Kannattaako säästää esikoisen vaatteita seuraavalle?
Kysymys kuulostaa typerältä, mutta mietin tätä nyt osittain ekologiseltakin kannalta. Olemme nimittäin saaneet paljon vaatteita veljeltäni, joiden viimeinen lapsi on kymmenen vuotta meidän lasta vanhempi. Vaatteet ovat pääsääntöisesti niin vanhahtavan näköisiä, että en juuri vauva-ajan jälkeen ole pitänyt vaatteita meidän tytöllä. Enkä todella ole mitenkään nirso vaatteiden suhteen. Haluan kuitenkin, että lapseni kulkee siisteissä ja näteissä vaatteissa.
Minusta tuntuu, että nuo veljen perheen vahat vaatteet olisivat olleet kaikki täysin käyttökelpoisia silloin kymmenen vuotta sitten ja joku olisi silloin saanut niistä hyviä vaatteita. Mutta nyt kymmenen vuoden vinttisäilytyksen jälkeen ne ovat kyllä niin out, ettei niitä varmaan pitäisi kukaan.
Mietinkin nyt, että säästänkö näitä meidän vaatteita mahdolliselle seuraavalle lapselle vai myynkö ennemmin pois, jotta joku varmasti niitä pääsisi käyttämään. Meidän vaatteet ovat lähes poikkeuksetta todella hyväkuntoisia ja kauniita. Mutta käyttääkö niitä kukaan esim. neljän-viiden vuoden päästä?
Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (4)
Ikäeroa heillä on 4v ja kyllä sen huomaa että jo siinä ajassa muoti muuttuu ja esikoisen vanhat vaatteet-vaikka siistejä ja ehjiä ovatkin-näyttävät vanhahtavilta. Ja kyllä ne ihan säilytyksen aikanakin jotenkin kulahtavat ihmeesti. Osa jää sitten ihan käyttämättä ja mieluummin ostan kuopuksellekin joskus jotain uutta ettei aina tarvi vanhoissa kulkea :)
meillä esikoinen oli poika ja toinen syntyi vasta reilun 4v päästä siitä... säilytettiin kaikki esikoisen vaatteet, mutta toinen olikin tyttö joten eipä käytetty niistä sitten kun vain aivan pienimpiä vauva-ajan vaatteita... nyt en ole säästänyt paljoa ollenkaan noita pieniä perusvaatteita.. nyt olisi haaveissa kolmas, mutta olen huomannut että esim huuto netistä saa edullisesti hyviä ihan pieniä vaatteita etten viitsi säilytellä varastoissa monia laatikoita vaatteita sen takia turhaan. ja sitäpaitsi olen päättänyt että kolmannelle otan äitiyspakkauksen... siitähän niitä vaatteita tulee jo iahn kivasti. =)
Jos neljä viisi vuotta niin, en tiedä kannattaako. Onko teillä paikka missä säilöä vaatteet? Minä säästin kaikki, mutta meille tulee ikäeroa tasan 2v ja sattumalta tulokas on vielä samaa sukupuolta kun edellinen.
Meille on näillä näkymin tulossa seuraava, joka näyttäisi pojalta eli juuri mitkään vaatteet eivät käy uudelle tulokkaalle. Niin vaaleanpunavoittoista on. Nyt harmittaa, etten myynyt niitä heti pois, koska ei kolmevuottavanhoista Reimoista nyt saa sitä hintaa, minkä olisi saanut silloin heti. En mä nyt tietenkään mitään voittoa niistä ole haluamassakaan, mutta olis kuitenkin kannattanut myydä aiemmin.
Jos tulokas onkin tyttö, niin varmaan nuo vaatteet ovat vielä ihan käyttökelpoisia.
En siis osaa auttaa, kunhan höpisin, huomaan. :)