Cittarin feikkitarjoukset
Käyn ruokaostoksilla melkein pelkästään lähikaupungin Cittarissa, joka on siis meitä lähin iso ruokakauppa. Alan olla totaalisen kyllästynyt siihen ettei sieltä ikinä saa kaikkia tarjoustuotteita joita kauppa mainostaa, ei varsinkaan niitä hyviä tarjouksia! Olen yrittänyt muistuttaa itseäni ettei ikinä kannata lähteä kauppaan jonkun tarjouksen perässä koska se on vaan hukkareissu, ja esim niitä henkilökohtaisia plussatarjouksia ei kannata edes katsoa koska ko. tuotteet on takuuvarmasti loppu kun menen kauppaan.
Onko tää mun lähicittari joku huonosti hoidettu poikkeus vai onko muut törmänneet tähän? Tai onko kaikilla kauppaketjuilla näin?
Nyt taas tänään kävin kaupassa ja erehdyin lukemaan mammuttimarkkinoiden tarjousmainokset etukäteen - no eipä ollut mitään kiinnostavia tarjoustuotteita enää kaupassa. Ja nyt on tiistai! Kauppa ei myöskään anna tilalle mitään korvaavaa tuotetta, olen kerran kysynyt kun tulin joskus tietämättömänä vartavasten hakemaan jotain tarjousta. Kuluttajansuojalain mukaanhan korvaava tuote pitäisi saada ellei kyseessä ole joku erätarjous, mutta lakikaan ei vissiin koske tätä cittaria.
Kommentit (75)
Ja muistakaa jos teillä plussa pankkikortissa niin mobiilikortilla sama kortti ei toimi siis että saisit plussatarjoukset. Menetin yki 40€ yhdellä kauppareissulla tämän takia.
K apilla voit skannata hinnat helposti mutta tosiaan kassalta voi tulla eri hinta kuin apin hinta jos ostat monta pakettia ja niillä onkin kalliimpi plussakamppis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarin verkkokauppa-asiakkaana tällainen kokemus:
oma plussatarjous oli 250 ml oliiviöljyä noin neljällä eurolla. No, ei tullut vaan 500 ml eli puoli litraa oliiviöljyä, hinta melkein 14 euroa. Olipa huijattu olo.
No tuohan ON huijausta! Tai siis virhe. Reklamoitko? Mitä sanottiin?
Ei kai tuo mikään huijaus ole. Jos tekee verkkokaupan kautta tilauksen niin siihen pitää valita, saako korvata toisella tuotteella. Nähtävästi ap on valinnut näin ja koska tuo tarjoustuote on ollut loppu, on keräilijä korvannut oliiviöljyn toisella (kalliimmalla) merkillä.
No ei nyt todellakaan voi korvata puolta isommalla palkauskoolla kysymättä asiakkaalta! Korvaus tarkoittaa VASTAAVAA tuotetta.
Minä opin laittamaan, millä saa korvata sen jälkeen, kun ostelin erän tarjousjogurtteja, eri makuja. Siellä oli sitten menty korvaamaan yksi maku aivan erilaisella saman maun jogurtilla, mitä en olisi lainkaan halunnut saada. Oikeastaan mikä vaan saman jogurtin makuvaihtoehto olisi kelvannut tilalle, muttei tuo erityyppinen jogurtti. On tuota erityyppistä jogurttiakin osteltu joskus tarjouksesta, muttei kuitenkaan vuosikymmeniin tuota makua. Ihme, etteivät ole tekoälyllä kehitelleet noita korvausvaihtoehtoja oman ostohistorian perusteella, kun heillä on siellä sellainen olemassa pitkältä ajalta.
Sama monessa Keski-Suomen Cittarissa. Mainostetaan jotain tarjousta isolla ja kun menet aamulla kauppaan se on "loppuunmyyty" vieressä sopivasti esillä vastaava kallein tuote. Olen laittanut palautetta myös. Houkutellaan vaan asiakkaat kauppaan. Nuo oma plus tarjoukset on monesti myös aika surkeita tuotteita
Hyvin on riittänyt tuotteita mun lähi cittarissa. Yleensä käyn aamupäivällä kaupassa kun tarjoukset alkavat. Viime viikolla kävin vasta toisena päivänä (pe) ja hyvin löytyi kaikkea, jopa niitä -60% muumimukeja joiden todellakin oletin olevan myyty loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannissa ja muissa halpahalleissa usein eri hinta hyllyssä, lehdessä ja kassalla.
Juu Pola oloasut -20%. Ostin velourpuvun ja veloitetaan normihinta kun ei kuulemma ole oloasu
Vierailija kirjoitti:
K apilla voit skannata hinnat helposti mutta tosiaan kassalta voi tulla eri hinta kuin apin hinta jos ostat monta pakettia ja niillä onkin kalliimpi plussakamppis
Turha alapeukuttaa. Vittarista oahoitteluvat kun 1€ kpl puurot tuli maksamaan tuplasti kun niissä oli lisäksi huonompi plussatarjous. Plussatarjous ohittaa tuotekohtaisen hinnan. Näin selittivät mutta rahan saa takaisin jos toaiaan jaksaa jonottaa
Ja kannattaa muistaa jos joku tuote on alessa 1€ kpl mutta siihen on myös plussatarjous esim. 3 kpl 5€ niin tuo plussa tarjous ylittää tuon euron tarjouksen ja menetät monta euroa. Juuri kävi näin. Lupasivat hyvittää jos jaksaa mennä jonottamaan aspaan ja selittää uusiks kaiken.
Olen laittanut pysyväksi lisätiedoksi, että aina saa soittaa, jos korvaavaa tuotetta ei meinaa löytyä. Joskus keräilijät soittavatkin, ja muistan kyllä myös aina kiittää. Ymmärrän kyllä, ettei soittamiselle ole aina aikaa. Lisäksi keräilijät ovat usein nuoria, joten sitä aina miettii, tuleeko reklamaation vuoksi keräilijöille hankaluuksia.
kauppias hoitaa ruokapuolen
kaikki muu tavara on keskon vastuulla
Ostin juuri hanskat, missä oli hintalappu 24.90 e. Kassa otti 26.90 e. Kysyin että miksi, niin totesi että on varmaan noussut, mutta tarkastaa. No sain sitten alempaan hintaan, mutta eihän nyt tuotetta saa mainostaa väärällä hintalapulla! Ei se kuluttaja voi tietää, onko käynyt erhe ja ei ole korjattu. Ainkaan siltä ei saa periä korkeampaa hintaa, kun kyse on näin pienestä erosta. Lähes joka kerralla käy, jos jonkun tarjouksen erehdyn ottamaan, niin hähähää kassalla sitä alennusta ei tule.
Palautetta suoraan kaupalle! Kannattaa aina laittaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa muistaa jos joku tuote on alessa 1€ kpl mutta siihen on myös plussatarjous esim. 3 kpl 5€ niin tuo plussa tarjous ylittää tuon euron tarjouksen ja menetät monta euroa. Juuri kävi näin. Lupasivat hyvittää jos jaksaa mennä jonottamaan aspaan ja selittää uusiks kaiken.
Mulla on myös tällainen muistikuva että varsinkin pari vuotta sitten oli usein henk koht plussatarjouksessa tuotteita jotka olis olleet yleistarjouksessa halvempia. Plussakorttia vilauttamalla sain siis tuotteet kalliimmalla :P Se vasta oli erikoista.. ratkaisin asian niin etten ostanut ollenkaan sellaisia tuotteita jossa oli tämä tuplatarjous. Oikein kauppiastaidon riemuvoitto. Aika eeppistä että etukortin kanssa tulee ostokset kalliimmaksi. Ja hyvä esimerkki feikkitarjouksesta.
Jämäpuoti, ihana sanavalinta, nauratti :D taitaa kyllä olla sellainen.
Hyviä pointteja tullut ketjussa esille, näköjään tarkkana saa olla, ettei tuu silmäänkustuks.
Miten tuo tarjous juttu muuten menee, pitääkö olla korvaava samaan hintaan, ellei kyse ole erästä?
Vierailija kirjoitti:
Eastonin cittarissa en muista, että olisin ikinä jäänyt ilman tarjoustuotteita, siellä on aina hyllyt täynnä tavaraa ja käyn siellä joka viikko, ostan myös melkolailla aina henk.koht erikoistarjoukset ja jos on jotain muita hyviä, niin kuin nyt oli kahvit
Varmaan riippuu siitä, milloin käy. Itse asioin myöhään (24 h auki) ja en heti sinä päivänä kun tarjous tulee voimaan. Monesti jäänyt kalatarjous saamatta, joskus palajuusto, joskus proteiinivanukkaista oli jäljellä vain yhtä makua jne.
Ei mikään suurempi ongelma itselle, ainoastaan nuo kalat (erätarjous) on vähän harmillisia. Toisaalta siellä on usein jotain tarjouskoreja, joista voi bongata vaikka teetä tai näkkäriä tai milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jämäpuoti, ihana sanavalinta, nauratti :D taitaa kyllä olla sellainen.
Hyviä pointteja tullut ketjussa esille, näköjään tarkkana saa olla, ettei tuu silmäänkustuks.
Miten tuo tarjous juttu muuten menee, pitääkö olla korvaava samaan hintaan, ellei kyse ole erästä?
Soitin alkuvuodesta kuluttajaneuvontaan ja kysyin tästä tarjoushommasta.
Siellä sanottiin että jos mainoksessa lukee että kyseessä on joku erä, tai - tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää - tyyppinen info niin se on ok ja tarjous loppuu kun tavara loppuu. Mutta jos on vain tarjous ilman lisälausekkeita niin kauppa on velvollinen joko antamaan korvaavan tuotteen tilalle samaan hintaan tai antamaan tarjoustuotteen alennetulla hinnalla sitten kun sitä saadaan lisää vaikka tarjousaika olisi loppunut. Ja tässä jälkimmäisessä tapauksessa pitäisi vielä korvata asiakkaan ylimääräiset matkakulut kauppaan, mikä onkin mielenkiintoista kun esim mulla täällä haja-asutusalueella edestakaiset matkat on yli 30km.
Mutta tosiaan, kerran kun kaupassa kysyin korvaavan tuotteen perään niin mulle vastattiin vain että meillä ei ole tällaista käytäntöä. Jos olisin jaksanut edistää asiaa niin ehkä kauppa olisi joutunut taipumaan, ellei sitten niistä tarjouksista löydy joku pieni lakimiehen laatima präntti jota asiakas ei huomaa.
Ja se kuluttajaneuvoja muuten aikoi laittaa asian tiedoksi eteenpäin. Jos tällaisia tapauksia alkaa ilmetä enemmän niin antavat jonkun lausunnon siitä. Kantsii siis ilmoittaa myös sinne kuluttajaneuvontaan puuttuvista tarjouksista niin voivat puuttua asiaan. Sinne on vähän hankala päästä puhelimella läpi, pitää joskus soittaa monta kertaa. Mutta on niillä joku nettilomakekin käytössä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
K-kaupoissa on aina tuo ongelma, Lidlissä ja Prismassa on aina hyvin tarjous tuotteita hyllyssä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4613318/lidl-palannut-kaupaksi-josta-ta…
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut cittarissa käynnin kokonaan vuosia jatkuneiden hinta"virheiden" vuoksi. Ja se niiden heidän virheidensä korjaaminen, kassa ei voi korjata, vaan piti jonottaa infoon veikkauskuponkeja palauttavien pitkässä jonossa. Lähes aina oli niin että hyllyssä tarjoushinta, mutta ylläri, ei kassalla. Ja kaikkein erikoisin "virhe" oli kun ostin suklaapatukoita hinta yksittäin 1.5 e, mutta 12 kpl 10 e. Niin johan kassa laski että näitä on 11 kpl, eli 11.5 e. Minusta vaikutti kaikkineen ihan tahalliselta huijaamiselta, miten aina voi olla jotain virheitä. Toki kaupassa paljon tuotteita, mutta silti. Pitäkööt tunkkinsa. Aloin asioida s-ryhmän kaupoissa.
Joskus tuntuu, että nuo "virheet" hinnassa voivat olla tahallisiakin. Vaikka jokin alennustuote, eikä alennusta sitten annetakaan kassalla. Et olisi alun perinkään valinnut tuotetta ilman siitä hehkutettavaa alennusta. Päädyt maksamaan täysihintaisen tuotteen, jos et kehtaa purnata asiasta kun 10m puhiseva asiasjono on takana.
Tilauksen tultua tarkistin verkkokaupasta, että cittarin valikoimaan kuului kyllä muitakin 250 ml oliiviöljyjä, sen vuoksi se huijattu olo. En reklamoinut, koska ne palautekanavat on ihan höpöä. Myöhemmin olen netistä hakenut kauppiaan säpön ja laittanut kaikkien aikojen ruskeimmasta kukkakaalista palautetta kuvan kera suoraan kauppiaalle. Sain asiallisen vastauksen.