Miheelläni on takana 10 vuoden suhde, ihmetyttää miksi ex-nainen laittanut mieheen välit poikki totaalisesti erosta.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tervepäinen ihminen säilyttää kohtuulliset välit entisiin kumppaneihin etenkin noin pitkän parisuhteen päättymisen jälkeenkin, ellei asiaan liity jonkinlaista väkivaltaa (henkistä tai fyysistä). Ei tarvi olla ystävä, mutta ihan täysin välien katkominen ei ole kypsää käytöstä.
Ei kuulosta myöskään hyvältä, että mies "diagnosoi" exänsä narsistiksi, sillä tämä liki aina viittaa siihen, että juuri hän on se ongelmallisempi tapaus. Normaalilla empatialla varustettu ei kutsu toista narsistiksi eikä olisi alun perinkään ollut pitkässä parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa.
Kumpikin asia olisi minulle niin iso varoitusmerkki, että päättäisin suhteen. Muutoin saattaisin löytää itseni ennemmin tai myöhemmin exän kengistä.
No onneksi sulle ei tule sellaista valintatilannetta eteen, jossa yksi vaihtoehto olisi parisuhde.
Minä oon oppinut sellaisen asian, että suhtaudun varauksella aina, kun joku kertoo jonkun olevan narsisti. Erityisesti kun se tapahtuu melko nopeasti.
On eri asia, jos tuttu ihminen pikkuhiljaa avautuu asioista.
Uusi naapuri, uusi miesystävä ja uusi työkaveri on vähän epäilyttävä, jos kertoo liian avoimesti asioitaan.
Ootko mun exän kaa kimpassa? Kaikki täsmää: yli 10v avioliitto, nollakontakti ja mies kertoo kaikille mun olevan narsisti. Mitä hän ei kerro on mun turvakielto, joka oli oli ainoa keino päästä pakoon ja saada vainoaminen loppumaan.
Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Red flag! Mies saattaa itse olla sellainen!
Eli tällä logiikalla kaikki entistä miestään narsistiksi kutsuvat naiset ovat sitä myös itse
Toisaalta, jos on halunnut siitä eroon, niin mitäpä sitä turhaan on tekemisissä.
LouLou kirjoitti:
Toisaalta, jos on halunnut siitä eroon, niin mitäpä sitä turhaan on tekemisissä.
Kenties ap on läheisriippuvainen, ja edelleen epätoivoisesti kiinni jokaisessa entisessä eksässään?
Mies on keksinyt tuon parisuhdetarinan luodakseen mielikuvan normaalista ihmisestä, jolla on normaalit sosiaaliset taidot. Todellisuudessa miehen 10 vuotta parisuhdetta oli 10 vuotta vankeutta seksuaali- ja väkivaltarikoksista yhdistettynä paloittelumurhasta saatuun tuomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mies on keksinyt tuon parisuhdetarinan luodakseen mielikuvan normaalista ihmisestä, jolla on normaalit sosiaaliset taidot. Todellisuudessa miehen 10 vuotta parisuhdetta oli 10 vuotta vankeutta seksuaali- ja väkivaltarikoksista yhdistettynä paloittelumurhasta saatuun tuomioon.
Oliko tämä se joka raiskasi ja paloitteli äitinsä?
Minä laitoin välit poikki koska en kestänyt ajatusta siitä uudesta naisesta, ahdisti niin.
minä en pidä yhteyttä exääni joka oli ilkeä
Ahneella on paskainen loppu eli miehellä on nyt nolla naista.
Onhan tuossa kahta naista jyyystetty kymmenen vuotta ylikin. Homma on nähty puolin ja toisin, varanainen lähtikin paremmille apajille.
Eli toivoisit, että miehen exä roikkuisi miehessä kiinni ja ottaisi koko ajan yhteyttä, että pääsisit haukkumaan sitä ja muka kärsimään kovasti sen takia kun se exä ei osaa päästää irti?
Ärsyttääkö sua, kun se exä ei olekaan tippaakaan kiinnostunut sinusta eikä yhtään yritä sotkea teidän välejä?
Eli se mies ei niin kummoinen olekaan, että exän kannattaisi siitä sun kanssa tapella.
Päinvastoin haluaa unohtaa sen.
Nää on vain mun arveluja, mutta muutakaan en keksi syyksi siihen, miksi sua tämmöinen asia kaivelee.
Vierailija kirjoitti:
Tervepäinen ihminen säilyttää kohtuulliset välit entisiin kumppaneihin etenkin noin pitkän parisuhteen päättymisen jälkeenkin, ellei asiaan liity jonkinlaista väkivaltaa (henkistä tai fyysistä). Ei tarvi olla ystävä, mutta ihan täysin välien katkominen ei ole kypsää käytöstä.
Ei kuulosta myöskään hyvältä, että mies "diagnosoi" exänsä narsistiksi, sillä tämä liki aina viittaa siihen, että juuri hän on se ongelmallisempi tapaus. Normaalilla empatialla varustettu ei kutsu toista narsistiksi eikä olisi alun perinkään ollut pitkässä parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa.
Kumpikin asia olisi minulle niin iso varoitusmerkki, että päättäisin suhteen. Muutoin saattaisin löytää itseni ennemmin tai myöhemmin exän kengistä.
Naisilla, etenkin feministiaktivisteilla, tuntuu olevan tapana diagnosoida kaikki eksänsä narsistiksi, paitsi sen yhden jonka ne pitää hyvänä ystävänä. Oikeesti sekin on vaan kuski, palvelija ja terapeutti.
Deittailin pari vuotta sitten yhtä moista ja jestas, että oli raskas ihminen. Kaikki sen ystävät oli ihan samanlaisia.
Sun jutuista päättellen kuulostaa, että joku on sutkin tehnyt sosiaalisen normin vuoksi🤭🤭