Pitäisi olla enemmän kehollista traumanhoitoa terapeuttisesti. Uskomatonta mutta se toimii!
Terapia oli minulle välttämätön, johon hakeuduin nuorena alkaneiden mielenterveysongelmien vuoksi, jotka paheni vuosi vuodelta kun traumatisoin itseäni uudelleen milloin mitenkin. Pääsin kelan kuntoutuspsykoterapiaan. Se on kyllä ollut erittäin tärkeää tukea ja sanoittaa asioita, tulla kuulluksi.
Kokeilin kuitenkin myös toisenlaista lähestymistapaa eli kehon kautta päästä juurisyihin ja tukahdettuihin tunteisiin kiinni. Olin skeptinen mutta se toimi niin uskomattoman hyvin, että pääsin todella syvälle pelkästään tuntemalla kehoni ilman minkäänlaisia muistikuvia tai mielen kertomaa. Pelkästään pääsin tunneyhteyteen ja se avasi kyllä hanat kunnolla. Mikä tunneryöppy ja sen jälkeinen ihana lohtu, kuin olisin ollut lapsi ja saanut suruun lohdun ja rakastavan halauksen.
Kaikki tapahtui minussa itsessäni, vain tunnustelemalla tosiaan mitä minussa tapahtuu ja keskittymällä hengitykseen. Tietenkin asiantunteva ohjasi tämän ja olen niin hämmentynyt positiivisesti.
Suosittelen kyllä jokaista kokeilemaan!
Kommentit (5)
Mulla on paha mieli. Pääsenhäm terapiaan?
N22
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paha mieli. Pääsenhäm terapiaan?
N22
Et. Kriteerit on tiukentuneet ja kun oikeasti tarvitse terapiaa niin et ehkä saa. Vitsaile vaan kaikessa rauhassa.
Kyllä. Kannattaa rakastella usein, ei tuu traumoja.