Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin juuri, että jokaisessa pidempiaikaisessa suhteessani mies on ollut joko ainoa lapsi tai kuopus.

Vierailija
16.03.2025 |

Kuusi eri pituista suhdetta n. 25 vuoden aikana. Ei voi olla sattumaa. Miten tällainen voi olla jonkun "tyyppi"? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorrut itsekeskeisiin ja hemmoteltuihin miehiin. 

Vierailija
2/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti kykene valitsemaan kumppania, jonka kanssa muodostuisi pysyvä suhde. Itsetutkiskelun paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti kykene valitsemaan kumppania, jonka kanssa muodostuisi pysyvä suhde. Itsetutkiskelun paikka.

Niin no olen nyt ollut jo melko kauan naimisissa, mutta jos tuosta tuli sinulle parempi olo niin ok. Ap

Vierailija
4/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties itsekin itsekäs/omahyväinen nuorin lapsi?

Vierailija
5/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalle on sattunut miehiä, joilla on kaksi etunimeä, joista jälkimmäisellä ovat kotona kutsuneet. Muualla ensimmäinen etunimi on noussut käyttöön, niinkuin virallisissa yhteyksissä monesti käy. Ei ehkä ole totuus, mutta miettinyt, meneekö jotenkin mieli solmuun, kun muualla on vaikka Martti ja kotona Kalevi, kun koko nimi on Martti Kalevi. 

Vierailija
6/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita stereotypioita täällä nuorimmaisista ja ainoista lapsista. Älytöntä.

Me ollaan miehen kanssa  molemmat nuorimmaisia ja kasvatetaan ainokaista. Kukaan ei ole hemmoteltu tai itsekäs. Me olemme miehen kanssa molemmat olleet vanhempien sisarusten henkisen väkivallan kohteina. Oma lapsi haluttiin säästää tältä, joten sisaruksen virkaa toimittaa koira. Taitaa olla tuo henkinen väkivalta nuorimmaisia kohtaan aika yleistä, kun katselee tämän ketjun ensimmäsiä kommentteja.

Vierailija
7/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa  molemmat nuorimmaisia ja kasvatetaan ainokaista. Kukaan ei ole hemmoteltu tai itsekäs. Me olemme miehen kanssa molemmat olleet vanhempien sisarusten henkisen väkivallan kohteina. Oma lapsi haluttiin säästää tältä, joten sisaruksen virkaa toimittaa koira. Taitaa olla tuo henkinen väkivalta nuorimmaisia kohtaan aika yleistä, kun katselee tämän ketjun ensimmäsiä kommentteja.

Itsehän sinä stereotypiaa rakennat sanomalla, että esikoiset harjoittavat henkistä väkivaltaa.

ohis

Vierailija
8/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin sattumaa.

Vierailija
9/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties itsekin itsekäs/omahyväinen nuorin lapsi?

Ei kun kontrolloiva ja valtaa käyttävä isompi sisarus.

Vierailija
10/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä stereotypiaa rakennat sanomalla, että esikoiset harjoittavat henkistä väkivaltaa.

ohis

En ole maininnut esikoisista yhtään mitään. Meillä molemmilla on useampi isompi sisarus.

Vierailija
11/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sellainen joka haluaa palvella miestä, olla ns. kakkosäiti. Kuopukset ja ainoat lapset saavat useinkin enemmän huomiota ja heitä paapotaan enemmän.

Vierailija
12/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

En ole maininnut esikoisista yhtään mitään. Meillä molemmilla on useampi isompi sisarus.

Etkö? Mielestäni maitsit asiasta kolmesti: mieheni kanssa molemmat olleet henkisen kohteena - oma lapsi haluttiin säästää - taitaa olka nuorimmaista kohtaa yleistä.

Vierailija
13/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kahden siskon pikkuveli, itse olen kahden veljen isosisko. En tiedä onko siinä sen kummempaa, mutta luulisin auttavan vastakkaisen sukupuolen ymmärtämisessä jonkin verran... :D

Vierailija
14/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on kahden siskon pikkuveli, itse olen kahden veljen isosisko. En tiedä onko siinä sen kummempaa, mutta luulisin auttavan vastakkaisen sukupuolen ymmärtämisessä jonkin verran... :D

Jokainen ihminen on yksilö, ei sukupuoli.

Vierailija
15/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on yksilö, ei sukupuoli.

Silti sukupuoli ja syntymäjärjestys vaikuttavat jonkin verran. Sekoittuu siihen yksilöllisyyteen. Eri

Vierailija
16/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on niin, että kaikki miehet, joihin olen koskaan ollut suhteessa, ovat lapsuudessaan tulleet äitinsä alistamaksi. Yhden kohdalla tosin oli niin, että tämän äiti oli kuollut pojan ollessa 8v.

Olen miettinyt paljon sitä, miksi näin on ja mikä miehessä paljastaa tuon alistussuhteen jo ennen kuin se tulee ilmi. Vastausta tähän en ole löytänyt.

Vierailija
17/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hullujen akkojen valheellisia miesviha-aloituksia.

Feministit roviolle!

Vierailija
18/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä hullujen akkojen valheellisia miesviha-aloituksia.

Feministit roviolle!

Häh? Ihan samalla tavalla syntymäjärjestys vaikuttaa naiseenkin. 

Vierailija
19/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismin syntyyn voi vaikuttaa kun lapsi on ollut 3-4 vuotias ja kun seuraava syntyy, ei enää olekaan huomion keskipiste. Oma "tutkimusaineisto" lähes poikkeuksetta on ollut isoveli tai sisko 3 vuotta nuoremmalle. Kyllä, minussa on ollut piirteitä jotka vetää niitä puoleensa. 

Vierailija
20/24 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan syntymäjärjestyksellä tutkitustikin väliä, mutta ei niin, että ainoat lapset ja kuopukset olisivat itsekeskeisiä, pikemminkin päinvastoin.