Onko moraalisesti väärin jos teini ottaa kaksi kesätyöpaikkaa?
Nyt kävi niin että olisi tarjolla työ sekä kesäkuulle että toinen heinäkuulle. Onko väärin ottaa molemmat kun ehkä joku nuori jää sitten kokonaan ilman?
Molemmat työt on ihan mieluisia ja niiden väliin jäisi viikko lomaakin (+1 lomaviikko elokuuhun).
Kommentit (25)
Oli mullakin aikoinaan, kesäkuussa kitkin kaverin äidin valtavia kasvimaita (palkka pimeenä) ja heinäkuussa pakkasin toimistotarvikkeita. Polkupyörällä kuljin töihin, 8 km/suunta kasvimaille ja toiselle oli 10 km. Mikäs siinä kesäpäivänä fillaroida. Lomaa pidin 2 viikkoa. Nuori kun on niin jaksaa.
Hyvä kun teini sai töitä! Onnea!
Itse olin koko kauppiksen ajan ravintolassa viikonloput ja kesät olin oman alan töissä. Ravintolapalkalla elin ja oman alan ensimmäisen kesän tein ilmaista työharjoittelua, tokana sain tonnin kk ja kolmantena oliski 70% alimmasta. Valmistumisen jälkeen tein tokan työharjoittelun ja sain sen tonnin, kun paperit oli kädessä, ihan normilistapalkka.
Kaikki oli tiedossa
Kiitos vastauksista. Yritän vakuuttaa teinin siitä että ei ole tekemässä mitään väärää vaikka ottaisikin molemmat paikat vastaan.
Ap
Ilman muuta ottaa molemmat vastaan, jos eivät mene päällekkäin ja ovat vielä eri alalla. Tosi hienoa, että saa töitä ja kokemusta.
No todella tasavahvoja varmasti on. Aika tuuria yleensä kuka paikan saa jos 50 hakee ja 2 otetaan.