi.Poliisi kertoi torstaina 27. helmikuuta aloittavansa esiselvityksen tapauksesta. Torstaina 20. maaliskuuta poliisi tiedotti aloittaneensa esitutkinnan. Yhdistystä on syytä epäillä rahankeräysrikoksesta.

Tammikuussa 2024 Apuna sai tuomion maksamattomien laskujen vuoksi.

Muun muassa IL kertoi viime viikolla, että Apunan verkkosivuilla oli mainittu yhteistyökumppaneina useita sellaisia yrityksiä, jotka eivät olleet tukeneet järjestöä. Jaari sanoo HS:lle, että jokainen kiitetty yritys on vuosien varrella lahjoittanut tavalla tai toisella.

"Verkkosivuja ei ole neljään vuoteen päivitetty, joten logojen poisto osoittautui hankalammaksi kuin ajattelimme", Jaari sanoo.

Vierailija
70/73 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
71/73 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon poliisi puutu ollenkaan? Mitään rahankeräyslupia ei taida olla yhteenkään keräykseen?

Vierailija
72/73 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä julkkikset tähän on sotkeutuneet ?

Vierailija
73/73 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ovelaa. Ei kerätä rahaa vaan ikäänkuin ohjataan hyväuskoiset ihan vaan itse siirtämään rahansa tietyille tileille.