3. lapsi
Kertokaa 3 tai useamman lapsen vanhemmat, joiden lapsilla suht pienet ikäerot, että onko vaikeeta elämä 3 pienen lasten kanssa.
Mulla kaksi lasta alle 2 vuoden ikäerolla ja ihan hyvin on mennyt.
Nyt on alkanut tehdä mieli kolmatta ja mies hannailee. Ikäeroksi tulisi (jos lasta edes tulee) taas se 2 vuotta tai vähän vajaa.
Tottakai myös lasten luonteet vaihtelee, joten asia riippuu myös siitä. Kuitenkin haluaisin kuulla kokemuksia, että onko 3 lapsen kanssa todella paljon hankalampaa kuin kahden kanssa.
Kommentit (2)
Meillä esikoinen todella reipas tapaus, pukenut alle 2 vuotiaasta itse (ihan kaikkea ei tietysti avuitta) ja pääsi myös vaipoista eroon pikkasta alle 2 vee. Ja kun tämä pienehkö ikäero on todettu hyväksi, sen takia tässä haaveilen kolmannesta.
Tässä välissäkään kun ei oikein kannattaisi mennä töihin, niin ajattelin että josko nyt keväällä uutta yritystä. Pitää kysellä vielä mieheltä, mutta kun pari kertaa olen jo viikonlopun aikana kysellyt, ei sieltä nyt niin jyrkkä ei tullut. En ala painostamaan, jos hän ei todellakaan halua, yhteinen päätös se pitää olla. Tuntuu siltä, että ei tuo nyt niin sitä ajatusta vastusta kuin ehkä antoi ensiksi ymmärtää. :)
Meillä on 4 lasta joiden ikä ero on
ekan ja tokan väli 2v11kk
toka ja kolmas 1v4kk
kolmas ja neljäs 1v11kk
Siinä välissä oli vaikeampaa kun toinen ja kolmas oli yhtäaikaa vaipoissa ja molemmat ihan autettavia tapauksia. Sanoisin siis että tuo noin kolmen vuoden ikäero on ollut minusta paras. 3 vuotias jo osaa itse asioita eikä ole ihan niin autettava kuin 1 tai 2 vuotias.
Nyt meillä yrityksessä viides ja jos tästä kierrosta raskaudun niin ikäeroa tulee tasan 3v. Viidennen laskettuaika olisi nelosen synttäripäivä :o)
Onnea miehen taivutukseen ;o)
Niiloakseli yk7